Spuiten van mat zwart in lexan body?

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door andyr74, 10 aug 2016.

  1. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Ik kreeg de vraag of het mogelijk is om een lexan auto body in mat zwart te spuiten.

    Gezien een lexan body altijd aan de binnenkant wordt gespoten is die uiteindelijk van buitenaf gezien altijd blinkend/glanzend.
    Is er een mogelijkheid om dit ook langs de binnenkant in mat zwart te spuiten of van buitenaf een mat uitzicht te geven zonder aan de buitenkant iets te spuiten of te doen?
    (Langs de buitenkant spuiten zou normaal mat kunnen zijn maar dit is geen optie)
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Goeie vraag, want zelfs al maak je de binnenkant van de body mat voor het spuiten (schuursponsje, wordt zelfs aangeraden voor de hechting), dan nog heb je een glanzend resultaat. Misschien de buitenkant van de body egaal opruwen met staalwol/schuurmatjes/schuursponsjes,... ? Waarom mag de body niet langs buiten gespoten worden? Heb namelijk zelf nog eens een oude lexaan body opgeschuurd langs buiten, en met matte lexanverf gespoten. Wel niet veel mee gereden, maar de body wel overal gebogen en getwist als test, en de verf bleef zitten.
     
  3. Arnoldbijl

    Arnoldbijl

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    20
    Tamiya heeft hier verf voor (PS-55 Flat clear).
    Deze spuit je aan de buitenkant van de body alleen moet je wel afplakken wat je niet mat wilt hebben.
    Andere manier is er niet mat aan de binnenkant is glanzend aan de buitenkant.
     
  4. San-Markos

    San-Markos

    Lid geworden:
    22 aug 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Utrecht
    Ik heb hier ooit een youtube video over gezien.
    Wellicht heb je hier wat aan:


    Zelf heb ik het nooit geprobeerd en heb er sowieso geen ervaring mee.
     
  5. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Wat mij logisch lijkt. Geen idee of het werkt, ik heb de video niet gezien.
    De body aan de buitenkant opruwen met fijn schuurpapier;
    - testje doen met 6000, dan afbouwen tot gewenst resultaat.
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou PS55 gebruiken van Tamiya.
    Zeker als u meerdere kleuren gebruikt is dat makkelijker om bij te werken, mocht er wel een kras op komen.
    En je hebt dan het minst kleur verschil.
     

Deel Deze Pagina