Hi allen,
Nou, ik heb me wezenloos zitten zoeken naar de beste mogelijkheden voor het afwerken van de TF P47D op termijn. Maar ik blijf met een aantal vragen zitten :roll:
De bedoeling is om de geglaste P47 te spuiten in een alu-finish. Hiervoor zit ik te denken aan een lak op acrylbasis. Makkelijk te verwerken, spuiten en op te ruimen plus niet overladen van diverse oplosmiddelen.
Het resultaat kan uiteindelijk perfect worden maar nu komt het probleem; wat te gebruiken als toplaag om de boel brandstofbestendig te krijgen? De kist wordt voortgestuwd door een gloeiplugmotor dus ook gloeiplugbrandstof met een aandeel nitro en synthetische olie en daar kan een op acryl gebaseerde verf niet echt goed tegen lijkt me. Nu heb tot op heden de beste resultaten gekregen met polyurethaanlakken maar daar heb ik alleen een motorkap mee gespoten, nooit een hele kist. Voordeel is wel dat deze lakken beter tegen methanol of synthetische olie kunnen.
Dus... acryllak spuiten met de airbrush, welke blanke methanolbestendige lak? Is dat wel nodig? wordt vaak op Amerkaanse sites geschreven van niet :?
Of... Polyurethaanlak airbrushen en klaar? (als dat uberhaupt te aibrushen valt :| )
En... Ik lees al een aantal keer iets over de alcydlakken van de Hema..? Hoe zit dat? Betrouwbaar?
Ik heb ooit m'n Spitfire gespoten met acryl huis tuin en keukenverf en daarover blanke lak maar ik weet niet meer wat ik daarvoor heb gebruikt destijds en het resultaat 'kan ermee door' maar ik wil nu gewoon een perfecte afwerking. En wat blanke lak betreft lijkt het me vreselijk moeilijk een egale mooie afwerking te krijgen of het ik het mis?
Goed een hele berg vragen maar dit keer ga ik niet voor minder met de P47 :wink:
Alvast bedankt!
Tjen
Nou, ik heb me wezenloos zitten zoeken naar de beste mogelijkheden voor het afwerken van de TF P47D op termijn. Maar ik blijf met een aantal vragen zitten :roll:
De bedoeling is om de geglaste P47 te spuiten in een alu-finish. Hiervoor zit ik te denken aan een lak op acrylbasis. Makkelijk te verwerken, spuiten en op te ruimen plus niet overladen van diverse oplosmiddelen.
Het resultaat kan uiteindelijk perfect worden maar nu komt het probleem; wat te gebruiken als toplaag om de boel brandstofbestendig te krijgen? De kist wordt voortgestuwd door een gloeiplugmotor dus ook gloeiplugbrandstof met een aandeel nitro en synthetische olie en daar kan een op acryl gebaseerde verf niet echt goed tegen lijkt me. Nu heb tot op heden de beste resultaten gekregen met polyurethaanlakken maar daar heb ik alleen een motorkap mee gespoten, nooit een hele kist. Voordeel is wel dat deze lakken beter tegen methanol of synthetische olie kunnen.
Dus... acryllak spuiten met de airbrush, welke blanke methanolbestendige lak? Is dat wel nodig? wordt vaak op Amerkaanse sites geschreven van niet :?
Of... Polyurethaanlak airbrushen en klaar? (als dat uberhaupt te aibrushen valt :| )
En... Ik lees al een aantal keer iets over de alcydlakken van de Hema..? Hoe zit dat? Betrouwbaar?
Ik heb ooit m'n Spitfire gespoten met acryl huis tuin en keukenverf en daarover blanke lak maar ik weet niet meer wat ik daarvoor heb gebruikt destijds en het resultaat 'kan ermee door' maar ik wil nu gewoon een perfecte afwerking. En wat blanke lak betreft lijkt het me vreselijk moeilijk een egale mooie afwerking te krijgen of het ik het mis?
Goed een hele berg vragen maar dit keer ga ik niet voor minder met de P47 :wink:
Alvast bedankt!
Tjen