Stephens Hauling Tupelo MS

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door trialrolf, 3 mei 2017.

  1. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Ook hier even een after Photobucket opfris. Er staan er nog wel een paar, die heeft Photobucket ook vergeten.....

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook hier gaan we weer vrolijk verder. Zo te zien worden de bouwverslagen gewaardeerd en gelezen en ik krijg mooie en bruikbare tips. Tot de volgende....
     
    Vonk, Rakthi en ahop vinden dit leuk.
  2. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Dit topic is hard aan een update toe. Inmiddels ben ik een beetje opgeschoten. Zoals al aangegeven is de opbouw vrij standaard dus ook niet echt bijzonder. Optisch heb ik wel wat zaakjes toegevoegd danwel weggelaten. Hier nu de stand van zaken.....

    Er moeten nog wel wat optische zaken worden toegevoegd en de verlichting moet nog worden aangesloten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De trailers hebben passende spatlappen gekregen...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De foto's zijn bij kunstlicht gemaakt. Het groen is nu wat fletser dan in het echt. Er moet nog een dolly gemaakt worden om uiteindelijk met beide trailers tegelijk te kunnen rijden. Zondag een rijdag in Utrecht. Maar eens over de baan sturen en van afstand bekijken en de video's achteraf. Dan komen er nog wel een paar ideeën.
     
    John Vogelaar en Marker vinden dit leuk.
  3. luchard

    luchard

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    765
    Locatie:
    dronten
    Hallo Rolf,

    Blijft toch een vreselijk stoere bak die Globeliner :koud::koud:
    Hij wordt erg mooi Rolf, de kleuren staan hem erg goed.:thumbsup::thumbsup:
    Succes in Utrecht :beer:
     
  4. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    De truck is prachtig geworden, mooie oude kleur. Echter vind ik de bullbarr int zwart een beetje misstaan bij de chroomdelen, maar das persoonlijk. Was misschien mooier geweest de chroomdelen mat te borstelen en dan de bullbar ook grijs met een tikje oude look.
     
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Daarom ga ik er nu ook eerst mee rijden Koos. Dan kijk je toch anders naar de truck dan op de werkbank. De bedoeling is dat er ook nog wat weathering moet plaatsvinden. Heb ik nog geen echte ervaring mee. Daarmee zal ook het chroom minder glimmen Denk ik.
     
    VOLVO FH 16 750, Ghossie en arm1948 vinden dit leuk.
  6. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Nou, dan ben ik het niet helemaal eens met Ghossie: die Amerikaanse trucks glimmen je tegemoet, ook al zijn het oude bakken: dat "Chroom" is namelijk meestal (nooit?) geen chroom, maar roestvrij staal, en dat is prachtig gepolijst en blinkt in de zon.
    Niet dat ik dat nou mooi vind, maar zo zijn ze nu eenmaal.
    En de bullbar? Ach, die hebben ook liefhebbers...:(
    Cor
     
    VOLVO FH 16 750, Ghossie en arm1948 vinden dit leuk.
  7. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Het zoeken naar de juiste look is altijd een uitdaging vind ik. Heeft ook te maken met tijdgeest, aard van gebruik en persoonlijke voorkeur. Het chroom van tamiya matteren dan wel rvs look geven is de uitdaging. Probleem is dat het chroom ook van erg wisselende kwaliteit is en het gebruikte plastic eronder ook.
    Ik hoop met het weatheren in de toekomst de juiste touch te kunnen vinden, in mijn ogen dan ;)

    Afgelopen zondag dus de Kenworth over de baan gestuurd en dat ging lekker. Wel het geluid nog een beetje aanpassen. Het motorgeluid op toeren fluit me een beetje teveel en de luchtrem is ook iets te hyper.

    Optisch nog een paar zaken aanpassen en het licht installeren. Tot slot wil ik deze nog gaan weatheren.

    De dolly moest ook nog gemaakt worden. Hiervoor had ik al ideeën en wat onderdelen uit de voorraad.
    Gelukkig ook dit machientje in de Mancave zodat ik niet steeds voor elk gaatje naar de garage moest.

    [​IMG]

    Beginnen met wat alu en als sjabloon een oud stuk chassis gebruikt om de gaten op de juiste plek te krijgen.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Natuurlijk ook een amerikaans onderstel en de velgen waren al in het begin van het project meegespoten.

    [​IMG]

    Zo heb je dan al gauw een basis....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat meer fabrieken....

    [​IMG]

    Een 3D geprinte trekstang.

