Super Alulah

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door bluefalconholland, 27 apr 2011.

  1. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Aldert, HTX-500 servo's zijn wel een beetje aan de magere kant. Misschien waren 900ders beter geweest?

    MVG. Robert.
     
  2. Aaalie

    Aaalie Guest

    Okay, ik ga ze vervangen. Het lukt maar niet om van de HXT500's af te komen ;) , dacht ik eindelijk een kistje te hebben waar er twee gebruikt konden worden... moeten er weer zwaardere in :D .
    Er was een lichte twijfel, vooral tijdens het vliegen. Maar ik dacht dat het aan de flex in de rolroeren zat.

    Thanks
     
  3. Aaalie

    Aaalie Guest

    Zojuist een paar vluchtjes gemaakt. Ik heb de servoarmen iets ingekort, DR op de zender weer terug. Je voelt idd dat het gemis aan sturen overduidelijk aan tekort aan kracht v.d. servo's heeft gelegen.
    Voor een kistje van 390 gram all-in lijkt me de 6 grams servo's toch wel voldoende. Ik laat ze eerst zitten.

    Het kistje word bekender, en hij vliegt best leuk. Maar... eigenlijk had ik me hem anders voorgesteld, en weet niet of het wel mijn soort kistje is om te vliegen. Ik betrapte me er al op dat het laatste vluchtje werd gemaakt, omdat dan de akku niet vol blijft liggen. Niet omdat ik nog zin had om eventjes te vliegen, wat ik met enkele andere kisten wel heb (dan kan de avond niet lang genoeg zijn ;) ).
    Even voor de duidelijkheid, voor een 390 grams vliegende vleugel vind ik hem verbazend goed vliegen! Het is werkelijk een knap ontwerp!! Maar niet mijn ding...

    Ik vlieg hem nog één keer (misschien), maar overweeg sterk om hem weg te doen, nu die nog netjes is... Voor FPV'ers die interesse hebben, geef het nu aan. Straks gaat hij naar het Te Koop gedeelte...


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  4. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Wat vind je er niet leuk aan, te speels? Ik heb nog een nemo liggen nieuw in de verpakking. Als je wilt ruilen.
     
  5. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Jij ook al een Nemo? En ook al de Ez van Remy begreep ik! Pff, en die zegt wat van mij :D
    Hoe vliegt de Alulah trouwens met de Ez-setup?

    Van de week nog even mijn Alulah gevlogen. Hij verraste me erg, vloog echt voor geen meter. Bijna met een boog de pitts in, maar greeg hem toch nog onder controle. Moest iets van 20 kliks aileron bijtrimmen en een stuk omlaag. :eek: Geen wonder dat'ie op de vorige meeting zo onberekenbaar aanvoelde, lag blijkbaar niet alleen aan de wind. :-?
    Denk dat het komt doordat de geglasde elevons na verloop van tijd weer krom trekken. Nog maar eens proberen met carbonstripjes erin, anders maar nieuwe elevons maken.
     
  6. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey Hugo,

    hij vliegt idd misschien wel iets te speels, goede omschrijving. Zelf had ik het omschreven als.. eeuuhhh.. iets te klein, dartelig...

    De gemiddelde kist die ik vlieg gaat een 6S 4000 packje in, liefst twee daarvan. De kleinste is een 2 meter zwevertje (alle HLG's uitgesloten dan, ook al vliegen die kistjes "groter" dan de iets zwaardere Alulah).

    Ik begrijp dat je interesse hebt. Of ik interesse heb in de Nemo, is even afwachten. Ik ben vandaag hele dag in Lage Vuursche, neem de SuperA mee, en bel je nog. Word het géén Nemo voor mij, dan komen we er nog wel uit, hij hoeft niet veel te kosten. Misschien heb je nog iets aan motoren liggen?


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  7. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Die nemo kreeg ik erbij klaas, maar het is ondertussen wel een steeds vollere slaap kamer. Maar een kist neemt toch wel de meeste ruimte in, het HOK van aldert. :p

    Ik hoor het wel aldert, ik heb ook nog wat multicopter spulletjes liggen.
     
  8. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Die Nemo wil ik wel Hugo!

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  9. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Hugo, Niet die Nemo aan Sander verkopen. Op de eerste plek heeft ie veel teveel kisten, op de tweede plek moet hij eerst zijn Fox nog maidenen:D...
     
  10. Aaalie

    Aaalie Guest

    Ik wilde héél graag de Nemo, maar toen ik hoorde dat Sander interesse had durfde ik niet meer ;) ;) .
    Zoals inmiddels bekend is de SA nu bij een piloot die hem zeker meer waardeert. En ben blij met hoe we het hebben kunnen regelen!

