Stroomverbruik servo´s ?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Guest, 25 sep 2003.

  1. Guest

    Guest Guest

    Kan iemand een inschatting maken hoeveel stroom een Protech super micro (19 gram BB) en een Hitec 625MG zouden gebruiken, waarbij de Protech waarschijnlijk licht en de Hitec wat zwaarder belast kan worden.

    Blijft dit maximaal onder de 1A? Is voor gebruik in het Micro Magic zeilbootje.
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Meten is weten...
     
  3. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Gewoon aansluiten met stroommeter tussen accu en ontvanger, jij houdt de servo armpjes met je vingers tegen terwijl je dochter de sticks in de hoeken drukt :wink: . Dan meet je volgens mij de maximale stroom. En stoppen met tegenhouden vlak voordat ze kapot gaan...
     
  4. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    zeker net zo iets als een kwartslag voor het afbreken van het boutje stoppen met draaien
     
  5. Jan de Bont

    Jan de Bont Guest

    Vuistregel:
    1 servo in rust = 10 mA
    1 servo beweegt zonder veel weerstand = 100 mA
    1 servo die maximale kracht levert = 1 A

    JdBont
     
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Al een hele tijd geleden heb ik eens een klein meetapparaatje gemaakt dat ik tussen een servo en de aontvanger kan schakelen. Op dat metertje kan ik zien hoeveel stroom die servo gebruikt. Ik heb dat ooit gemaakt omdat ik problemen had met de servo's in m'n heli. Enkele liepen zwaar en ik kon er niet helemaal achter komen welke precies en waarom. Met dit metertje kon ik elke servo appart testen en uitvinden welke te zwaar liep(en). Die trekken veel stroom (>1,2Amp). De oorzaak heb ik ook gevonden en kunnen oplossen.
    Het metertje is heel simpel en kan door iedereen die goed kan solderen gebouwd worden.
    Interesse???
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    tuurlijk.


    Heb je ook een goede raad welk boekje ik me eens moet gaan doornemen om meer te leren met betrekking tot deze electronica?
     

Deel Deze Pagina