Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

  • Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
G

Goldfish

Guest
Voor een nieuwe tv-commercial zijn wij dringend op zoek naar vliegende Spitfire en/of Hurricane modellen met ervaren R/C piloten. Wij zoeken gedetailleerde modellen ivm close up shots cockpit, piloot e.d. Voor informatie tips en reacties kunt u reageren op dit forum of direct mailen: info@goldfishfilms.nl Hartelijk dank! Boudewijn Visser
 
Een van de mooiste spits vind ik die van E smeets uit Genk(B)
laScale_2006_018.JPG

normal_ladlPICT6425.JPG

al is die van Ton ook niet mis:cool:

een wat grotere spit hebben ze bij de stichting http://www.phblue.nl/ (NL)
spitfire%204.jpg

in de modelvliegclub royal broken wings in Tisselt (B) hebben ze ook een HEle mooie grote Spit


ps er zijn natuurlijk ook nog echte spits in NL
 
Laatst bewerkt:
Boudewijn,

Leuk je sproken te hebben ben het helemaal met jetpropdlx eens de Spit van Erik Smeets is heel fraai en vliegt super.

Zal kijken of ik zijn tel nr. kan achterhalen.

Weet niet of er nog meer serieuze gegadigde zijn zou zeggen heren Spitfire piloten meld je aan.


Ton
 
Ronald Kunenborg heeft een prachtige 1/4 scale Reeves Spit
Heb alleen geen verdere gegevens/adres van hem

Anyone?

Groeten, Ralf
 
Aanvullende info t.a.v. de filmopnamen:

De opnamen zijn ruwweg onder te verdelen in 3-en;

1- opnamen van vliegende Spitfire(s), stunts, ogenschijnlijke gevechtssituatie. We hebben 1 of 2 vliegende Spitfires nodig met goede, ervaren (stunt) piloten. Detail is minder belangrijk.

2- close-up opnamen. Dit filmen we tegen 'greenscreen', d.w.z. de achtergronden worden later ingemonteerd. Hiervoor zoeken we een zeer gedetailleerd toestel. Vooral cockpit en piloot zijn belangrijk.

3- opnamen van een 'crash'. Wellicht zien we het toestel later op de grond uitbranden. Deze is wat lastig want niemand zal zijn of haar toestel hiervoor willen lenen.

Daarom is het v.w.b. punt 3 wel heel interessant om te weten wat het zou kosten om een toestel te laten bouwen speciaal voor dit shot. En wie dat zou kunnen/ willen. Even er vanuit gaande dat de 'crash' zelf wordt gesimuleerd. Het toestel hoeft dus niet per se te kunnen vliegen. Enig detail is wel belangrijk.

Hierbij is het ook belangrijk om te weten hoeveel tijd dit in beslag neemt omdat de opnamen al in de 3e week van januari zullen gaan plaatsvinden.
 
Daarom is het v.w.b. punt 3 wel heel interessant om te weten wat het zou kosten om een toestel te laten bouwen speciaal voor dit shot. En wie dat zou kunnen/ willen. Even er vanuit gaande dat de 'crash' zelf wordt gesimuleerd. Het toestel hoeft dus niet per se te kunnen vliegen. Enig detail is wel belangrijk.

Hierbij is het ook belangrijk om te weten hoeveel tijd dit in beslag neemt omdat de opnamen al in de 3e week van januari zullen gaan plaatsvinden.
Een gedetaileerd toestel bouwen in een 4-5tal weken, ik wens je veel succes met zoeken.
Het zal aardig gedetaileerd moeten zijn omdat het om een stilstaand shot gaat, je zal dus iemand zijn werkuren moeten betalen want zelf heeft hij er achteraf niks meer aan.
Misschien dat iemand nog een oude Spit of Hurricane op zolder heeft liggen die wat op te kalefateren is?

De TV/reclame-wereld met zijn deadlines... :rolleyes:
 
jah , stichting phantasie in blue heeft mooie kisten !!!
die hebben ook wel eens bij ons gevlogen.....een echte aanrader...

mike
 
Je kunt voor punt drie een arf model nemen aangezien er volgens mij geen mensen zijn die een mooi gedetaileerd schaaltoestel op willen offeren voor een crash. Er wordt veel tijd en moeite in zo'n model gestoken en in die tijd gaat je hele hart en ziel in zo'n model zitten. Dit kun je niet met geld kopen dus als je eisen niet te hooge eisen stelt aan de detailering kun je gaan voor deze:
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4250
Of anders kun je nog altijd gaan voor deze:
http://www.yellowaircraft.com/props/spitfire.htm
Lijkt me meer als voldoende. Kost wel een hoop. Denk rond 1500-2000 euro maar ik kan er naast zitten.
 
