spektrum dx3e

• Topicstarter Topicstarter dennisemaar
  • Startdatum Startdatum
D

dennisemaar

Guest
Is de zender van de volgende link, de nieuwe spektrum zender, waar iemand het laatsten over had, toen ik een 2.4ghz zender wou kopen.

http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM3160

Is deze ook in nederland verkrijgbaar, en zo ja hoeveel kost hij?

En is deze beter of evengoed dan de Graupner XG-6I Race Spec

Volgens mij is de spektrum dx3e zonder schermpje, klopt dit. Ik denk dat ik met schermpje liever heb, maar dit ligt eraan wat beter is van deze twee 2.4 ghz systemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je in de gallery van de link had gekeken zag je dat hij zonder schermpje is.

Ik heb een robbe/futaba megatech 2.4 gekocht.
Ben daar zeer tevreden over en kost ongeveer het zelfde, enige probleem is de slechte verkrijgbaarheid van de ontvangers mocht je er meerdere rc's mee willen besturen.
Als je dat wilt zou ik zeker voor de spektrum gaan, die zijn een stuk beter verkrijgbaar.

Verder moet je gewoon eens gaan zoeken, er staan genoeg reviews van verschillende zenders hier en op het net.
Heb ik ook gedaan in mijn zoektocht naar een 2.4gh pistoolzender.

Bolle

Ja ik ben al dagelijks even aan het kijken naar rc's en naar 2.4 ghz zenders, maar omdat iedereen zegt wat hij van zijn eigen zender vind weet ik niet meer wat ik moet kiezen. Ik kom er echt niet meer uit allemaal.

Ik rij alleen voor fun(dus op straat), en zal komende tijd ook wel zo blijven.
Ik wil een 2.4ghz voor de failsafe, maar ook omdat ze zo uitgebreid zijn, en kwalitief beter.
Ik vind een schermpje erop wel mooi, en heb wil graag een mooi uiterlijk van de zender.

Ik hoop dat jullie op basis hiervan een niet al te dure, max 120 euro, en goeie zender kunnen vinden voor mij.

Oké is goed, nou zit ik nog steeds te twijvelen tussen de graupner XG-6i race spec en de spektrum dx3e, maar duurt nog wel even voordat ik het spul koop, dus dan zie ik dan wel weer.

Is de zender van de volgende link, de nieuwe spektrum zender, waar iemand het laatsten over had, toen ik een 2.4ghz zender wou kopen.

Spektrum RC

Is deze ook in nederland verkrijgbaar, en zo ja hoeveel kost hij?

En is deze beter of evengoed dan de Graupner XG-6I Race Spec

Volgens mij is de spektrum dx3e zonder schermpje, klopt dit. Ik denk dat ik met schermpje liever heb, maar dit ligt eraan wat beter is van deze twee 2.4 ghz systemen.

lol je had een paar weken geleden al eens een topic geopend over de Graupner, en je ging die kopen.

Je kreeg advies + meningen van mensen die met de Graupner werkten + ze waren allemaal lovend.

+ velen (incl jijzelf) wou niet teveel uitgeven voor een 2.4 radio, en dat zal je exact doen als je een Spectrum koopt.

+ er is al gezegd geweest dat Spectrums soms niet worden aanvaard bij sommige clubs (voor zover je ooit zou willen racen)

Dus nogmaals: wil je een 2.4 radio die degelijk is + goedkoop + veel functies heeft (je hoeft ze daarom nog niet te gebruiken) dan ben je zeker goed af bij de Graupner.

Als je het nu nog niet weet, zal je het nooit weten vrees ik...

+ er is al gezegd geweest dat Spectrums soms niet worden aanvaard bij sommige clubs (voor zover je ooit zou willen racen)

Lijkt me sterk dat ze Spektrum Zenders gaan verbieden op bepaalde clubs.
Noem eens 2 argumenten waarom dit nodig zou zijn?

@ Topicstarter, schermpje is nergens voor nodig als je gewoon aan het 'funrijden' bent. Als jij bereid bent ? €60,00 extra uit te geven voor een leuke 'look' lijkt me dat niet verstandig.

Ben zelf in bezit van DX3S die super bevalt. Zowel spektrum als Futaba zijn prima zenders dus denk dat je bij geen van beide spijt krijgt.

Groet, Christian

@riko,

Ik wou even snel de vraag stellen over die spektrum, in het topic wat ik een aantal weken geleden gestart had, begon iemand over die spektrum, maar diegene kon hem toen niet op internet vinden. Deze kwam ik dus tegen, en ik denk, gelijk maar even vragen. Ik wist niet waar, daarom had ik even een nieuw topic gestart. En daar is dit op uit gelopen.

@riko,

Ik wou even snel de vraag stellen over die spektrum, in het topic wat ik een aantal weken geleden gestart had, begon iemand over die spektrum, maar diegene kon hem toen niet op internet vinden. Deze kwam ik dus tegen, en ik denk, gelijk maar even vragen. Ik wist niet waar, daarom had ik even een nieuw topic gestart. En daar is dit op uit gelopen.

Ik denk dat je mij bedoeld. Ik heb toen ook gezegd dat hij, voor zover ik heb gehoord, in België verboden is (geweest) omdat het gemiddeld vermogen te hoog is/was.

De Futaba zenders wisselen van frequentie en houden zo het gemiddeld vermogen op een bepaalde frequentie laag genoeg.

