Stepcraft

Discussie in 'CNC' gestart door sleenad, 12 apr 2013.

  1. sleenad

    sleenad

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Olen, België
  2. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Wat een leuk ding zeg! Ik heb er geen ervaringen mee verder maar ik wou dat even delen :p

    Volgens de specificaties is de precisie ongeveer 0.1mm. Het is de vraag of jij dat voldoende vind.
     
  3. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Beste,

    Ook in Dortmund geweest? haha.

    Ik heb geen ervaring met deze machientjes, wel al jarenlang bezig met cnc-machines.

    Ik was gisteren in Dortmund en zag toen deze machientjes staan.
    Ik heb ze even goed bekeken, bij deze mijn mening, voor zover ik die kan geven.

    Op het eerste gezicht zie ik ze als complete, keurig gebouwde machientje zonder poespas.

    Ik denk dat het machientje daarom prima geschikt is voor het frezen van allerlei plaatmateriaal (gfk, cfk, balsa, etc.) Klein pocketwerk, blokjes, heveltjes en dergelijke zijn denk ik ook goed mogelijk.

    Het is een simpel machientje met aluminium profielen als geleiding. (Ik weet zo even niet of er gehard stalen liggers in zitten.) Ze maken gebruik van kogelgelagerde wieltjes in met holling die over de profielen lopen. De bovenste van de drie (twee onder, één boven (=nadeel voor stabiliteit) is nastelbaar.
    Zo te zien zijn de rest van de spanten van het frame gemaakt van gelaserd staalplaat wat ze hebben gepoedercoat.
    Ze maken gebruik van kleine trapeziumspindels met nog kleinere stappenmotoren, ik vond ze haast schattig ;-). Op de spindeltjes simpele messing of bronzen moeren. (nastelbaar?)