Sportsman klasse f3k nederland?

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 1 dec 2017.

?

Sportsman klasse gewenst in de huidige f3k competitie?

Peiling gesloten op 15 dec 2017.
  1. ja

    45,0%
  2. nee

    55,0%
  1. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Wie of wat bepaalt of je pro of sportsman bent/wordt?
    Ik kan me voorstellen dat als je instapt je begint als sportsman, maar wanneer wordt je dan een pro?

    Als ik even uit eigen ervaring spreek: Ik heb "pas" 1 keer mee gedaan en voor mij was het ook een "drempeltje" om mee te doen, maar dat ligt denk ik ook aan je instelling.
    Ik kwam er puur om ervaring op te doen en voor het plezier.
    En dat is gelukt!
    Ik heb er echt met veel plezier gevlogen, veel ervaring opgedaan.
    Wat ik wel lastig vond waren de taken (waren natuurlijk nieuw voor mij). Misschien is het een idee om voor elke taak even een korte uitleg te geven wat de taak inhoud (als daar behoefte aan is natuurlijk).
    Mijn ervaring was (als nieuwkomer) dat de vliegdag in een rap tempo door ging en ik soms nog ff snel aan iemand moest vragen wat de taak ook weer precies in hield. Kwestie van ervaring natuurlijk.

    Roger heeft het al eerder genoemd en zo ervoer ik dat ook wel moet ik zeggen.
    Van mij zou de dag wel iets korter of wat minder intensief mogen.
    Ik vond het ook een intensieve dag. Misschien 1 of 2 taken minder op een dag?

    Ik ben er nog niet uit wat ik stem, maar ik neig naar 1 klasse.

    PS: Nieuwkomer van het jaar vind ik een goed idee!!
     
  2. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    nou, de poll geeft weinig uitsluitsel tot nu toe 1 stem meer voor de ''tegenstemmers''. De feedback die jullie geven zijn echter wel bruikbaar om een juiste actie te bedenken. Het voorstel heeft voor mij als wedstrijdleider het gehoopte effect gehad, we willen wat doen om nieuwe mensen over de drempel te krijgen en de huidige piloten vast te houden. Zoals het er nu naar uit ziet zal er geen sportsmanklasse komen, mijn conclusie is om die energie beter te steken in andere zaken. zaken die o.a. hier worden aangedragen. De poll sluit morgen, maar ik verwacht niet dat daar nog een groot verschil uit gaat komen.

    Dingen die voor mij naar boven komen uit jullie reacties even samengevat;

    dag intensiteit, die mag minder
    rookie of the year, aanmoedigingsprijsje hier en daar, dat soort zaken zijn altijd leuk.
    begeleiding tijdens wedstrijden voor beginners.

    Vul het gerust aan met uitvoerbare ideeën , hoe meer feedback, hoe beter!

    Bovenstaande zaken zijn in mijn ogen redelijk goed te doen, een beroep zal er wel moeten worden gedaan op de meer ervaren piloten wat betreft die begeleiding, maar de groep kennende kunnen we hier een gepaste oplossing voor vinden. Ik zal eens wat in de commissie-groep gooien;)

    Tot hopelijk op de clinic aanstaande zondag!
     
    tunderman en spedter vinden dit leuk.
  3. Niels1275

    Niels1275

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    1.085
    Locatie:
    Limmen (NH)
    Wedstrijden wat centraler in het land zou fijn zijn voor de mensen die zelf niet zo centraal wonen
     