Boudewijn, moeten het persé Engelse jachtvliegtuigen zijn of komt een Amerikaanse P51 ook in aanmerking? Dat zou de vijver waarin gevist wordt wat groter maken.
 
Boudewijn, moeten het persé Engelse jachtvliegtuigen zijn of komt een Amerikaanse P51 ook in aanmerking? Dat zou de vijver waarin gevist wordt wat groter maken.

Hi Ron,

Andere 'warbirds' komen zeker in aanmerking mits zeer gedetailleerd (incl cockpit, piloot e.d). Echter, de Spitfire heeft onze grote voorkeur vwb de 'hoofdrol' in het filmpje. Wel zouden we mogelijk een 2e vliegtuig willen laten figureren naast het 'hoofd'-toestel. Dat zou best een ander toestel kunnen zijn...

Eventuele aanmeldingen van andere 'warbirds' zijn dus welkom!

P.s. heeft iemand contactgegevens van de Stichting PHantasia in Blue?
 
We hebben hier wel vaker 'oproepen' gehad, waar verder niks meer van werdt gehoord.
Let wel, we zijn geen kinderen met speelgoed, we zijn volwassenen die trots zijn op onze spullen, en op onze volwassen hobby.

Stukje van Hezik in andere draad is hier ook van toepassing,
http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?p=775877#post775877


Wat wil je, betaal je er genoeg voor, hebben de piloten de vrijheid om onveilige situaties te weigeren.
 
Wat wil je, betaal je er genoeg voor, hebben de piloten de vrijheid om onveilige situaties te weigeren.

Hallo Niek,

Zoals net ook gemeld op het helikopterforum gaat het hier om een serieuze en professionele filmproductie waarvoor ik een uitgebreid onderzoek ben gestart.

Behalve dat ik in eerste instantie op zoek ben naar enthousiaste r/c piloten zal de vergoeding natuurlijk toereikend zijn.

Daarbij zijn wij nog in de fase dat hetgeen wij willen aan te passen is aan de mogelijkheden en beperkingen. Wij laten ons daarom graag informeren door de specialisten die we zoeken!

Met vriendelijke groet,

Boudewijn Visser, Goldfish Films, info@goldfishfims.nl
 
Waar is het filmpje precies voor bedoeld??
ik ben best wel benieuwd.
Ik heb geen warbird, maar heb wel ooit een ''realistishe film'' proberen te maken,
Vanaf een afstandje kan het er best wel realistich uitzien, maar van dichtbij worden de schommelingen van het toestel beter zichtbaar, wel kan je hele mooie shots maken als het toestel langsaam en laag binnenkomt voor de landing!!(vooral 's avonds)

jullie willen waarschijnlijk de vliegtuigen heel dicht bij elkaar laten vliegen, om een realistish luchtgevecht na te bootsen, dit valt al niet mee, vooral niet als het 2 verschillende vliegtuigen zijn.
Maar goede piloten met goede toestellen kunnen dit zeker goed doen!!!!!

Grt Ron
 
Hey Boudewijn, ik heb je even een e-mail verstuurd met wat vragen en opmerkingen.

Ik denk dat je grootste probleem zal worden dat je eigenlijk niet 1 maar 2 toestellen wilt hebben, waarbij de schaal ook nog gelijk zal moeten zijn. Het ziet er immers niet uit als een 1m40 spitfire door een 2m spitfire uit de lucht geschoten wordt.

Je beste optie is denk ik om twee goede ARF toestellen te kopen, bv. de 1m40 spit van Kyosho. Die zijn misschien niet 100% schaal, als in, als je de tekeningen naast elkaar zou leggen zouden er details afwijken, maar die zijn zeker schaal genoeg voor een film, daarnaast ook betaalbaar. Voordeel is dan dat je nu nog een maand hebt om schaaldetails aan te brengen. Daarnaast vliegen deze kisten niet lastig, wat het vliegwerk weer makkelijker maakt.
 
Dan is denk ik ook een messerschmitt van kyosho geschikt om in de film te grebruiken, als deze samen gebruikt word met de spitfire dei hezik aanraadde.

is namelijk raar als een spitfire een andere spitfire neerhaalt;)
 
Back
Top