Super Sniper bouwproject

Discussie in 'EDF forum' gestart door Jorrit, 23 dec 2006.

  1. Quinn

    Quinn

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    41
    Michiel,

    Weet je waar ik een launch pedal kan kopen.
    Alvat bedankt.
    Quinn
     
  2. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Deze is te koop bij RBC, maar 24,95€ vind ik wel aan de hoge kant,
    als je een beetje handig bent kun je hem zelf maken, of lenen van een clubgenoot (nog beter).
    [​IMG]

    groet Michiel
     
  3. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Michiel, dat stukje huisvlijt van Ben (Vlieggraag) ziet er mooi uit! Erg strak.

    Mijn launchpedal heb ik ook zelf gemaakt. Heb het ontwerp van RBC als uitgangspunt genomen en met aluminium profiel nagemaakt. Voor een paar euro was ik klaar en werkt net zo goed.


    Mijn elastiek komt bij RBC kits vandaan, maar ik zag dat de elastieken bij Jepe een stuk goedkoper zijn.
     
  4. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Ik heb in mijn Sniperke met 4s 2600 Hyperion G3 met 2W20 - 50ampere ook een Castle Creation 80 geprobeerd, deze viel na 1 minuut thermisch uit ... evenals een Hacker 70, of Jeti SPIN55.
    Uiteindelijk een El Cheapo 100 Ampere regelaar gekocht en die blijft lekker koel (zonder extra koeling). Ik heb de regelaar bovenop de inlaat gelegd, de aansluitkabels komen dan precies in de cockpit uit. Enige nadeel is dat ie een beetje oversized en dus zwaarder is. Maargoed beter dan vluchten van 1 minuut met noodlandingen ...


    Waar de meeste zich in vergissen is dat regelaars met name HEET worden als ze moeten gaan regelen.


    Grtz,
    Emile :cool:
     
  5. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Oké, het wordt spannend dus. :) Ik ga het gewoon proberen straks en kijk wel waar de Sniper strandt. ;) Anders kan ik altijd nog een andere regelaar kopen. Eerst maar eens kijken of de Sniper zijn eerste vlucht overleeft met ruim 1325 gram en 5s. De Amerikanen gebruiken een volledig glas/epoxy Sniper voor dit soort waarden...

    Dit is overigens mijn volledige launchpedal installatie met dolly:

    [​IMG]
     
  6. piepeklon

    piepeklon

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    200
    Locatie:
    belgie
    kan je geen stukje uit de inlaatbuis snijden en daar de koelvin van de regelaar mooi inlijmen? Zo te zien is daar wel plaats voor.

    greetz hans
     

Deel Deze Pagina