Sunshine!

Ok, ik heb geleerd van mijn fout met de Flamingo en heb nu een andere kist op mijn vader's zolder gevonden die ga molesteren, maar... er zit een extra romp bij. Dus, voor de puristen blijft de orginele romp zoals die is, kan ik er ook nog een 'echt' mee vliegen:). Er hoeft eigenlijk alleen een batterij in en dan kan ie zo wegvliegen.
De andere romp is nog niet gebouwd en die wil ik dus als electro-romp gaan bouwen. Er zit een staartstuk bij, maar die is bedoeld voor een gewoon hoogteroer, en ik wil liever een T-staart zoals de kist die mij pa heeft gebouwd is. Moet te doen zijn denk ik. Nu wil het geval ook dat de orginele bouwtekeningen ook nog erbij zijn, dus kan ik ook nog nieuwe vleugels bouwen als ik dat wil. Eigenlijk is deze kist veel geschikter voor wat ik wil dan de Flamingo.

Hier nog wat foto's.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, ja. Met deze kist heeft mijn vader ooit zijn brevet gehaald, dat moet wel meet dan 30 jaar geleden zijn denk ik.
Het is een kist met 3,10met spanwijdte, heeft iemand enig idee wat voor brushless setup ik kan gebruiken? Alvast bedankt

Toch lekker zo'n vader met zo'n zolder.
De Vintage vliegers onder ons zitten zich al weer te verlekkeren.
Ik vind het weer een mooi model alleen de kleur mag wel anders.

Succes er mee

willem

Je moet eens op marktplaats kijken wat Jorn allemaal te koop heeft. Zoek maar eens op Melora (ja ja, een Krick Melora!) en bekijk zijn andere advertenties eens.....

@Willem
Ik vind het zelf wel een mooie kleur persoonlijk, het is gewoon ferrari-rood, maar voor de vleugels is doorzichtig rood nog mooier.

@ Arjan
Met het risico dat ik mijn eigen glazen ingooi, moet ik zeggen dat mijn vader vertelde dat hij altijd teleurgesteld was met de Melora. Hij trok altijd naar een kant, en omdat het stabilo-vlak dragend is gaf dat een erg negatief gevoel bij het aanduiken.

Jorn,
Bij dit soort vliegtuigen gaat het voor de liefhebbers toch meer om nostalgie dan dat het allemaal perfect moet zijn. Een Cirrus vliegt perfect maar er zijn tegenwoordig echt betere toestellen. dus ik denk niet dat je je eigen glazen ingooit. Er komt vast wel iemand die altijd al een Melora had willen hebben. En vak kom je ze niet tegen!

Back