STOL contest. Tien meter is genoeg.

Gaaf filmpje maar dat zijn we van jouw gewend :lol:
Ik zal pas ook zulke filmpjes te kijken.
Met apparte starts en landingen blijft leuk.

Super filmpje :D
Ongelooflijk hoe snel ie los was (en bij wat voor 'n lage snelheid) 8O

Lekker blijven posten hoor ;)

Heb nog even verder gezocht, dikke wielen in het filmpje zijn om op zeer ruw terrein te kunnen landen, die moeten de hobbels & bobbels opvangen :P
Ook nog een paar filmpjes gevonden:

[/media]

[/media]

[GVideo]http://video.google.com/videoplay?docid=6090011280597930166&hl=en[/GVideo]

Laatst bewerkt door een moderator:
[/media]
Deze geloof ik nu niet echt maar is wel leuk om te zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bertus zei:
Deze geloof ik nu niet echt maar is wel leuk om te zien.

Hmm, kan volgens mij wel Bertus, er staat een enorme wind. In theorie kan een vliegtuig verticaal omhoog als er maar genoeg wind staat :D
Je ziet het ook goed met de landing (vlagen, moet flink corrigeren) en hoort het aan het geluid :mrgreen:

Leuk filmpje :thumbsup:

he een CH 701
niet moeilijk die heeft continu slats op de aanvalsboord

kruist met een rotax 912 80pk 150km/u

tov de CH601 met de zelfde moter :p die cruist 220km/u

DILEMMA... 8)

Hee zeg, die laatste, dat is een Fiessler Storch Replica (verkleinde versie... is deze nu sneller van de grond dan de normale grootte F.S. -- omdat hij veel minder weegt, of doet hij er nu langer over -- omdat hij een kleiner draagvermogen heeft. (en dus hogere vleugelbelasting.)

Wie weet het juiste antwoord??

Blijven stuk voor stuk knappe staaltjes van Newton-omzelingen. :D

een aantal weken geleden heb ik zelf ook zo,n soort situatie mee gemaakt dat ik zo goed als vertikaal kon stijgen en landen met een electrozwever.
ik was op een mooie rustige avond nog een beetje aan het thermieken toen er ineens een strakke wind op stak
de wind was niet vlagerig of zo en ik kon door flink down te trimmen op de zelfde hoogt voor me blijven vliegen.
het was wel een leuke ervanring maar na een minuut of 10 begon het toch te vervelen en heb ik de zwever 5 meter voor mn voeten vertikaal geland
een cirquit vliegen was er niet bij omdat de zwever dan een speelbal van de wind werd.

Back