Dit heb ik op 2 verschillende vliegclubs gehoord dus iets zal er wel van waar zijn. Of het ook geldt voor autozenders weet ik niet maar daar ga ik voor de zekerheid maar van uit.

Dit heb ik op 2 verschillende vliegclubs gehoord dus iets zal er wel van waar zijn. Of het ook geldt voor autozenders weet ik niet maar daar ga ik voor de zekerheid maar van uit.

De Spektrum DX7 (Amerikaanse versie zonder CE) heeft teveel vermogen gehad. Deze is verboden geweest bij de KNVVL.

Met de DX6i, DX5e, en DX3 reeks is niets aan de hand.

Groet, Christian

Misschien moet je zeker zijn van je zaak voordat je blaat en misschien moet je meer uitleg geven. Maar zoals opgemerkt is het altijd een risico als je wat uit Amerika haalt, als er geen CE op zit mag je het officieel niet gebruiken.
Zoals opgemerkt zijn er vliegzenders die meer vermogen uitstralen dan onze CE voorwaarden zeggen, surface zenders worden tot zover bekend alleen met de toegestane 10mW geleverd en als jij via officiele wegen hier een zender koopt is die geheel toegestaan voor gebruik, clubs kunnen dit niet tegen houden.

Lijkt me sterk dat ze Spektrum Zenders gaan verbieden op bepaalde clubs.
Noem eens 2 argumenten waarom dit nodig zou zijn?

@ Topicstarter, schermpje is nergens voor nodig als je gewoon aan het 'funrijden' bent. Als jij bereid bent ? €60,00 extra uit te geven voor een leuke 'look' lijkt me dat niet verstandig.

Ben zelf in bezit van DX3S die super bevalt. Zowel spektrum als Futaba zijn prima zenders dus denk dat je bij geen van beide spijt krijgt.

Groet, Christian

Ik weet dat er een club is in mijn stad, Monster Truck Club Gentbrugge, waar het verboden is om met Spectrum zenders te rijden.

En ik geef je 1 reden: niet stroken met Europese regelgeving...
Als dat effectief zo is, lijkt het me realistich dat het niet enkel bij die ene club blijft, maar dat het voor heel Europa geldt als het verboden is ogv een Europese regel.

Ik weet dat er een club is in mijn stad, Monster Truck Club Gentbrugge, waar het verboden is om met Spectrum zenders te rijden.

Als dat effectief zo is, lijkt het me realistich dat het niet enkel bij die ene club blijft, maar dat het voor heel Europa geldt als het verboden is ogv een Europese regel.

Als er een CE keurmerk op staat is het akkoord met europese regelgeving zoals hieronder al vermeld...

Beter lezen ;)

... en als jij via officiele wegen hier een zender koopt is die geheel toegestaan voor gebruik, clubs kunnen dit niet tegen houden.

Misschien moet je zeker zijn van je zaak voordat je blaat en misschien moet je meer uitleg geven. Maar zoals opgemerkt is het altijd een risico als je wat uit Amerika haalt, als er geen CE op zit mag je het officieel niet gebruiken.
Zoals opgemerkt zijn er vliegzenders die meer vermogen uitstralen dan onze CE voorwaarden zeggen, surface zenders worden tot zover bekend alleen met de toegestane 10mW geleverd en als jij via officiele wegen hier een zender koopt is die geheel toegestaan voor gebruik, clubs kunnen dit niet tegen houden.

Ik vond de topic niet meer terug en als het niet in een topic was of via een google search dat ik het gelezen hebt, dan is het bijna zeker van de website van die welbepaalde club zelf dat ik dat opgevangen heb.

Daarbovenop lijkt het mij verstandig om mee te delen dat er wel degelijk zulke verboden gelden, alvorens iemand te adviseren een +120 euro zender aan te raden.

ltraj2207.jpg

This is the Traxxas TQ 2-Channel 2.4GHz Radio System.
Transmitter and receiver only, servos not included.

FEATURES: Automatically locates and locks onto an available channel
eliminating crystal and channel conflicts
Fail-safe circuitry protects against signal loss if transmitter
batteries are depleted or if transmitter is switched off
4-channel micro receiver (TRAL2217) installs easily in any
application and features two steering servo inputs for dual servo
use
Simple analog trim controls, no programming required

INCLUDES: Traxxas TQ 2-Channel 2.4GHz Transmitter and Receiver

REQUIRES: Transmitter Batteries: 8 AA cells
Servos of modeler's choice

ziet er ook wel deftig uit.

In België was er tot zover ik weet 1 of ander WiFi clubje tegen het gebruik van de 2.4GHz band door andere apparaten dan alleen computernetwerken. Volgens de EU is de 2.4GHz een vrije band voor algemeen gebruik en kon België er niet omheen komen, uiteindelijk hebben ze toegestemd in het gebruik van de 2.4GHz voor de RC toen het duidelijk werd welke zendvermogens daar aan hangen, inweze waren de surface zenders (t/m 3 kanalen) met hun 10mW nooit een probleem.

Ik kan mij niet voorstellen dat die club nu nog steeds dit soort zenders tegen houdt.

was nog redelijk recent dat ik er nog naar informeerde, maar die club zit nu in winterstop...

ik zal ze eens contacteren als ze uit hun winterstop zijn.

Back