SS-Furie 1:25 Restauratie project

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Erwin van Leeuwen, 18 apr 2016.

  1. SmjrTDW

    SmjrTDW

    Lid geworden:
    2 mrt 2016
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Wieringerwaard
    Hee Erwin wat is dit drie schepen tegelijk aan het bouwen/restaureren?
    Het is in ieder geval weer goed om te zien dat je weer bezig bent.
    Tip "doe nou niet te veel he" ;)
     
  2. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hoi Derk ik zal proberen om rustig aan te doen , maar het vriest niet meer en de temperatuur is redelijk en ik heb 14 weken niks kunnen doen.
    Dus eindelijk !! de Elco is zo klaar wacht nog steeds op de motoren koppelingen en de schroeven.:( deze doe ik alleen in de avond aan de tafel.
    De Furie wil ik van de zomer varend hebben dus de romp moet klaar zijn de rest van mijn tijd gaat natuurlijk naar De Zeven Provinciën..
    Als die klaar is gaat de rest van de Furie op de schop met een nieuwe sleeplier en ankerlier.
    Vanmiddag ga ik de delen voor de davits zagen en daarna ze taps draaien voor de 7 P.
    En ik heb de tijd en kan voor de rest weinig doen natuurlijk.o_O
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2017
    MicropropSport en Bald eagle vinden dit leuk.
  3. SmjrTDW

    SmjrTDW

    Lid geworden:
    2 mrt 2016
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Wieringerwaard
    Ahha je hebt tijd genoeg!!!:rolleyes:
    Doe je ook werkopdrachten aannemen?
    In dat geval heb ik nog wel een paar!!!:D:D:D(grapje)
    Maar top dat het goed met je gaat en zal met interesse blijven volgen.
    Gr Derk
     
  4. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Derk jonge !! als ik je ergens mee kan helpen altijd !!! zolang ik geen schip hoef te bouwen voor je .
    Maar ik gaat je toch goed af zo te zien en het is bij mij ook allemaal niet van zelf gegaan :hammer:ik heb regelmatig onze lieve heer ter verantwoording geroepen.:stout:
    Maar luisteren ho maar !!! Dus lekker aan klooien tot het wel tot een acceptabel resultaat komt.
    Ps het materiaal is gezaagd morgen weer aan het draaien als het stormt .
     
  5. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Ziet goed uit Erwin. En een mooie actiefoto achter de draaibank. Klasse man, maar doe voorzichtig hè. Wil je de volgende keer niet missen. De ankerlier voor je Furie wordt ook nog een leuk project op zich. Succes.
     
  6. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Ja Pa !!! ik ben voorzichtig ;), maar ik ben blij dat ik weer wat kan doen natuurlijk ,of ik uit de gevangenis ben vrij gelaten .:yes:
    3,5 maand is toch lang en ik heb nog een project in de wacht staan , dus we gaan ervoor !!
    Vanmiddag ga ik aan de davits beginnen voor de 7P op het gemak .
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2017
  7. Modelsmurf

    Modelsmurf

    Lid geworden:
    7 jul 2015
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Noordoostpolder
    Beetje late reactie mijnerzijds ,, maar Super mooi project Erwin ,,
    De furie is mij engizins bekend maar alleen uit de modelbouw ,,,
    een club genoot van mbc maritiem uit roermond ,,was destijds bezig met de Furie ,
    maar dan geheel van zink en aanverwanten , ook zou er een stoomketel inkomen ,,
    heb deze door verhuizing niet meer gezien , weet ook dus niet of deze ooit is afgebouwd ,,

    Vond het wel leuk om die profi servo terug te zien ,,
    haha nu een stukje nostalgie destijds waren het super servo's , ook Robbe had in die tijd een servo , weet even niet meer welk type
    waren ook behoorlijk degelijk ,
    Wens je veel succes en neem een abbotje ,,
    ,
     