    [​IMG]

    Toch ook een bumper, dadelijk ook wel mooi met verlichting etc. Tevens een bevestiging gemaakt voor de poletrailer.
    Die komt aan de dolly te zitten.

    [​IMG]

    Het lijkt me een beetje onlogisch om de pole trailer aan de truck te koppelen en daarachter weer een flatbed trailer.
    Dus krijgt de flatbed een koppeling voor de dolly.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nog wat afwerking maar er volgt nog wel meer op dat vlak. Ook moet ie nog gespoten worden.

    [​IMG]

    Dan moet het geheel nog op de foto maar dat is lastiger in mijn mancave dan je zou denken. Dus maar een videootje gemaakt. Deze volgt.
     
    luchard vindt dit leuk.
  8. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    En dus de film...

     
  9. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    De kleuren komen buiten toch beter tot zijn recht Rolf. Geluid zou iets meer Amerikaans mogen zijn.
     
  10. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Is van een Kenworth volgens Beier.... starten vind ik wel mooi maar tijdens het rijden niet zo. Komt nog wat anders in.
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  11. QMaverick

    QMaverick

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    364
    Locatie:
    IJsselstein
    Ola Rolf... Je zou eens naar de Detroit Diesel kunnen kijken voor het geluid, is het geluid wat er in mijn Globe Liner zit...
     
  12. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Dank voor de tip Edu, ga ik eens naar luisteren.
     
  13. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    De dolly is nu ook voorzien van de passende spatlappen.

    [​IMG]

    Ook wilde mijn opdrachtgever wat reclame maken voor zijn toko, voor deze keer dan.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    ahop vindt dit leuk.
  14. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Die lappies staan em stoer. En wat is't wat met die opdrachtgevers, overal zijn naam op. Maar valt wel op:thumbsup:.
     
  15. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Nu had deze truck nog helemaal geen personeel....Da kan nie toch!?

    Ik stel jullie bij deze voor aan John Hillbilly en Tucker Redneck.

    [​IMG]

    Je ziet al dat John niet eens op de foto wil....

    Achter het getinte glas zijn ze niet direct herkenbaar.

    [​IMG]

    FLITS!!!!!

    [​IMG]

    Tja, wie is de baas?! ;)

    Inmiddels is de Detroit Diesel ook ingebouwd. Zondag op onze eigen club truckbaan maar eens testen.
     
    Cor, Ghossie en Catwoman vinden dit leuk.
  16. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Inmiddels heeft deze combinatie mijn garage verlaten. De truck zelf zoekt nog een andere ondernemer.
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  17. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    mmmhhh komt nou opeens dit oude topic uit de sloot? Wat doe je dan nu weer Rolf?

    Stephens is weer on the road again?? Yes we can !!!

    [​IMG]

    Hij was er weer, die twijfel. De Willux lowboy trailer zo goed als klaar. Achter de Freightliner Cascadia, the mighty big enourmous truck. Ja hij is groot en eigenlijk best wel modern. De Willux lowboy heeft mede door de trilexvelgen en het zwarte uiterlijk een klassieke uitstraling. Wat moest ik daar nu mee?

    Ik zou de Willux lowboy kunnen pimpen met aluminium en chroom en zo er 20 jaar af kunnen halen. Ik zou de Cascadia kunnen verzagen naar een daycab....

    Eigenlijk moest er een klassieke amerikaanse truck komen. Ik zag op Marktplaats mijn oude Knight Hauler te koop staan. Die is ook een tikkie te groot. Ik zag een King Hauler, ook erg mooi als daycab om te bouwen. Was al een beetje budget bij de penningmeester los aan het kweken, we gingen toch niet op vakantie dit jaar en toen zag ik een berichtje op Facebook. Deze Globe Liner had ik al eerder gefilmd bij RC onTour en ik was gecharmeerd van de looks. De kleur is klassiek pur sang wat mij betreft. Even contact gehad met de eigenaar en ruggespraak met de penningmeester en met een boer'ntiet met geld in de auto gestapt. Gezellig de truck opgehaald en nog wat tips voor de nieuwe truck achtergelaten, zoals het hoort.

    En dan kom je thuis en dan moet je eerst passen he!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit is toch al een heel stukkie beter vind ik zelf!

    Natuurlijk meteen even een kleine operatie uitvoeren wat ik had gekocht. Deze was door de vorige eigenaar als beginner via Marktplaats gekocht. Hij heeft er een paar keer mee gereden maar had geen idee wat erin zat aan techniek. Ik nu wel en dat was niet veel bijzonders.

