Ik heb een tweedehands LRP upstream die een keer gecrashed was. Het is een multiplex easystar-achtig toestelletje. Bij die crash is de motor losgebroken en weer vastgezet met hot glue. Degene die dat gedaan heeft, heeft de motor keurig recht uitgelijnd, zonder zijstellling. Met gas geven trekt 'ie naar rechts. Naar ik inmiddels heb begrepen, moet hij wel iets uit het lood staan, een graad of 3 als ik het goed heb. Waar ik niet uitkom, is naar welke kant ik de motor zou moeten verstellen. Het is een duwprop. Moet die, van voren gezien, naar links uitsteken of naar rechts? Ik vermoed naar links, maar zeker ben ik er niet van. Dit is 'm:
Vanaf achter gezien iets naar links draaien. Vanaf boven gezien 3 graden met de klok mee. Ofwel 183 graden vanaf 12 uur (neus) Hij moet de staart naar rechts duwen omdat hij voorbij de center as zit. (achter de vleugel) Compensatie is omdat je propwash de neiging heeft je kielvlak iets weg te drukken. Ook wat motorkoppel kan meespelen.