    MarkP en specialpainter.nl vinden dit leuk.
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Ik snap wat je zegt Niels, we proberen de wedstrijden wat te verspreiden over het land. kanttekening hierbij is echter wel dat we ook afhankelijk zijn vd clubs die ons willen ontvangen. vooralsnog concentreren de wedstrijden zich vooral zuidelijk(nijmegen/malden,reuver), midden(utrecht, deventer, elburg) en in het noorden(dokkum,Assen). Ook is niet elk modelvliegveld geschikt voor een f3k dag/wedstrijd. Dat betekent dus dat wanneer we een nieuwe lokatie willen toevoegen, er iemand naar die lokatie toe moet gaan om dat te checken. Als wedstrijdleider doe ik dat graag, echter is de tijd die er mee gemoeid gaat de grootste tegenwerker. Een poging van ons om een wedstrijd in het westen(Vliegveld Valkenburg, nabij Leiden) is helaas gestrand. Ik vraag mij hoe dan ook af waarom we daar(in het westen, niet specifiek Valkenburg) niet meer vliegen. Ik heb er zelf eigenlijk geen goede reden voor. voor zover ik weet zijn er ook niet al te veel wedstrijden in het westen geweest in het verleden, van voor mijn tijd. correct me if i am wrong and send me the adressen;)
    Ik ben nog bezig met clubs benaderen voor 2018 en heb nog data vrij, dus als je club wellicht de mogelijkheid heeft om f3k nederland te ontvangen op hun veld dan verneem ik dat graag.
     
  5. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Ok, de poll is ten einde. 45% voor en 55% tegen. lekker dan;)

    Voor mij als wedstrijdleider is duidelijk geworden dat een sportsmanklasse niet de weg is om het gewenste resultaat te behalen.
    ER KOMT GEEN SPORTMANSKLASSE.

    na het lezen van de feedback heb ik geconcludeerd dat we het als f3k nederland zo slecht niet doen, sterker nog we doen wellicht iets teveel van het goede.

    Op de vergadering wil ik de volgende zaken voorstellen om toe te voegen aan onze competitie;
    1.rookie of the year.
    2. most improved pilot of the year.
    3. aanmoedigingsprijs
    4.indien een sponsor bereid is mee te werken(ik ben in onderhandeling...) wil ik een prijs vergeven op elke of enkele wedstrijden. de winnaar wordt random uit de deelnemerslijst van die dag gekozen. heb je de prijs 1x gehad dat seizoen, dan doe je helaas niet meer mee;) tenzij de sponsor heel erg vrijgevig gaat zijn;) gelijke kansen voor iedereen dus!
    5. na elke 2 ronden 10 minuten relax/kom tot rust/regel een timer/drink ff een bakkie/kleine reparatie pauze. dit betekent dat we 1 of zelfs 2 ronden minder op zo'n dag vliegen. afhankelijk van het aantal deelnemers schat ik in dat we dan 6 tot 7 ronden vliegen. persoonlijk vind ik het een mooi compromis.
    6.begeleiding voor mensen die voor het eerst meedoen. plan is om een beginner te koppelen aan een huidig setje f3k-ers, bijvoorbeeld Jeroen en Jorn nemen een nieuwe rookie onder hun hoede, de gehele dag. Elk koppel wat al een aantal wedstrijden heeft gevlogen kan dit doen. De commissie is aan het bekijken wat we voor deze koppels kunnen doen om ze in iedergeval het gevoel te geven dat we weten wat er van ze wordt gevraagd en dat het zeer, zeer wordt gewaardeerd wanneer ze een beginner begeleiden.
    WE GAAN NIETS VERPLICHTEN. Zeker gezien het algemeen behulpzame karakter van f3k Nederland lijkt me dit niet nodig.
    7. Introductie nieuwe gezichten tijdens de briefing voor de wedstrijd. Tijdens deze introductie is het de bedoeling dat bovenstaand punt gelijk ff geregeld wordt.

    Het doel van dit alles is om f3k nog leuker te maken dan het al is, de prettige sfeer behouden, beginners aantrekken en de huidige piloten zo lang als mogelijk vast te houden.

    Ik denk dat dit wel even genoeg is qua verandering in 1x, maar goede suggesties hoor ik graag!

    F3k forever.
     
    RJA en spedter vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina