Stephens Hauling Tupelo MS

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door trialrolf, 3 mei 2017.

  1. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Maar weer eens een nieuw project begonnen.... Kan nog niet spuiten met dit weer dus Elynn Berging ligt even stil.
    Dit project kwam op mijn pad laten we maar zeggen en de grijze cellen maken overuren om het een en ander te bedenken.
    Het beginresultaat volgt hier.

    De titel zegt het al, dit gaat een Amerikaans bouwsel worden, de andere tak van de familie laten we maar zeggen!

    Ik begin met de aanhangsels.....

    Deze zijn ook Amerikaans dus.

    [​IMG]
    [​IMG]

    De paaltrailer van Tamiya. Nu nog helemaal standaard. Gaat wel het een en ander mee gebeuren.

    [​IMG]
    [​IMG]

    De flatbed van Tamiya. Deze standaard overgenomen (daar geen foto van) en de eerste modificaties gemaakt. Had nog een rek van een andere trailer. Die past er mooi onder. Nog even spuiten natuurlijk. Wiel erin en pallets. Tevens de Tamiya stickers verwijderd en een hele boel glimmende schroefjes/boutjes vervangen.

    [​IMG]

    Deze stickers dus en de glimmende schroeven! Weg ermee!

    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit gaat dus een soort van roadtrain worden. Ik laat het nog even een verrassing wat dit zootje gaat trekken.....
     
    huenenbedden, Rakthi en QMaverick vinden dit leuk.
  2. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    Gokken op boom stammen transport. Zo als de loggers.
     
  3. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Inderdaad ook boomstammen naast oilpipes en alles wat erop past en ik kan laden en lossen;)
     
  4. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Mooie start weer Rolf, zal zoals altijd wel weer een mooi project worden.
     
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Langzaam rommel ik een beetje door met de diverse projecten. Veel spuitwerk gedaan de afgelopen tijd. Blijft altijd een beetje een spreidstand als je geen professionele kennis en mogelijkheden hebt. Stofjes, haartjes, weer schuren....net stukje gemist bij ontvetten.....Je moet een keer tevreden zijn.

    Voor dit project ben ik begonnen met de Pole Trailer te ontdoen van de kruiskopschroeven. Ik vind de inbusboutjes toch net even netter en mooier.

    [​IMG]

    Deze zijn dus vervangen onder andere.

    [​IMG]

    En deze deels vervangen of zwart gemaakt.

    [​IMG]

    Dit komt er dan uit....

    [​IMG]

    En al vast wat stickers geplakt.

    Dan stond nog even in het midden hier welke trekker dit alles voort gaat zeulen over de platen van de europese truckbanen. Deze is aan komen vliegen....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het zal in de basis een standaardbouw worden. Ik ga dan ook niet alle details hier uitgebreid documenteren.
    Zal met name de afwerking en finishing touch worden waarmee ik deze wil onderscheiden.

    Het liefst zou ik alles velgen vervangen door RC4WD velgen. Die mooie witte maar dat kost een klein kapitaal.
    Ik ben dus begonnen met heel veel velgen, veel velgen, wit te maken. Dus ontchromen, met chroom spuiten wil gewoon niet, en spuiten. Daarna de boutjes aanstippen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Chassis en assen liggen ook klaar.

    [​IMG]

    We gaan weer lekker verder.....
     
    John Vogelaar, huenenbedden, Cor en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Het lijkt of jij een onuitputbare voorraad hebt, gaaf man. Ben zelf niet zo van de Amerikaanse trucks maar vind ze bij een ander altijd wel leuk om te zien. Ben benieuwd naar de kleurstelling.
    Ga je het chassis ook spuiten?
     
  7. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Onuitputbaar? Was het maar zo ;)
    Beetje geluk gehad met deze maar als je dan alleen de lak en bijkomende zaken als electronica bekijkt ben je zo weer een paar honderd euro verder. Gelukkig ga ik nooit naar de kroeg:beer:

    Het chassis gaat ook weer gespoten worden. De kleuren en opbouw gaan basic worden. Iets chroom blijft misschien. In de planning is dan ook nog enige weathering in de toekomst. De enige luxe is een Servonaut motor maar wel met de originele 3 bak. Verder Beier.
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  8. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Chroomvelgen zijn prima te spuiten hoor. Eerst in de primer spuiten. Dan zijn ze in elke kleur te spuiten.
    Doe dat al jaren :)
     
  9. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Zeker is chroom te spuiten, maar het hecht veel minder goed dan dat je alle chroom gewoon verwijderd.
    Al schuur je het chroom ook goed, het verf zal altijd sneller loslaten bij het minste of geringste.
    De oplossing van Rolf kost iets meer tijd, maar is wel de beste weg.
     
  10. QMaverick

    QMaverick

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    364
    Locatie:
    IJsselstein
    [​IMG]

    Deze velgen bedoelde je Rolf??? Globe Liner blijft toch 1 van de stoerste trucks...
     
    luchard vindt dit leuk.
  11. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Ja die Edu!!! Echt mooi!! Slecht leverbaar ook en voor een road train iets te prijzig. Misschien in de toekomst alleen de truck.

    Cor, juist omdat jij ook altijd direct op chroom spuit had ik het ook bij 2 wielen geprobeerd. Ik krijg het echter niet dekkend op de scherpere randen/flens. Heb het met motip primer en Tamiya fine surface geprobeerd.. Helaas pindakaas dus alles maar in de gootsteenontstopper gemikt.
     
    arm1948 en Ghossie vinden dit leuk.
  12. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Goed bezig, aan half werk heb je tenslotte niks
     
    arm1948 vindt dit leuk.
  13. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    De witte velgen en het werk ermee waren wat mij betreft de moeite waard.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    Mooi warm rolf
     
  15. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je krijgt een beetje een old skool look, erg mooi.
     
  16. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Ik vind chroom wel mooi maar niet te veel. De truck moet ook wat minder chroom krijgen dan gebruikelijk.....
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  17. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Ook in Tupelo, MS, is het warm en kun je soms beter binnen zitten dan buiten. Had al wat spuitwerk klaarliggen voor montage dus dat vanmiddag maar even gedaan. Buiten hoorde ik "pok" "pok".... De mussen vielen van het dak!

    Het chassis geheel gespoten en langzaam weer begonnen met de opbouw.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik heb dus al besloten dat ik niet al het chroom wil houden. Er zit wel erg veel glimspul op die truck. We beginnen met een subtiele verwijdering.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    John Vogelaar, huenenbedden, Cor en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    er was n middeltje waar je chroom heel makkelijk er mee af weekte,moet ergens op t forum staan bij de rc auto mannen,die mooie witte velgen gezien op ebay.co laatst
     
  19. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Erg mooie kleur en doet hem realistisch aan. Lijkt haast op Fendt grijs:weetnie:.
    Ik twijfel nog of ik de chroom spatborden mooi vindt, maar wacht het totaal plaatje even af.
     
  20. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Gootsteen onstopper van Kruidvat. Heet water in bak, korrels erin en bruisen maar. Uurtje was alles schoon.

    Met het chroom ga ik nog een beetje zoeken naar de juiste verhouding. Beetje chroom moet er op een Amerikaan wel zitten. In de toekomst ook nog wheatering waardoor chroom ook weer minder opvalt......hoop ik.
     
    Ghossie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina