start airbrush

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Wayne127, 20 feb 2016.

  1. Wayne127

    Wayne127

    Lid geworden:
    20 feb 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Belgiƫ
    Hoi,

    Ik ben nieuw in de modelbouwwereld, tot nu toe al enkele sets van Revell gemaakt.
    Tot nu toe heb ik alles met de hand geverfd (potjes van Revell).
    Voor de kleine onderdelen is dit geen probleem maar als ik de body verf vind ik dat ik nog te veel strepen heb.
    Heeft hier iemand tips voor?
    Nu heb ik ook gezien dat Revell een startersset heeft van iets van een 30 euro voor airbrush.
    Is dit aan te raden?
    Ik doe vooral graag auto's nu vind ik het aanbod van Revell nogal beperkt welke merken raden jullie nog aan en waar kan ik deze online vinden?
    Mvg,

    Wayne
     
  2. MaartenKoersel

    MaartenKoersel

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Peer - Belgium
    ik zit met hetzelfde probleem.
    ik heb veel jets, heel mooie dozen, voor 1000 euro ongeveer maar ik durf er nog niet aan beginnen.
    mss is diet niet echt het forum voor jouw probleem.
    ik denk dat dit eerder een forum is voor radiobestuurde modelbouw.
    op youtube kan je wel veel tutorials vinden hoor.
    veel succes met je zoektocht naar tips

    http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=index&cPath=138_127
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Kijk voor jullie "probleem" eens op

    www.modelbouwen.be
    www.plakkers-inc.nl
    www.modelbrouwers.nl
    www.opschaal.net

    Met penselen krijg je misschien wel sneller strepen in je verf maar dit kan ook aan de verdunning liggen. Ik denk dat je verf niet dun genoeg is.


    En er niet aan durven beginnen is juist zonde.
    Als je niet begint leer je ook niets!!!
    Gewoon een doos pakken en niet bang zijn dat het niet gaat zoals verwacht. Leer hievan....