Step down trex 250?

Discussie in 'Electronica' gestart door jancomputer, 19 okt 2011.

  1. jancomputer

    jancomputer

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    39
    Ik heb een trex 250 gekocht en ben bezig met het inbouwen van de servo's. Er zit een standaard align regelaar op en ik gebruik een 3S lipo. Moet ik nu een step down gebruiken voor mijn heckrotor servo en gyro of kan ik deze gewoon in mijn ontvangen doen en gebruiken? Ik gebruik een D922MG Servo en een gy520 .



     
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Je BEC in de regelaar doet het werk van de stepdown. Ik zou deze op 5.5V instellen.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Even lezen in de handleiding of even meten hoeveel volt de bec in de regelaar geeft

    Dan even in de handleiding kijken hoeveel volt de servo mag hebben.

    Dan weet je het..
     
  4. jancomputer

    jancomputer

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    39
    bedankt al had ik hezelf ook wel kunnen bedenken. Ben nu bezig met de gyro in te stellen maar dat gaat moeizamer dan ik dacht. Ik las al dat het tailwaggen een issue is bij de 250 maar voorlopig krijg ik het niet weg.
     
  5. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dat heeft redelijk wat redenen, vooral slop en een slappe staartaansturing. Dit valt nog vrij makkelijk te verhelpen door een carbon staartstuurstangetje te maken, dan heb je het meeste er al uit.
     
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Nonsens.. mijn 250 is stock uit de doos, standaard servo, aansturing en hoeveelheid slop.. gewoon zorgen dat je rond de 75 procent delay in de gyro instelt, en het armpje op 5/6 mm van de servo as monteert.. staat overigens ook in de manual..
     
  7. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Bij mijn 250, en een hoop 250's hier op de club bleek dit toch heel veel uit te maken. En dan niet de slappe align carbon staartstuurstang, maar een goede van een modelbouwwinkel.
     
  8. jancomputer

    jancomputer

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    39
    Gain staat op 75% en armpje op 5/6 mm maar de staart slaat nog als een gek. Wat mij ook opvalt is dat de linkjes vrij stroef gaan in de kop hoe kan ik die ruimen?
     
  9. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Gain op 75.. niet zo raar dat ie niet strak wil... een gangbare waarde is rond de 25 procent..

    Ik had het over delay.. dat is een instelling in de gyro die een bepaalde traagheid meerekent.... dat zou in de Gy520 in moeten te stellen zijn.
     
  10. jancomputer

    jancomputer

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    39
    ajjjj, dat heb ik ff verkeerd begrepen, Anko. ga het morgen ff proberen.
     
  11. jancomputer

    jancomputer

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    39
    Whaaa gelukt, gain op 25 gezet en in de gyro vond ik iets dat op delay leek en heb ik ook terug gezet. Verder nog iets meer tijd aan de uitlijning van de pushrod en heckservo besteed ennnnn..........het vliegt zonder enige tail wagging.

    Moet de kop nog iets bijstellen en dan moet het goed gaan. Alleen sommige kopgellinks zitten wel iets te strak naar mijn zin maar weet even niet hoe ik de links moet ruimen?
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Ze ruimen zelf enigszins, maar ik wacht daar zelf nooit op

    je hebt er speciale tools voor, maar die gebruik ik niet.
    Geen zin in weer 3 of 4 maten ruimers in de koffer.

    Zelf pak ik een lossen servohevel, draai er een ball in en doe de bewuste link erop.
    Dan pak ik een tang, en knijp de link met GEVOEL een beetje aan, waarbij ik de ball blijf bewegen. Hierdoor ruimt het geheel ook afdoende.
    Daarom ook die losse servohevel, dat werkt wat makkelijker

    Niet te hard knijpen, zeker bij de 250 knijp je de links erg snel door...
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    je kunt ook een ballink nemen, er met een scherp voorwerp een fikse kras in maken, en die kogel een aantal malen in het oogje ronddraaien. Dat ruimt ook, en de kans dat je het oogje vernaggelt door te lomp te zijn met de tang word er wat kleiner van....

    Groet, Bert
     
  14. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    +1. met een dremel een sleuf erin slijpen onder een scherpe hoek werkt ook.
     

Deel Deze Pagina