Spektrum DX6i

Discussie in 'Model elektronica' gestart door leo-rcc, 1 feb 2008.

  1. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Heeft iemand eng idee of Graupner van zins is om de Spektrum DX6i naar Europa te halen? Ik vrees het ergste, maar wellicht heeft iemand er iets over gehoord?
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    bij mijn weten kapt graupner uberhaupt als imorteur van spectrum.
     
  3. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Voor Duitsland en Oostenrijk is JSB nu de importeur.

    Aan de catalogus te zien gaan zij het volledige programma voeren, dus ook de DX6i en de AR9100 DSM2 ontvanger.

    m.vr.gr.

    Rick
     
  4. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    DX6i

    Klopt JSB wordt de importeur voor geheel europa je kunt hem nu daar bestellen heb ik ook gedaan zag echter in de FMT dat van af maart hij ook in de goed gesorteerde vakhandel verkrijgbaar is
     
  5. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Tijdens het lezen van de specs heb ik op de Spektrum RC site de handleiding gedownload en kwam deze passage tegen op pagina 54:

    Is zo een softwarematige terugschroeving eigenlijk wel legaal? Niemand houd je tegen om in Nederland het weer op te schroeven. De handleiding vertelt je zelfs hoe het moet.
     
  6. H. de Winter

    H. de Winter

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Handig, werkt downgraden US ---> EU dan ook?
     
  7. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    ja je kan gewoon heen en weer switchen.
     
  8. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    hoe ? hij moet dan toch naar de fabriek toch?


    Skyhigh
     
  9. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Hoi Skyhigh,

    Dit gaat niet over de DX6 of DX7, waar je de zender naar Horizon hobbies moet sturen om hem terug te regelen. Maar dit gaat over de DX6i, de nieuwe zender dus. Daar zit het in de software ingebracht, je kan via een menukeuze in de zender bepalen of het zendvermogen binnen EU specs of daarbuiten uitzend.

    Dat bracht mij dus op de vraag, is dat wel toegestaan?
     
  10. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb toch maar de gok genomen en de DX6i besteld. Ik ga hem eens goed vergelijken met de DX6'en die ik al heb.
     
  11. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Met welke reden stopt men eigenlijk ? Is dat bekend ?

    Of is het weer omdat er (zoals gewoonlijk :() geen STANDAARD in electronicaland kan worden bepaald. :rolleyes: (Ieder geeft z'n eigen interpretatie aan 2,4 Ghz)
     
  12. FKZ

    FKZ

    Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Groningen
    ben benieuwd met de als maar lager wordende dollar is uit amerika halen steeds interesanter.

    groet FKZ
     
  13. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.086
    Uiteraard is dat niet legaal.

    In Nederland mag je die DX6i alleen gebruiken als-ie op de EU stand staat.

    Het is hetzelfde als wanneer ik mijn 35MHz FF9-synthesizer instel op een in Nederland niet toegelaten kanaal (83 of zo).

    Dat mag ook niet.

    Maar het is natuurlijk wél handig dat het kán :D

    Bijv. voor op vakantie in de States :D
     
  14. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik ben ook benieuwd. Het voordeel is dat deze zender dusdanig goedkoop is dat ik er al een koper voor heb mocht hij alsnog niet bevallen.

    Zo goed als een DX7 zal hij niet wezen, maar als hij beter is dan de DX6 en LP5DSM ben ik al tevreden.
     
  15. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Mijn vraag was dus of een DX6i in europa legaal is als die in die EU stand staat, omdat het wel erg eenvoudig is om het naar vs setting te zetten (ook al heb ik daar dan geen enkel nut voor met die 50 meter dat ik van mijn ontvanger weg ben, 10 mW zou al voldoende zijn).
     
  16. Cloudbuster

    Cloudbuster

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Eelde
    Inmiddels ben ik een blije bezitter van een DX6i. Moet zeggen, een leuke zender met genoeg instelmogelijkheden voor mij (vliegtuig, acro en 3d). Een voor mij prettig voordeel (naast het feit dat het 2.4Gigelhertz is natuurlijk) is dat er een afteltimer per model op zit. Kan ik eindelijk vliegen zonder zelf de tijd in de gaten te houden (vlieg elektrisch...). Bij de zender heb ik een 6200 en een paar 6100 ontvangers aangeschaft.

    De DX6i ook al aangesloten op AeroFly en dat werkt ook uitstekend.

    Op dit moment heb ik een MX-12 die in de verkoop gaat omdat ik geen enkele reden zie daarvan nog gebruik te maken en geen twee zenders wil gebruiken.


    Dus so far, so good.

    Grt,
    Richard
     
  17. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Da's al mooi. Mijn DX6i is nog niet binnen omdat de leverancier na hoeveelheid backorders die ze hadden gewoonweg vergeten was de mijne op de bus te doen. :mad:

    Ik heb inmiddels begrepen van sommigen dat ze problemen hadden met binden naar de AR6000 en de BR6000, de DSM ontvangers van de DX6, heeft daar iemand al ervaring mee?
     
  18. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ik heb nu de DX6 en DX6i en ik moet zeggen dat de DX6 degelijker aanvoelt en eruit ziet dan de DX6i. :? De DX6i is qua afwerking net iets minder dan de DX6. Maar qua menu/instellingen is de DX6i natuurlijk stukken beter dan de DX6 (hoewel de DX3R voor auto's een overzichtelijkere menustructuur heeft 8O).

    *nu nog leren vliegen* :oops: :D
     
  19. Cloudbuster

    Cloudbuster

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Eelde
    De DX6i is lekker licht en voelt dan al snel 'goedkoop'. Ik heb het idee dat het met de kwaliteit van de zender verder wel goed zit. Wel moet ik zeggen dat bij een aantal schakelaars een stickertje is geplakt met de functie van de schakelaar. Dat is natuurlijk niet echt strak. Maar ja, wat wil je ook voor die paar euro.

    suc6 met het leren vliegen!
     
  20. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Het is niet zo zeer het gewicht. Het is meer de afwerking. Er zitten wat onnetje randjes van de spuitgietmallen van het plastic op en de behuizing is wat vierkanter. Desalniettemin ligt de zender ook gewoon lekker in de hand. Dat van die stickertjes is inderdaad een beetje jammer.

    Maar inderdaad, voor $169 + $25 verzendkosten uit Hong Kong (geen BTW en inklaringskosten dus) met de huidige dollarkoers is het wel een heel goedkope zender (hoewel ik voor de DX6 hetzelfde betaald heb en die kwam gewoon via de lokale modelbouwwinkel).
     

Deel Deze Pagina