Super Sniper bouwproject

Discussie in 'EDF forum' gestart door Jorrit, 23 dec 2006.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Damn, dikke accu :) ik vlieg op 6s1p 2100 TP. Die zakt in als een idioot op 45A maar houdt het toch 5 min vol met rustig gasgeven :) Ik haat vleugels los maken..........
     
  2. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Oké, bedankt voor de tips! :) Eens kijken of ik het netjes in kan bouwen. En ik hoop dat mijn FP's niet zo snel inzakken. :) Misschien een keer een Watt's up gebruiken.

    Waar ligt het CG overigens, op hoeveel mm vanaf welk punt? Er zat helaas geen beschrijving bij mijn Sniper namelijk.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik zal het zwaartepunt eens opzoeken ;) De mijne zit flink naar voren en daardoor vliegt hij wel als een grote jet, super strak. Starten met windstilweer moet met elastiek flink sterk en vol up.

    Gisteren 2 runs gedaan met een sneheids meter (eagletree) aan boord. Heb 194km/h gemeten :) Volgas 1124W piek..... zakt vrij snel naar 900.
     
  4. pdk

    pdk

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    0
    Locatie:
    Deurne - NL
    Wat kan je het best als zwaartepunt aanhouden,en wat voor uitslagen op de rol en hoogteroer ?
     
  5. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Ja, die vraag wil ik eigenlijk ook wel beantwoord zien. Vooral het zwaartepunt. ;)

    Iemand? :roll:
     
  6. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    En het Sniper project maar weer eens opgepakt. ;)

    Exhaust tube naar 52mm vergroot.
    [​IMG]

    Volledige fan-tunnel is klaar van voor tot achter.
    [​IMG]

    Fan en ESC geïnstalleerd.
    [​IMG]

    2s1p lipo scheiden naar twee 1s1p cellen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En laden maar. Moet alleen de balancer leads nog voorzien van 2mm connectors zodat ik mijn balancer kabel eraan kan hangen.
    [​IMG]
     
  7. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Hu jorit zie ik dat nou goed geef jij gas door de stik naar beneden te doen.
     
  9. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Ja, zo is het mij ooit aangeleerd. Lastige gewoonte om nog te veranderen. ;) Helivliegen doe ik wel geduwd en dat is geen probleem. Heb een poging gewaagd om ook met vliegtuigen geduwd gas te geven, maar dat werd soms behoorlijk spannend met torquen. :)
     
  10. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ...........
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  11. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Ik las op RC-Groups dat het een aanrader is boven een bepaald aantal watt. Anders zou je ampèrage in weerstand gaan zitten, en niet in thrust.

    Maar het is een ambitieus project, een 600 gram Piranha bouwen. Zou wel geweldig zijn als het lukt. Heb je de volledig kunststof Piranha overigens?
     
  12. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    .............
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  13. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Inmiddels is de Sniper bijna vliegklaar op wat details als de balanceerkabels etc na. Heb hem gelijk maar even gewogen, 1275 gram. :| En daar komt nog een 2s lipo pakket met 6v limiter bij omdat ik voor het gemak even vergeten was dat de Phoenix 80 geen BEC heeft boven de 3 cellen. Dus al met al gaat hij een gram of 1325 wegen ben ik bang. Waar dat gewicht in is gaan zitten is mij een raadsel. Misschien maar eens gaan zoeken naar plekken waar nog e.e.a. te besparen valt.

    Denk niet dat ik m'n setup nu ga veranderen, maar die Mega was misschien een leuke optie geweest. ;)
     
  14. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ..........
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  15. WingMan92

    WingMan92

    Lid geworden:
    8 dec 2006
    Berichten:
    156
    Locatie:
    dommelen
    Hallo

    Ik ben nu ook de sniper aan het bouwen, helaas geen bouwtekening erbij.
    Nu ben ik op zoek naar het zwaartepunt. Heeft iemand wel de bouwtekening en de CG?

    Alvast bedankt,

    Grt Zeb
     
  16. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    .............
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  17. WingMan92

    WingMan92

    Lid geworden:
    8 dec 2006
    Berichten:
    156
    Locatie:
    dommelen
    Hallo

    Thx, voor snelle reactie.
    Nu kan ik weer verder bouwen.
    90mm from leading edge is toch gewoon vanuit voorkant 90mm naar achter.
     
  18. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    90mm van het begin van de vleugel naar achter toe
     
  19. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    hoi jorrit

    waarom niet gewoon een losse BEC ertussen solderen
    ik en nog meerdere van ons vliegen met een aparte BEC die je gewoon tussen je regelaar en accu soldeert
    Dat gaat zeer goed, ik vloog eerst met een regelaar met ingebouwde BEC van 60 amp maar had constant een kleine storing
    ik ben toen overgegaan naar aanraden van mijn neef op een aparte BEC en het probleem was over
    scheelt je toch weer 2 cellen en gewicht en werkt zeker net zo goed;)


    succes
    gr albert
     
  20. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Inmiddels heb ik inderdaad een UBEC toegepast. Het is de Switched UBEC 5V/6V - 3A. shielded geworden en werkt prima. :)

    En had van de week ook weer de 'geest', en heb het project maar eens afgerond. Alle balancerstekkertjes netjes gesoldeerd. Het pakket is nog deelbaar doordat ik de balancerleads met 2mm goudcontacten heb gescheiden. :)

    En heb ook maar wat letters op de zijkant aan gebracht. Bij gebrek aan een stickervel maar Agency FB in bold en italic in spiegelbeeld uitgeprint en met een foliestrijkboutje de toner op het model gestreken. Daarna afgeplakt en gespoten met zwarte verf.

    Wel een wat hoge vleugelbelasting. Maar met 650W/kg zou het wel moeten vliegen lijkt me? ;) Heb in ieder geval 1200 gram stuwdruk ter beschikking en totaal 850W als je de specificaties mag geloven. Maar de eerste start wordt wel spannend denk ik. Sowieso nog nooit een bungee gebruikt.


    Het eindresultaat:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2009

Deel Deze Pagina