spektrum DXE probleempje ?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door bollie, 25 mrt 2018.

  1. bollie

    bollie

    Lid geworden:
    16 jun 2013
    Berichten:
    65
    hallo,

    ik heb een spektrum DXE hier liggen, enkel bij het aanzetten knipper hij oranje / rood en bind dus niet met ontvangers. simulator werkt wel.

    heeft iemand een idee wat er fout is ?

    thanks!
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.334
    Locatie:
    Woerden
    In de handleiding kan ik er niets over vinden maar ergens heb ik het idee dat het een waarschuwing is dat de accu van je zender te ver leeg is. Om schade aan de accu te voorkomen schakelt het zenderdeel niet in. Dat deel gebruikt namelijk de meeste stroom. Als je de zender nog langer zo gebruikt zal hij helemaal stoppen, hopelijk voordat de accu kapot is.
     
  3. bollie

    bollie

    Lid geworden:
    16 jun 2013
    Berichten:
    65
    Hallo ernst,
    Er bedankt voor je reactie, ik zelf kan er ook niks over vinden. Zowel in de handleiding als op het Internet niet. Ook ik dacht date het aan de voeding kon liggen, echter heb ik het vervolgens geprobeerd met 4 AA batterijen..... Dit leed ook tot het zelfde verhaal.

    Ik dacht misschien dat andere dit ook wel hebben mee gemaakt ? Ik vind het raar want de simulator pakt hij wel met geen enkel probleem.

    Grtjes
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor get binden is er deze truuk:

     
  5. bollie

    bollie

    Lid geworden:
    16 jun 2013
    Berichten:
    65
    hallo,

    dat is inderdaad de gebruikelijke bind procedure, ik weet wel hoe je spektrum e.d. met elkaar moet binden.
    het probleem is dat de spektrum dxe bij het aanzetten oranje / rood knippert.... dat hoor niet.

    grtjes
     

Deel Deze Pagina