  8. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Dank je Koen , het is dan ook een familie project oorspronkelijk gebouwd door mijn vader.
    Jammer dat je niet weet hoe het is afgelopen met de zinken uitvoering , ik heb ongeveer een 150 foto's gemaakt op museum schip in Maassluis dat ik inmiddels al een x of 3 bezocht heb.
    Zo is het leuk om te bouwen met de vele informatie die je hebt , meestal zijn de oudere schepen vergaan of gesloopt.
    de profi servo gaat er terug in ook de motor stoom zo mooi zijn maar zo blijft er bijna niks over van het oorspronkelijke model .
    Alle dekhuizen worden aangepakt met wat meer details en nieuwe lak de masten worden vernieuwd deze zijn krom (onder de boeg van een duwboot doorgegaan in Dinteloord) , De schoorsteen word vernieuwd van PVC door een messing exemplaar het dek waar de stuurhut opstaat word geheel afneembaar ipv alleen het gat van de stuurhut. De davits worden aangepast een nieuwe sleeplier en ankerlier en een ingerichte stuurhut en natuurlijk de vele details die ik heb van fotomateriaal.
    Daar wilde ik het bij houden voorlopig en een rook kast erin .
    Ik wil haar wel graag varend hebben deze zomer.;)
     
  9. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Dat is nog een heeeel lijstje dat je op somt, en dat alles zou tegen de zomer af moeten ?
    zie maar dat je af en toe ook nog gaat slapen en eten anders blijf je niet bezig vrees ik.
    Veel bouwplezier en een spoedig volledig herstel.
     
  10. Modelsmurf

    Modelsmurf

    Lid geworden:
    7 jul 2015
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Noordoostpolder
    Hoi Erwin ,
    had dat het een familiestuk is in je verslag gelezen ,,
    met zo'n reden heb je er toch weer een heel ander gevoel bij een renovatie dan bv zoals ik zo'n schip in de schoot geworpen wordt
    Maakt het ook wel weer apart vind ik persoonlijk dan ,,
    Wordt wel nog een flinke klus dan ,, als je deze zomer er al mee wilt varen ,,het duurt nog even ,,voor het mooi weer wordt maar toch... nog een flinke To Do lijstje :)
    Het begint er wel erg mooi uit te zien ,, ook de tros ogen ,, ben benieuwd als ze klaar zijn maar ziet er nu al erg mooi uit

    Heb nog aan een kennis nagevraagd , welke destijds ook lid was van dezelfde vereniging ,,en iets langer erna nog lid is geweest dan ik ,, of hij iets wist van hoe het met die Furie is gegaan , maar ook hij kon er geen antwoord op geven
    hij kon wel zeggen dat hij nog bezig is geweest met de stoomketel maar daarna zelf ook verhuist is en niks meer heeft gezien of gehoord ,, maar zal nog eens verder kijken , had al op facebook gekeken of die persoon er een account zou hebben maar helaas kan hem niet vinden ,, mocht ik iets vernemen horen laat ik je het zeker weten ,,

    Veel bouw plezeir en we blijven dit draadje vol aandacht volgen
     
    kikonline vindt dit leuk.
  11. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hoi Marc , nee dat gaat niet lukken zoals eerder aangegeven wil ik alleen de romp klaar hebben deze zomer, zodat ik haar kan varen.
    Zodra pantserschip De Zeven Provinciën af is ga ik met de rest aan de slag .(nog 300 a 400 uur verwacht ik).;)
    Vandaag en gisteren ben ik bezig geweest met het materiaal voor de davits op maat te maken voor de montage op de 7P.
    en ook de binnen ringen geboord voor de Furie trouwens .
    Maar de Furie komt als laatst.
    En ik heb per week ook nog fysio ergotherapie en nog wat andere verplichtingen en veel rusten tussendoor , maar ik doe zo veel mogelijk dus dat komt goed.:thumbsup:
     
    Modelsmurf vindt dit leuk.
  12. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Dank je Modelsmurf als je nog wat te weten komt leuk ! ik kan alle spullen er weer op zetten en toch varen van de zomer , erna als het grote model af is ga ik de furie deel voor deel aanpakken met details die ik van de vele foto's kan overnemen.
    Aan de romp valt het werk mee de rand op de verschansing (potdeksel) moet er op de ankerkluizen die er niet in zaten de patrijspoorten voor het lakken en de romp nog afwerken de huidplaten nog netjes maken en wat kleine dingen die ik vast vergeet.
    En dan verf erover !!! sneller getypt dan gedaan .;)
     
