Sunrise ice 150a (dutch-gerben)

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door day82, 15 jun 2017.

  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Wedstrijden ga ik niet vliegen dus dan lijkt me die B50-8L voor mij de beste keuze op 6S , ik ga op jouw expertise uit , en ga dan geen
    losse motor met gear kopen,(probeer een keer niet eigenwijs te zijn) indien je zou willen mag je hem voor mij bestellen , die 17x18 komt dan later nog wel , de dubbele motorspanten die jij ook adviseerde leveren hun die ook dan zet ik die er gelijk in en mag je die mee bestellen.
    De esc die ik nu heb de 150A van Yep is die voldoende met de 16x16S op 6S of zou ik er ook een Gerben ESC gelijk aan moeten knopen
    indien je het voor me wil bestellen voor die 220Euro is dat voldoende dan om de motor hier in huis te hebben of komt er nog wat extra bij , bij de motorspanten uiteraard meer , en mocht je misschien naar Dalfsen komen(indien mogelijk met de gezondheid) mag je hem ook aan Jan of Mark meegeven ik weet natuurlijk niet hoe snel alles gaat met leveren.
    stuur me anders je gegevens even dan maak ik het naar je over indien je het totale bedrag weet.
    alvast bedankt voor de moeite en je advies.

    mvg Andre
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb de 8L met 6.7 gear net besteld, nu kijken of ik morgen de rekening krijg.
    Dan zou hij binnen 2 dagen geleverd moeten zijn.
    En de prijs is lager ik zal je een PB sturen.

    Je kan voorlopig met de YEP aan de gang, zolang je gebruik maakt van een externe BEC kan er weinig fout gaan.
    De regelaar kan het opgeven, nou, jammer dan.
    Zolang je je model kunt blijven sturen is er niks aan de hand.
    Wat betreft de prop en spinner.
    Ik zou dan Rudi even moeten bellen of hij er nog 1 wil leveren.
    Maar misschien heeft Gerben, Pieter, of Ronald wel wat mooiers liggen, een Sergey of GM prop met spinner.
    Ik moet wel naar Dalfsen, ik wil weer een keer lekker met de oude groep F5B-ers van het eerste uur eten bij 't Asje en ook de mensen van de club in Dalfsen weer een keer zien.
    Dus hoe dan ook, al moet ik met de trein.

    Ik ga je nu een PB sturen.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Oh jee...
    De motor voor Adop is onderweg.
    Volgende week allemaal binnenblijven in de buurt van Putten!
    Laag overvliegende raket.

    Gerben stuurde me een foto van waar ie gisteravond nog mee bezig was.
    Modificeren van de regelaars.
    Hij is er nu ook achter wat de regelaar nog net, of net niet, kan hebben.
    7000 Watt op 6S.
    4 stijgvluchten, dan zucht ie rook.

    21247896_10214006981752596_2049361083_o.jpg



    GJ
     
  4. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Inderdaad het wordt gevaarlijk op de Ermelose Vliegclub , 7000watt met 10S dan denk anders wordt het wel erg heftig. of de 6 bij elkaar opgeteld ;)
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Die 7000W was het probleem niet, probleem was de 550A..dat ging niet heel lang goed..
    Had per abuis een 3S motor op een 5S pack. Ik dacht dat het een 6S motor was, niet dus.
    Dat 5S pack ging volledig door zn hoeven natuurlijk (2500mAh), spanning nog net 12V.
     
  6. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Motor de Hacker B50-8L Met 6.7:1 nogmaals besteld helaas via Gertjan niet gelukt hopelijk deze week binnen en dan kijken hoe dat gaat op 6S volgens opgave van Hacker zelf gaat deze ongeveer 140A verbruiken met een 16x16S dus we gaan het zien.
     
  7. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Top. 2800W in een Hawk moet pittig gaan :)
     
  8. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Vandaag even mijn Hawk 3 getest met de nieuwe motor ging erg goed moet ik zeggen , de Hackermotor de B-50 8L loopt erg mooi en wordt amper warm,
    net zoals de 150A Yep esc .
    de 2200mah 6S wordt handwarm en houd zich erg goed , dit alles met de 16x16S
    voorlopig even houden zo , want het went al erg snel het vermogen

    Wat ik me wel afvroeg hoe vaak moet de gear gesmeerd worden
    die van mijn Minhawk van Reisenauer doe ik 1of 2x per jaar nieuw vet in of dat deze ook nodig heeft
    en of deze makkelijk los te schroeven is geen idee.

    mvg Andre
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Andre, voordat je pakket in je model gaat moet het al handwarm zijn.
    Als het eruit komt zal de temperatuur gelijk zijn of ietsje hoger.

    De gear hoef je niet echt te smeren.
    Beste is alles gewoon dicht te houden.
    Of je moet 4 a 5 vluchten per week maken, dan kan je hem 1x per jaar smeren, of laten smeren bij Hacker.
    Het openmaken is niet lastig, de schroefjes loshalen en dan met een houten klos of leren riem het huis eraf schroeven.
    Dan alles schoonmaken, alle vet eruit, beste is dan nog ultrasoon reinigen en dan smeren met het Hacker vet.
    Opsturen is minder werk en is ook niet heel erg duur.

    GJ
     

Deel Deze Pagina