Starmax F16 (64mm)

Discussie in 'Beginners' gestart door Shenkie001, 27 jun 2012.

  1. Shenkie001

    Shenkie001

    Lid geworden:
    27 jun 2012
    Berichten:
    10
    Beste leden,

    Onlangs heb ik een f16 modelstraaljager van starmax gekocht, alleen heb ik geen ervaring met het vliegen van zo'n apparaat. Ik heb wel een aantal keer al met een klein 4 kanaals vliegtuigje gevlogen, echter lijkt mij het vliegen in verhouding stukken eenvoudiger. Mijn vraag is dan ook: wie heeft er ervaring met het vliegen van een dergelijk model, woont in de omgeving (Zaandam, Alkmaar) en kan mij (met behulp van de trainer functie) helpen met het onder knie krijgen van de vliegtuig?

    Gr. Mark
     
  2. Gorbatjov

    Gorbatjov Forum veteraan

    Lid geworden:
    15 okt 2005
    Berichten:
    6.164
    Locatie:
    Wormerveer Bezigheid: Lope legge knutsellen/St
    Hallo en welkom.
    Als eerste:Je hebt nou niet bepaalt het makkelijkste vliegtuig gekocht om te leren vliegen ik denk zelf dat een ervaren piloot hier nog zijn handen aan vol heeft.
    Ten Tweede:Ik zou zeggen kom een keer langs bij ons op de club(de gezelligste van Nederland) in heemskerk of op het vliegveld langs de A9 beverwijk.
    Neem je spullen mee en laat het even nakijken en vliegen door een ervaren piloot,dat is bij ons geen probleem iedereen is welkom en we helpen elkaar allemaal.
     
  3. Shenkie001

    Shenkie001

    Lid geworden:
    27 jun 2012
    Berichten:
    10
    Bedankt voor de reactie! Ik had in eerste instantie verwacht dat de besturing (uitgezonderd van de vector thrust) vergelijkbaar zou moeten zijn met dat van een kleine 4-kanaals, echter zie ik dat zowel de flaps achter als voor dezelfde richting opgaan en dat de hoek vele mate groter is dan dat ik gewend ben. Als je mij zou kunnen vertellen op welke dagen ik welkom ben, dan kom ik eerdaags een keer langs. In ieder geval bedankt voor de uitnodiging!
     
  4. Gorbatjov

    Gorbatjov Forum veteraan

    Lid geworden:
    15 okt 2005
    Berichten:
    6.164
    Locatie:
    Wormerveer Bezigheid: Lope legge knutsellen/St
    Er mag elke dag gevlogen worden met electro kisten,maar meestal zijn we er op dinsdag avond ,donderdag avond ,zaterdag en zondag en soms op vrijdag middag.
    Dinsdag overdag is er ook altijd een vaste ploeg.
     
  5. Koos1956

    Koos1956

    Lid geworden:
    14 jun 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Breda
    Een late vraag op dit onderwerp.
    Wat voor lijm kan je het beste gebruiken voor dit toestel??
     
  6. EvanderH

    EvanderH

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Delfzijl
    Uhu por
     
  7. Koos1956

    Koos1956

    Lid geworden:
    14 jun 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Breda
    Top bedankt
     

Deel Deze Pagina