    [​IMG]

    Een LRP Truck digital regelaar (nooit eerder gezien) de originele motor en een mode 5!!! zender en ontvanger van Tactic. De stuurservo was een 3kg exemplaar met plastic gears.

    [​IMG]

    Ik heb nu de afgelopen 2 a 3 jaar al een stuk of 5 beginnende modeltruckers leren kennen en geholpen met hun "nieuwe" trucks gekocht in het schone Brabant en ik vind dat deze Marktplaatsverkoper toch een keer de stap zou moeten zetten naar Truckverkoper in plaats van.........(vul maar in)

    Weer terug naar mijn "nieuwe" truck. Ik wist natuurlijk wel waar ik me op in zou laten. De techniek moet toch opnieuw. Ik heb ook al wel ervaring met gebruikte vrachtwagens. Niet altijd de meest handige aankoop. Maar ja, de prijs was goed wat mij betreft en ik was al gevallen voor de charme en kende de Globe Liner al......

    SLOPEN!!!

    [​IMG]

    Dat was deels al voor mij gedaan maar deze heb ik nog wel ergens liggen weet ik. De stuurservo er dus ook uit gehaald en de schakelservo niet eens vervangen want de bak vast in de 1 voorlopig.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De bak is netjes gebouwd en ingevet dus na controle en vervanging van de motor kon deze weer dicht. Er zitten geen kogellagers in dus dan zullen deze vermoedelijk ook niet in de assen zitten. Daar moet ik nog naar kijken.

    Ik had alleen nog een 32T motor liggen en niks langzamers. Dus deze motor er maar even opgezet. een 55T of 80T moet er dus nog komen.

    Als regelaar heb ik een Robbe Rookie 20 genomen die ik nog had. De komende dagen dan even een rondje met de trailer erachter rijden in de tuin. Beetje lading erop en wat sfeer foto's maken en bedenken hoe verder.

    De looks moeten dus klassiek blijven. Ik ben nog even aan het kijken of ik ook enkele trilexvelgen kan vinden om te printen bijvoorbeeld. Twijfel is dan wel weer een beetje bij de kleur van die velgen. Deze hetzelfde maken als de trailer? Dat rood vloekt een beetje denk ik. Grijs? zwart? Of gewoon wit en hetzelfde als de velgen......of gewoon geen trilex? Belettering komt er gewoon weer op. Wat minder stickers verder dan op de groene denk ik. Geen General Lee in kamerbreed formaat.

    Een poging de bouwer van de truck te achterhalen is nog niet gelukt. Ik zou graag willen weten wat voor een lak en kleur er op zit.
    Ik zou dan in ieder geval een lakstift kunnen kopen. Nu zal het vermoedelijk wel even zoeken worden naar een autospuiter die de kleur kan scannen en mengen voor mij. Ook wil ik met de belettering en iets van striping een 2e kleur toevoegen.

    Dan de techniek verder. Er zit geen licht of geluid in. Een Beier SFR-1 is echt boven budget nu. De leds en weerstanden heb ik allemaal wel in huis maar SFR-1 en speaker etc is toch weet € 280,00 voor je het weet. Ben ook een beetje aan het kijken naar G.T. Power setjes maar die nieuwste Bluetooth is gewoon een mfc tamiya cloon, wel veel goedkoper. Bij Aliexpress kost die rond de € 100,00. In Duitsland verkoopt Pichler ze voor € 238,00!!!! En dan vinden europese modelbouw winkels het gek dat we de zooi gewoon zelf in China bestellen!!!

    Ook zijn er setjes van ca € 50,00 met licht en geluid. Als Beier adept ook niet echt het je van het maar...... Misschien toch uitkijk houden naar een 2e hands USM RC2 of zo. Dus wie er nog eentje heeft???

    Genoeg getypt weer voorlopig!

    See ya
     
    John Vogelaar, Leon1965, luchard en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Herman Herrebout

    Herman Herrebout

    Lid geworden:
    20 jan 2019
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Terneuzen
    Goedemorgen Rolf, wordt weer een mooi project, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
     
  19. raoul00123

    raoul00123

    Lid geworden:
    20 apr 2019
    Berichten:
    267
    Locatie:
    Fryslan
    ziet er mooi uit zo rolf als ik mij niet vergis staat er op thineverse ook trilexvelgen voor de voor as
     
  20. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Mooi verhaal Rolf, maar weer eens slecht geslapen, zie ik? :jan:
     

Deel Deze Pagina