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  11. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Vandaag een pakketje ontvangen, set up is ook al besteld :cool: .

    [​IMG]
     
  12. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Bernie, wat mooi dat je er nog 1 gevonden hebt. Wil je nog een aantal foto's plaatsen tijdens de opbouw?

    MVG. Robert.
     
  13. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Bernie en een SA, das Super :)
     
  14. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Zal ik doen, word m'n eerste die ik zelf moet bouwen ;) .
     
  15. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
    Super Alulah plagiaat

    Beste FPV’ers,

    Op de 8e FPV meeting ben ik ook besmet met de Alulah virus. Ik kon het niet laten om er zelf ook aan te beginnen. Eigenlijk heb ik nog een project op tafel liggen maar dit moet maar ff tussendoor.

    Ik werk graag met XPS schuim en glas, dus deze wordt ook zo gebouwd. Ik heb inmiddels wat maatschetsen gemaakt, sjablonen voor de vleugels gesneden en aan de romp begonnen. Spanwijdte wordt rond 1 meter 40. Eigenlijk wilde ik gelijk aan een 2meter-plus versie beginnen maar de vleugelprofielen passen niet op een A4, vandaar.

    Dit zijn de sjablonen.
    [​IMG]

    Ik ben vanmorgen naar Belgie geweest om mijn eerste freesmachine te kopen:banana::banana::banana: maar ik kan er nog niets mee omdat ik nog geen freesjes ed. heb. Dan maar aan Alulah werken. Eerst heb ik voor de romp op een stuk schuim het gewenste zijaanzicht geplakt en gezaagd.
    [​IMG]

    Daarna heb ik het in vorm geschuurd. Het geeft enorm veel troep maar het is ook wel heel leuk om het rompje te zien ontstaan.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Het houten schijfje vervangen met een motor kruisje en de boel ingepakt met glas en epoxy. Nu maar wachten tot morgenavond om verder te gaan.
    [​IMG]

    Dit wordt mijn eerste plank, ik ben benieuwd of het wat wordt.

    Groetjes,
    Sinan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    mooi!! Word dit de basis voor eenm mal? Of word het rompje vol gegoten met aceton waardoor alleen nog het glas over blijft?
    Of frees je later het e.a. uit?
    Ik ben benieuwd:)
     
  17. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
    Straks wordt de kap er af gesneden en het schuim eruit gepeuterd. In andere projecten heb ik schuim gedeeltelijk in laten zitten als versteviging maar in dit geval ga ik het er helemaal uithalen. Ik wil eventueel ook grotere accu’s of andere telemetrie spulletjes in kunnen zetten.

    Groet, Sinan
     
  18. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Ben benieuwd hoe het gaat worden Sinan. Ik ken jou techniek niet. Hoeveel grams mat gebruik je en hoeveel lagen? Ga je straks alles ook glad krijgen?

    MVG. Robert.
     
  19. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
    Alulah romp in plamuur

    Hoi,

    Ik heb de romp met 50 grams glas in meerdere lagen bekleed. Ik denk 3 a 4 lagen en plaatselijk iets meer. Vooral bij de motorbevestiging en daar waar ik de kap uit wil snijden is het dikker geworden. Verder heb ik sommige lagen diagonaal geplaatst om de torsiekrachten op te nemen. Ik ga ervan uit dat het een beetje slap gaat worden als ik het schuim verwijder maar dat wordt dan opgelost met wat ribben aan de binnenkant.

    Het oppervlak is best aardig geworden. 50 grams glas is zodanig dun dat de overlappingen niet echt storend zijn. Ik heb het ruwe van het glas eraf geschuurd en de rest in zelfgemaakte plamuur gezet. Het is een mengsel van acryl verf en micro ballonnetjes. Het is dekkend, licht, schuurbaar en het blijft flexibel. En ik kan het in lagen aanbrengen met een kwast. En het trekt vanzelf glad na het smeren…
    [​IMG]

    Ik heb de plamuur met zwarte verf gemaakt zodat ik straks een makkelijk af te werken grondlaag heb. Het ziet er wel smerig uit zo, maar na enige schuren gaat het wel goedkomen denk ik.

    Verder heb ik, in afwachting van een paar extra handen, het schuim alvast klaargezet voor de vleugels.
    [​IMG]

    Groet, Sinan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
    Vleugels zijn ook gesneden en sleufjes gemaakt voor de bekabeling. Morgen weer verder.
    [​IMG]

    Groet, Sinan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina