Stutteren motors

Discussie in 'Multicopters' gestart door Rotogo, 20 mei 2017.

  1. Rotogo

    Rotogo

    Lid geworden:
    20 mei 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Bussum
    Goedemiddag,

    Na lange tijd online kijken naar alles wat met FPV racen te maken heeft heb ik besloten ook zelf maar aan de slag te gaan met een FPVquad. Aangezien er online een hoop te vinden is, is het aardig gelukt om er eentje in elkaar te zetten:
    Naze32 rev6 afroflight
    GEPrc pdb en frame
    emax rs2205S
    emax bullet 30a esc blheli
    frsky x4r eu en taranis plus (eu)

    Na wat geknutsel zit alles aan elkaar en in betaflight werkt ook alles. Nu komt het probleem:
    Wanneer ik de rx aanzet en de lipo aansluit op de quad en vervolgens de motoren arm gaan de motoren eerst normaal aan op de minimaal ingestelde waarde (1070) vervolgens wanneer een van de sticks bewogen wordt gaan de motoren stutteren (soort click geluiden) en dusdanig hard dat de hele quad gaat stuiteren. Wanneer ik met behulp van Betaflight de motoren test (1000-2000) doen ze het wel normaal.
    Opties waar ik zelf al aan heb gedacht maar dus blijkbaar niet het probleem zijn:
    te lange schroeven in de motoren.(anders werkt het via betaflight ook niet)
    esc's draaien op blheli 14.6. met protocol multishot omdat de naze32 geen dshot accepteert.
    Ook heb ik geprobeerd de motor pwm speed los van de PID speed te gebruiken in geval van cpu overbelasting
    gyro en pid frequentie staan op 1kHz.

    Kan iemand mij hiermee helpen? :frustie:
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Zou te maken kunnen hebben met trillingen die de gyro in de war brengen. Je zou kunnen proberen om of de motoren op dempers te zetten (soft mount) en/of ook de flight controller op foam tape of rubbers te zetten, zodat de trillingen die niet kunnen bereiken.
     
  3. Rotogo

    Rotogo

    Lid geworden:
    20 mei 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Bussum
    Heb als snelle test de FC los gehaald van de quad zodat er geen trillingen zijn. Nu nauwelijks tot geen stutteringen over!
    Bedankt!:worship:
     

Deel Deze Pagina