Stealth speedboot

Discussie in 'Speedboten' gestart door RamonF48, 12 jun 2018.

  1. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
  2. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Zou wel je antenne draden even omhoog leggen en van elkaar scheiden onder een hoek vN 90 graden. Je wilt wel bereik hebben neem ik aan.

    Mooi dat het vooruit gaat. Weer wat geleerd over modelbouw. Let wel op met water in de boot, ligt allemaal dicht bij elkaar dus veel ruimte voor water is er niet.

    Gr eddy
     
  3. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    Ja dat ga ik nog ff doen. Dit was alleen even om te kijken of alles werkte. De ene motor draaide verkeerdom, dat is nu opgelost door 2 draden te wisselen.

    De kroonstenen gaan er ook zsm als als ik die stekkers binnen heb.

    Maar hier ben ik al blij mee
     
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  4. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    Net even geprobeerd te varen. Helaas ging het 5 meter vanaf de kant mis. Koppeling van de motor naar de schroefas verbrand. Resultaat alleen maar rondjes daar waar ik er niet bij kon.

    Gelukkig was het lekker weer om te zwemmen

    Ik dacht al dat dit een zwak punt zou zijn omdat de koppeling alleen maar op de motoras klemt en als ie doldraait gelijk het plastic verbrand.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Een leermoment moet je maar denken, plastic koppelingen zijn niet bedoeld voor de power die jij er op los laat...

    Groeten, Jan.
     
  6. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    Zeker weten. Moet ik die koppelingen hebben die je met een imbus vastzet op de motoras en schroefas?
     
  7. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Ja, bij voorkeur ook nog een platte kant of een kamer in beide assen zodat de stelschroef niet je assen kan beschadigen (en je de boel niet meer los krijgt).
    Stelschroefjes borgen met een drupje nagellak tegen het lostrillen.

    Als je motoren en schroefassen 100% uitgelijnd staan, bij voorkeur een starre koppeling zoals deze:
    https://nl.aliexpress.com/item/1Pcs...rch0104.8.27.43b82fa1nXZ2QH&priceBeautifyAB=0
    Uiteraard in de goede maat.

    Als de uitlijning niet 100% is, dan iets met een rubber middendeel zoals deze:
    https://www.ebay.com/itm/HEAVY-DUTY-MOTOR-COUPLING-RC-BOAT-CAR-VARIOUS-SIZES-/191780121894

    Beide zijn slechts voorbeelden, er is met enig zoekwerk nog véél meer te vinden.

    Ik zou géén universele koppeling nemen, die zijn niet geschikt voor de toeren die jij draait en een slechte uitlijning met maar een enkele kruiskoppeling kost je je lagers.

    Groeten, Jan.
     
  8. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    Vannacht even op mn werk getest of ie wel echt een beetje vooruit wil komen. De verbinding naar de schroefas had ik even tijdelijk gerepareerd. De nieuwe metalen zijn onderweg.

    Helaas wel zout water, maar alles goed dicht getapet. Paar keer vol vooruit ging prima totdat de verbinding het weer begaf.

     
  9. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    Afgelopen nacht weer even op mn werk getest met de nieuwe koppelingen voor de schroefas. En dat werkt gelukkig prima! Volaan door de bocht durf ik nog niet echt, ook omdat ie door de zwarte kleur en in het donker slecht te zien was

    Ondanks dat ik de kap had afgeplakt komt er toch wel wat water in. Maar niet teveel. De accu en regelaars liggen vrij van de bodem dus die zullen waarschijnlijk geen schade oplopen. De motoren zijn wel waterdicht
     
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  10. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    Helaas was t van korte duur. Opeens werkte 1 van de 2 motoren slecht. Vol vooruit ging wel maar daarna gelijk met stotteren.

    Misschien is het de regelaar, maar dat moet ik nog testen
     
  11. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Jammer dat het niet goed ging.
    Stotteren heeft vaak te maken met losse contacten of idd water. Komt hij wel snel op toeren????
     
  12. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    dat kwam ie wel ja. K heb geprobeerd de regelaars weer opnieuw in te stellen, maar dat blijft toch lastig. Toen ik het de eerste keer probeerde gaf de ene piepjes en was hij in te stellen. Die andere heeft dat nooit gedaan.

    Voorlopig maar weer even op een laag pitje
     
  13. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Ik koop weleens auto regelaars van bv yellowRC met een regelkaart. easy in te stellen.

    Ik haal de koelfan eraf en boor een 5,5mm gat door de Alu ribben. Deze maak ik dicht met een 0,5mm Alu plaatje en deze kit ik weer rond om af met siliconen kit.

    In de eerste en laatste Alu rib lijm ik een brons, plastic, enz buisje en hier sluit ik de water toevoer op aan.

    Ik heb er 2 van deze liggen 1 van 50A en de ander 80A. Werken nu al een jaar zonder problemen.

    Gr eddy
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Wat doet het probleem wanneer de motoren van regelaar verwisselen?

    Oorzaken en oplossingen:
    Motor stuttering? Won't run? - RCG
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2018
  15. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    Hetzelfde, en daarna allebei niks meer.... dus ff geen idee wat er aan de hand is
     
  16. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    IMG_2428.JPG

    Heeft iemand een idee hoe ik mijn zenderaccu kan laden? Ik heb nu geloof ik alle instellingen van de lader al gehad.

    Overigens doet de boot het weer geloof ik. Ik heb de accu bijgeladen en daarna was er niets meer aan de hand. Wel vreemd, want er was nog maar ongeveer 1.2 volt uit
     
  17. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Ramon,

    Op de foto zit alleen de balancerkabel aangesloten aan de lader, je moet ook de rode en zwarte kabel van de lipo zelf (met een verloop van de zwarte of rode stekker naar de laadaansluiting) aan de lader hangen.
    Het display geeft ook een onderbreking aan, in dit geval dus 100%, omdat de lipo niet aan de lader is aangesloten...

    Groeten, Jan.
     
  18. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    Ja k dacht al zoiets. Maar omdat er geen gele stekker aanzat dacht ik dat deze het met 1 kabel zou doen.

    Verloopje erop dus
     
  19. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    IMG_2502.JPG

    Gelukt en bij geladen
     
  20. RamonF48

    RamonF48

    Lid geworden:
    12 jun 2018
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Zuid holland
    Mocht er trouwens nog iemand xt 60 stekkers m/v of banana plugs m/v nodig hebben, kan ik zo opsturen. Ik moest er bij ali namelijk een partij bestellen
     

Deel Deze Pagina