    Modelsmurf vindt dit leuk.
  13. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Eindelijk weer wat aan de furie gedaan , voor Erik een boegschroef ingebouwd in een schip dat ik heb verkocht en nog een bedrading klusje voor een lid van onze vereniging.
    De huidplaten zijn afgewerkt erg moeilijk om ze aan te brengen ivm met de rompvorm , het is niet gelukt in 1 x dus dan in 2 x.
    Ook de anker kluizen zitten erin en de reden ontdekt waarom mijn vader dit niet had gedaan , de polyester was van binnen aangebracht en de romp had op de boeg gestaan ????? o_O 1 grote klomp met polyester , na 3 uurtjes frezen en vijlen :mad: eindelijk plaats voor de 2 buizen voor de ketting,
    de buizen zitten erin nu op het dek nog afwerken met een plaat en de potdeksel nog op de verschansing .
    Dan nog de lantaarns op het voordek voor het spuiten.
     
  14. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
  15. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    De patrijspoorten zijn ook omgedraaid ze waren verwisseld BB en SB nu is het hersteld , de patrijspoorten zijn schoon en opnieuw in de romp verlijmd.
    1 ding weet ik wel restaureren (BEZINT EER JE BEGINT ) of zoiets een nieuwe bouwen was sneller gegaan waarschijnlijk het is een #### klus.
    Gelukkig is het ergste voorbij. DSC_0010.JPG
     
    MicropropSport, MikeMohawk en Ronald Vis vinden dit leuk.
  16. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    die kreet kan ik ondertussen beamen Erwin, toch als je klaar bent hou je er een zeer tevreden gevoel aan over.
    Er zit per slot voor jou ook nog eens familiale waarden aan vast.
    vgr Marc
     
  17. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Ja Marc , jij kan het weten dit was de 1e x en hopelijk ook de laatste , ik heb mijn schnellboot wel eens bij gespoten na een thinner incident met een verstopte airbrush .
    Maar het blijft idd het schip van mijn vader natuurlijk , ik wilde er eigenlijk niet zo heel veel tijd insteken maar er ontbreken en kloppen een hoop dingen niet .
    De tekeningen van Hollands Glorie weken op een aantal dingen af , en ik werk eigenlijk alleen met foto's nu de meeste dingen worden aangepakt maar niet alles , ik heb nog een project staan en alweer nieuwe tekeningen op de plank.
    Ook wil ik nog een snel project doen zolang ik slecht kan lopen alvorens ik weer aan een grote ga beginnen . met een polyester romp waarschijnlijk een S-80 type 1:25
    Die ik nu heb de S-168 1:25 gaat naar mijn zoontje en dan wil de papa natuurlijk een nieuwe boot .;)
     
    beagle, MicropropSport en MikeMohawk vinden dit leuk.
  18. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    beste forumleden , ik begin de draad weer op te pakken maar het gaat tergend langzaam erg lastig voor iemand die erg ongeduldig is .
    zo wilde ik foto's plaatsen vanaf de PC van de voort gang , maar volgens mij werkt het niet meer zoals voorheen en moet afbeelding URL gaan plaatsen ??
    volgens mij was dit niet en ging het gewoon simpel klikken op het plaatje afbeelding en ging direct naar mijn mappen.
    ????? dus ik moet even wat assistentie hebben AUB .!!!!!!!!!!!
     
  19. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Erwin, Goed dat je er weer bent en het plaatsen van foto's is stukken gemakkelijker geworden, althans voor mij wel. Onder zie je naast plaats reactie: Upload bestand. Dan kun je zo de plek kiezen op je computer vanwaar je ze wilt importeren. Daarna even kiezen voor een grote afbeelding. Anders krijg je een soort postzegels, die we zelf weer open moeten klikken. Maar dat leest en kijkt niet zo prettig.
    Ook bij oudere tekst kun je foto's bijplaatsen. Dat doe je via Meer opties. Kind kan de was doen. Veel gemakkelijker dan restauratiewerk. Succes ermee en het zal je best lukken. Gr. Klaas.
     
  20. Erwin van Leeuwen

    Erwin van Leeuwen

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    Steenbergen.(NB)
    Hoi Klaas , ja het begint weer te dagen en is niet veranderd het ligt geheel aan mezelfo_O dank je wel Vriend !!!!
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina