Spektrum DX9 upate blijft hangen

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Smartie57, 23 aug 2014.

  1. Smartie57

    Smartie57

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Helmond Nbr
    Vraag over updaten, kan het nergens anders vinden.

    Vandaag de dx9 binnen gekregen (nieuw)
    Ik zou dus een geregistreerd en de update gedownload op mijn mac-pc.
    Vervolgens op de sd kaart gekopieerd en in de dx9 gestopt en aan gezet, na een uur stond de vooruitgang nog hetzelfde.
    Vervolgens zender uit gezet en sd er uit gehaald en wederom aan, echter het spektrum logo (oranje) en display knippert alleen nog, wat doe ik verkeerd ?

    Bovenstaande stappen diverse malen herhaald , ook door het via een windows pc te doen, resultaat blijft hetzelfde (knipperen dus) helphelp, ik kom ook niet meer in het menu dus.

    wat denken jullie ?

    Bedankt , groet Martie.
     
  2. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Veghel
    Ook een keertje de batterij van de zender even loskoppelen. Eventueel alle bestanden van de SD kaart verwijderen en het update bestand opnieuw downloaden en plaatsen op de SD kaart.

    Eventueel proberen met een andere SD kaart.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2014
  3. Smartie57

    Smartie57

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Helmond Nbr
    Ja, echt vanalles geprobeerd, niets hielp bestand stond er goed op enzv.

    Maar het is opgelost. 2,5 uur mee bezig geweest, het sd kaartje wat er bij zat functioneerde gewoon niet goed ook niet na formatteren.
    Ander kaartje dad ik hier nog liggen en jawel meteen gelukt.

    Dit even ter info voor anderen alhier.

    Bedankt.
     
  4. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ook hier hetzelfde probleem. Nieuwe zender maar de SD kaart is bagger.
    Dankzij dit draadje is me een hoop frustratie en tijd bespaard!
     
  5. Dantis

    Dantis

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Oost Souburg (zeeland)
    SD is in principe wel goed had het probleem in het begin ook,het probleem kan je oplossen als je een macbook heb formateer hem daarop sindsdien heb ik er geen last meer van.
     
  6. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Een pc gebruiker hier. Ook al geformateerd maar geen beterschap. Met de sd kaart van mn fotocamera lukte het probleemloos. Ik heb ondertussen een ander groter kaartje besteld voor de camera en de oude 4 Gb kaart gaat in de zender. Kunnen nog wat vliegtuigen op :p :)
     
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.364
    Locatie:
    Woerden
    Er zijn heel grote verschillen tussen de diverse SD kaartjes. In één van de apparaten die ik bij mijn vorige werkgever heb gerepareerd werden ook 1GB of 2GB SD kaartjes gebruikt. Er is in het begin een heleboel getest met kaartjes van diverse fabrikanten. De resultaten waren enorm verschillend. Uiteindelijk voor één merk gekozen omdat die gewoon goed werkten.
    Helaas bleek de volgende zending van de zelfde fabrikant een ramp te zijn. De ene naar de andere klant kwam met klachten dat het systeem niet werkt omdat het vast was gelopen. Na onderzoek bleek dat de SD kaart de oorzaak was, een "oud" kaartje werkte prima!
    Het lijkt er dus sterk op dat het per productie batch kan verschillen en dat je een kaartje van merk A nu prima kan gebruiken maar als je er over een half jaar nog één koopt kan het hommeles zijn.
     
  8. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Ik heb begin dit jaar een DX9 gekocht, en geen problemen met de originele SD kaart. Spotgoedkope massaproducten = zeer beperkte kwaliteitscontrole.
     
  9. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik lig nu ook niet echt wakker van een haperende SD kaart hoor :cool:
     
  10. EDMOND

    EDMOND

    Lid geworden:
    1 jun 2005
    Berichten:
    63
    Locatie:
    LONDERZEEL BELGIE
    Spectrum dx9 blijft hangen

    Hetzelfde probleem , bij het updaten blijft de zender hangen.met andere sd kaarten geprobeerd geen oplossing .Krijgen de zender niet aan de praat ,terug naar de winkel gedaan en gaan hem terugsturen krijgen hem ook niet aan de praat.
     
  11. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Formateren in FAT32 of FAT. SD- kaart maximaal 32gb
    Groeten
    Martin
     
  12. ronalddiesel

    ronalddiesel

    Lid geworden:
    29 dec 2011
    Berichten:
    1
    Idd hier hetzelfde probeerde ook de update te draaien met het bijgeleverde kaartje..... en je raad het al geen succes, bleef hangen en kon niks met de TX.
    Daarna even ander kaartje met update file en binnen een paar seconde alles werkend.;););)
     
  13. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Er zijn 2 leveranciers waarvan de kaartjes zeker werken, die van Toshiba en SanDisk heb ik uit heel betrouwbare bron

    Groet
    Martin
     
  14. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    kwam dit tegen op facebook, misschien ook handig om te proberen

    Recently updated 2 DX9 trannies to v1.07 firmware. One went fine including sound file update. The other didn't and ended up going into system fault following the update saying it needs to be returned for service. I thought I would ring HH and see what they say before we actually sent it back. Anyway very helpful as usual and was told sometimes the tx can get its boot sequence out of order which will lock it into this state. Not quite sure how but anyway let's go with it. The advice was to press and hold the scroll wheel for about 10 secs and it should clear. Well tried it and it worked!!! All cleared and tx booted up normally. Turning off and on still all good. So that's one for the memory bank in the future.
     
  15. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Heb ik ook gedaan. Werkt, maar ik vraag me wel afwat fouten zijn die je niet op deze manier kan wegdrukken

    Groeten
    Martin
     

Deel Deze Pagina