Sunny Bird Lenger

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Huibert, 12 sep 2018 om 22:10.

1. Huibert

Huibert

Lid geworden:
    5 sep 2005
    Zoals in mijn topic van mijn BOT gemeld heb ik deze bouwdoos besteld en ben van plan om hiervan een, langzaam, bouwverslag te maken. Afgelopen maandag is dit pakket binnen gekomen en vanavond de tijd gehad om de doos even uitgebreid te bekijken. Tjonge wat een berg hout zit er in dit pakket, het is wel een zeer uitgebreid pakket samengesteld uit een goed assortiment hout. Opvallend voor mij is het gebruikt van verschillende soorten tripex voor de vleugelribben, de ribben van het geprofileerde stabilo zijn wel van balsa gefreesd. Ook netjes is het gebruik van glasfiber vleugelpennen, in totaal toch wel heel erg tevreden over het geleverde pakket. Zal proberen om morgen even wat foto's te plaatsen.

http://www.lenger.de/cgi-bin/neu_web_store.pl?page=sunnybird-grossbild.htm&&cart_id=8430994_3252

Laatst bewerkt: 13 sep 2018 om 18:23
  2. Huibert

Huibert

Lid geworden:
    5 sep 2005
    hierbij een foto van de inhoud

en een indruk van de tekening

3. hmeijdam

hmeijdam

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Leuk model. Ik was al heel lang niet meer op de site van Lenger geweest, maar zie nu dat ze daar best mooie grote zweefmodellen hebben als houtbouwkit. Ik ga je bouw even volgen.

4. Huibert

Huibert

Lid geworden:
    5 sep 2005
    begin gemaakt met de romp, heb nu de spanten staan. freeswerk is van zeer goede kwaliteit, spanten zijn zonder moeite netjes uit de platen te halen. spanten zijn van een goede kwaliteit triplex gemaakt behalve de plaat waar straks de vleugel aan bevestigd wordt. dit is een zwaar belast onderdeel en hiervoor is een dikke plaat berken multiplex gebruikt.

[​IMG]IMG_20180916_170009

[​IMG]IMG_20180916_170012

A B en jan brilman vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina