Damn, dikke accu ik vlieg op 6s1p 2100 TP. Die zakt in als een idioot op 45A maar houdt het toch 5 min vol met rustig gasgeven Ik haat vleugels los maken..........
Oké, bedankt voor de tips! Eens kijken of ik het netjes in kan bouwen. En ik hoop dat mijn FP's niet zo snel inzakken. Misschien een keer een Watt's up gebruiken. Waar ligt het CG overigens, op hoeveel mm vanaf welk punt? Er zat helaas geen beschrijving bij mijn Sniper namelijk.
Ik zal het zwaartepunt eens opzoeken De mijne zit flink naar voren en daardoor vliegt hij wel als een grote jet, super strak. Starten met windstilweer moet met elastiek flink sterk en vol up. Gisteren 2 runs gedaan met een sneheids meter (eagletree) aan boord. Heb 194km/h gemeten Volgas 1124W piek..... zakt vrij snel naar 900.
En het Sniper project maar weer eens opgepakt. Exhaust tube naar 52mm vergroot. Volledige fan-tunnel is klaar van voor tot achter. Fan en ESC geïnstalleerd. 2s1p lipo scheiden naar twee 1s1p cellen. En laden maar. Moet alleen de balancer leads nog voorzien van 2mm connectors zodat ik mijn balancer kabel eraan kan hangen.
Wat een power. Wel heftig hoor, de eerste keer gas geven. Ruim 1200 gram thrust. [media=youtube]onquPsN9HI0[/media]
Ja, zo is het mij ooit aangeleerd. Lastige gewoonte om nog te veranderen. Helivliegen doe ik wel geduwd en dat is geen probleem. Heb een poging gewaagd om ook met vliegtuigen geduwd gas te geven, maar dat werd soms behoorlijk spannend met torquen.
Ik las op RC-Groups dat het een aanrader is boven een bepaald aantal watt. Anders zou je ampèrage in weerstand gaan zitten, en niet in thrust. Maar het is een ambitieus project, een 600 gram Piranha bouwen. Zou wel geweldig zijn als het lukt. Heb je de volledig kunststof Piranha overigens?
Inmiddels is de Sniper bijna vliegklaar op wat details als de balanceerkabels etc na. Heb hem gelijk maar even gewogen, 1275 gram. :| En daar komt nog een 2s lipo pakket met 6v limiter bij omdat ik voor het gemak even vergeten was dat de Phoenix 80 geen BEC heeft boven de 3 cellen. Dus al met al gaat hij een gram of 1325 wegen ben ik bang. Waar dat gewicht in is gaan zitten is mij een raadsel. Misschien maar eens gaan zoeken naar plekken waar nog e.e.a. te besparen valt. Denk niet dat ik m'n setup nu ga veranderen, maar die Mega was misschien een leuke optie geweest.
Hallo Ik ben nu ook de sniper aan het bouwen, helaas geen bouwtekening erbij. Nu ben ik op zoek naar het zwaartepunt. Heeft iemand wel de bouwtekening en de CG? Alvast bedankt, Grt Zeb
Hallo Thx, voor snelle reactie. Nu kan ik weer verder bouwen. 90mm from leading edge is toch gewoon vanuit voorkant 90mm naar achter.
hoi jorrit waarom niet gewoon een losse BEC ertussen solderen ik en nog meerdere van ons vliegen met een aparte BEC die je gewoon tussen je regelaar en accu soldeert Dat gaat zeer goed, ik vloog eerst met een regelaar met ingebouwde BEC van 60 amp maar had constant een kleine storing ik ben toen overgegaan naar aanraden van mijn neef op een aparte BEC en het probleem was over scheelt je toch weer 2 cellen en gewicht en werkt zeker net zo goed succes gr albert
Inmiddels heb ik inderdaad een UBEC toegepast. Het is de Switched UBEC 5V/6V - 3A. shielded geworden en werkt prima. En had van de week ook weer de 'geest', en heb het project maar eens afgerond. Alle balancerstekkertjes netjes gesoldeerd. Het pakket is nog deelbaar doordat ik de balancerleads met 2mm goudcontacten heb gescheiden. En heb ook maar wat letters op de zijkant aan gebracht. Bij gebrek aan een stickervel maar Agency FB in bold en italic in spiegelbeeld uitgeprint en met een foliestrijkboutje de toner op het model gestreken. Daarna afgeplakt en gespoten met zwarte verf. Wel een wat hoge vleugelbelasting. Maar met 650W/kg zou het wel moeten vliegen lijkt me? Heb in ieder geval 1200 gram stuwdruk ter beschikking en totaal 850W als je de specificaties mag geloven. Maar de eerste start wordt wel spannend denk ik. Sowieso nog nooit een bungee gebruikt. Het eindresultaat: