Hallo, Bij ons op de club is het gras wel gemaaid maar mijn 550 zakt er wat in weg (vrij normaal). Nu is het zo dat bij op stijgen het goed gaat en als de accu wat minder word zet ik hem aan de grond. 1, 2, 3x gaat het goed, gewoon even blijven hangen en neer zetten, NOT! Gelijkmatig zak ik naar de grond en toch prik de staart vin in het gras en dan, RRRRT, staart bladen gaan maaien en de torqtube frot drive tanding in de heli zijn aan snot (2e keer al) Ik heb deze staart er op met 85mm Align bladen. Is er een optie om het te voorkomen dat ie dat doet? Gr Ed
Ik heb op mijn TRex 550L een 550X landingsgestel gezet, dan staat de hele heli wat voorover en de staart wat verder van de grond. Op mijn 450L heb ik het landingsgestel van 470L gezet. Groet, Jaap
Niet dezelfde maat maar wel het zelfde idee. Voorste skid wat lager dan de achterste skid,hangt de heli iets voor over......meer bodem vrijheid bij de tail. Image door phil65 geplaatst op 20 jun 2017 om 20:25
Jup... achterste skid verhogen. Dingetje voor de vingers: altijd even een halve tel hoover, langzaam zakken tot 1 cm, daar nog ff een halve tel hangen. Dan pas neerzetten. Regelmatig komt strippen van tandwielen niet alleen door gras, maar vaak ook door wat vlot/enthousiast neerzetten.
Wen je ook maar eens aan, de heli héél lichtjes voorwaarts te laten gaan tijdens het neerzetten... Want meestal zijn het niet de skids (de hogere achterskid tilt de staart pas op NADAT hij aan de grond staat, maar op 1 mm hoogte hangt de staart nog steeds horizontaal, probeer het maar eens door de heli aan de rotorkop op te tillen), maar de licht achterwaartse beweging die veel mensen om een of andere reden inzetten vlak voor het neerzetten. Die laat de staartvin in het gras haken, en daardoor trekt de hekrotor versneld naar de grond. Gewoon vlak boven de grond hooveren, stapvoets naar voren sturen en de heli zachtjes neerzetten. De snelheid is laag genoeg dat de heli niet over de kop wil, maar de wrijving tussen gras en skids tilt de staart uit het gras...
Als de accu wat minder word zet je hem aan de grond, hoe lang vlieg je dan met een accu? En wat is het percentage en voltage wat je over houd
Ik heb het zo opgelost. De verticale staart stabilizer staat nu zo'n 5cm boven de grond. Nergens last meer van.
Hoi, ja, snap wat je bedoeld, dat hebben de nieuwe Align X serie's ook. Maar heeft dat geen effect op je FBL systeen?
Hallo, Dat zijn allemaal goede tips. Ik ga eerst doen zoals Brutes zegt aan de gang, dan kan altijd nog een 550X skit er op. Dank voor de info
Ik had met een 3d printer een blokje geprint welke tussen het frame en de skids komt. Hierdoor staat de staart wat hoger van de grond.
landen met throttle hold, is de kracht tussen gear en bladen eruit, ik weet niet of het al genoemd is, maar dat is ook handig, als je met idle al op de grond staat, kan het ook met een hogere landingsgestel mis gaan als de heli achterover kantelt, veel plezier nog, en wat houden jullie van een grasmaaier ???
Ik ben mee eens. Ik laat me 600 altijd op throttle hold utzwaaien, nooit last van tandwieltjes gehad. Ik gebruik ook vaak een landing mat. Gewoon stuk vloer bekleding waarop me heli past. Die zet ik met vier harringen vast. Hoe hoog de gras ook staat, heb je geen last van