Spitfire Kyosho 40

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Raptor-edje, 18 jan 2015.

  1. Raptor-edje

    Raptor-edje

    Lid geworden:
    20 jan 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    zuid scharwoude
    Hallo ik heb een vraag
    ik bezit nog een spitfire 40 van Kyosho
    nu heeft mijn kleine dochter een aantal jaar geleden haar vingers lekker door het spanfolie van de vleugel gedrukt
    resultaat 3 gaten in de vleugel! nu ben ik wel bekend met oracover maar liefst wil in de orginele matte kleuren terug. weet iemand wat tips om deze vleugel wederom vliegbaar te krijgen met de juiste matte kleuren.
    misschien iemand met ervaring met het bouwen en nitro bestendig schilderen van warbirds
    mvg Edward
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Bijkans het je de laatste editie van de SQS lijn van Kyosho?
    Deze is een zelf klevende bedrukte vinyl folie.
    Mogelijk het zelfde materiaal als op de VQ warbirds waarvan ik een P-40 heb staan. Ik kreeg de indruk dat dit materiaal niet te strijken is met de foliebout. Wel keurig over te lakken.
    De oudere SQS v2 series hadden Kyosho krimpfolien als de Calmato. Eigen kleuren niet matchend met Oracover of Monocoat. De voorganger daar weer van...SQS v1 was ook met vinyl beplakt, die berdrukt was. Die serie was niet zo succesvol. (folieproblemen)
    De laatste versie v3, waarvan de P-40 een cheker-tail heeft gekregen, was weer een bedrukte folie geworden. Blijkbaar was het nu technisch op orde.

    In het verleden kon je bij Kyosho reparatie patches bestellen op kleur.
    Ze zitten bij mij ook in de VQ P-40 doos extra bijgeleverd.

    Je zou kunnen patchen met Ora-stick. Een zelfklevende krimpfolie (krimpt iets minder dan Oracover). Je kan dat met fijn schuurpapier opruwen een daarna aflakken, met matte vernis afwerken.

    Als je niet brandstof vliegt is de brandstofbestendigheid geen issue.
    Is het wel aan de orde, dan kan je aflakken met 2K blanke lak. Wel vragen of de lakken elkaar verdragen bij aanschaf in de 'verfshop'. Motip heeft dergelijke laksystemen in spuitbus. Ook Oracover heeft 2K kleuren in kleine verpakkingen, verspuitbaar met klein 'Humbrol' spuitje en compressortje...

    Wel zal je kleurverschillen blijven zien, en dat het oppervlak gerepareerd is geweest. Maar ja... een warbird heeft ook wel eens kogelgaten. Colateral damage :) Kan je dat nabootsen... Je ziet nimmer aangeschoten warbirds op het veld... wel roestig en vies... :rolleyes:
    Er is ook transparante Oracover verkrijgbaar...

    Gr Bas
     
  3. Raptor-edje

    Raptor-edje

    Lid geworden:
    20 jan 2013
    Berichten:
    7
    Locatie:
    zuid scharwoude
    Bedankt Bas
    Het is idd zelfklevende bedrukte folie! Ik ga de vleugel opnieuw bespannen en ga hem met lak opnieuw spuiten en dan kijken of er een matte lak overheen kan.
    Ook zal ik weer wat nieuwe decals bestellen en wie weet zal deze vogel weer eens gaan vliegen!
    Gr Edward
     

Deel Deze Pagina