straddle Carrier

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door straddle, 5 mrt 2007.

  1. straddle

    straddle Guest

    Hoi allen,
    Ik ben nieuw op dit forum.
    Ik plan het bouwen van een Straddle Carrier waarschijnlijk schaal 1/10 of 1/15 dit is een toestel om containers te verplaatsen ook wel gekend als een olifant,dit project zal ongeveer 2jaar duren.
    Vroeger als ik een twintiger was had ik wel wat ervaring in het bouwen van schepen en vliegtuigen maar dat is al meer dan 25 jaar geleden en zoals alle andere dingen in onze maatschapij zal er ook hier wel een evolutie zijn geweest.
    Ik zal in de toekomst wel wat foto's op de topic plaatsen maar dat zal nog even moeten wachten want ben nog bezig met het tekenen van de bouwplannen.
    De Straddle carrier word volledig in metaal gemaakt en zal met elektromotors en hydrolika en veel elektronica werken.
    Daar ik niet meer op de hoogte ben van de nodige servo's en zenders/ontvangers en al het andere dat er bij hoort zoals accescoires en de fabrikanten van deze dingen had ik graag jullie advies gehad.
    Ook ben ik er nog niet uit welke schaal ik ga gebruiken 1/10 of 1/15.
    Je ziet dus dat ik veel terug zal moeten leren en jullie raad is dan ook meer dan welkom!

    Alvast bedankt, Patrick
     
  2. Mark DRC2

    Mark DRC2

    Lid geworden:
    6 jul 2006
    Berichten:
    112
    Locatie:
    Heerlen
    Overweeg 1/14 eens, veel vrachtwagens zijn ook die schaal, dat opent toch wel wat perspectieven. Zo'n apparaat is toch vrij groot, 1/10 zal dan wel erg veel plaats vreten!
     
  3. straddle

    straddle Guest

    Oké bedankt
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim

Deel Deze Pagina