supermarine spitfire

haloo ik ben hier nieuw op dit forum
laat ik me eve voorstellen
ik ben jeroen weel en een beetje spitfire fan
ik ben dus ook momenteel 2 spits aan het bouwen
1 is een mick reeves model dat bijna klaar is deeze is voor het noramale vliegwerk
en daar keb ik niet zoveel tijd aan besteed dus echt noukeurig is i niet
ook al heb ik tog ontzettend veel aangepast voor de schaal look
voor dit model zoek ik nog een raamkap
ook ben ik bezich met de bouw van een mk 14 spitfire met een spanwijte van 2.6 meter dit model ga ik zo mooi maken als ik het krijgen kan
daar komt een 70 cc 3w motor in die ik ook al heb liggen
ik heb een fotolijs op het forum gezet van een aantal van mijn modellen
hoop dat iemand hiet me aan een raamkap kan helpen
groetjes jeroen weel
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jeroen,

Welkom op het forum.
Dat zijn een paar mooie grote kisten in je hangar.
Chronologische klopt het, De spit na de Hurricane.
Hoop dat je ook nog wat bouwfoto's gaat plaatsen, ben best wel nieuwsgierig.
Succes met de verdere (af)bouw.

Gr. Ronald
 
dank je danny daar staan ze inderdaat moest zelf nog uitzoeken hoe ik ze terug vinden kon
ik heb ook problemen met foto,s uploaden op de site dit waren de enige 2 die lukte
ook heb ik geen iedee hoe ik hier in deze topic foto,s kan plaatsen
maar ik zal mijn best doen
eerst de d21 bekleden en spuitklaar maken
dan weer verder met de grote spit
 
spitfire

Na lang getop en nadenkwerk heb ik besloten om de m k 14 eve in de ijskast te zetten.
Dit voral doordat ik wat foute heb gemaakt.
Ik heb te grote wielen dit doordak ik wielen had besteld voor de hurigane maar die paste niet fout gemeten oeps.
Ik heb een te sterke motor namelijk een 70 cc 3 w blok.
Dit doordat die 100 euro goedkoper was dan de 50 van 3w.
Daar komt ook nog is bij dat ik alle mallen heb voor de motor en raamkap voor een spitfire mk1 tm 5 van 2,8 meter.
En omdat deeze spit deelvleugols heeft net zoals mijn hurigane is dat in mijn autotje makelijker te vervoeren.
Dees ga ik dus eerst bouwen.
Ik moet nog eve uitzoeken welke spit het precies word maar het word zeker een nederlands indie spit.
De mk14 komt daarna wel weer een keer aan de beurt
Ik blijf tog spit lijp :o
 
ik kom uit heerhugowaard en vlieg bij beafort 7
ook heb ik in heerhugowaard mijn eigen test veldje aan huis
 
even een update
afgelopen week heb ik bij yke de tekeningen gehaald van de 1/4 spitfire mk 1 t/m 5
ik ben de tekening gaan conteroleren om eventuele foutjes er uit te halen
maar op een telfout na was alles perfect
de constuctie is echt yke .r goed doordacht licht en stevig
geen veranderingen ten opzichte van het orgineel
aangezien yke altijd maar halve spanten tekend heb ik daar mallen van gemaakt van kunstof
dat maakt het op hout zetten een stuk makelijker
zodra ik een nieuwe kamera heb zullen foto,s volgen
 
hoi jeroen,

volgens mij ben jij overal tegelijk mee bezig, ik heb al moeite genoeg om me aan 1 project te houden (D_XXI).
succes in ieder geval met de bouw van de spit (de hoeveelste is dat die je gaat bouwen?)

groeten john
 
Jeroen,

Als je een spit bouwt met 2.8 meter spanwijdte met een 3 w 70 dan is die aan de lichtere kant gemotiseerd en vliegt die lekker beheerst en rustig.
Bij bv. de spit van fiberclassics van 2.58 m wordt een 3w 80 aanbevolen. kijk evt. ff op": www.fc-scaleparts.de
Welke motor "te licht" of "te zwaar" is is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

suc6 met de bouw,

Maurice
 
mijn D21 is zo goed als klaar die moet aleen nog bespannen worden
en aangezien yke hem spuit en dat pas volgende zomer gaar doen
heb ik wat tijd over
de motoresering van 70 cc op een spit van 2.8 meter is zat voral omdat een een yke spit is
de zijne vloog met een 50 cc en dat vloog goed
ik heb trouwens iets gevonden wat betreft de problemen met de koeling
je hebd voor minibikes hoge kwalitijd racemotoren watergekoeld
8pk 40cc maar er is ook een 50 cc cilinder voor te krijgen
das voor mijn m k 19 de mooie motor
en ze zijn spot spot spot goedkoop
150 euro blokje kompleet
ik heb eerst eve nagevraagt bij wat minibikers of het goed spul is en zij zweren erbij
ze rijden er wedstrijden mee dus betrouwbaarhijd is erg belangerijk
en met vertragingsjunit hoef je ook niks aan de lagers te klooien
jammer dat ze geen 70 hebben
 
Waterkoeling op een r/c vliegtuig........................jij moet nog een hoop leren makker:mrgreen:
 
Waterkoeling op een r/c vliegtuig........................jij moet nog een hoop leren makker:mrgreen:

Ik ben bang dat jij degene bent die in dit geval nog een hoop moet leren makker................. :mrgreen:

Watercooled ZDZ

En zo zijn er nog meer voorbeelden te vinden. Heb het jaren geleden in 1 van de bladen al eens gelezen. Die man had op een schaalmodel een volledig watercooled systeem incl. werkende radiator.
 
En hoeveel heb je er in de praktijk al zien vliegen?....................precies:D

Leuk voor op een proefstand, maar veel te zwaar voor een r/c vliegtuig:)
 
Degene die ik aangaf vloog gewoon hoor Alexis Incl. bewijs in het blad. Je moet toch eens je leren accepteren dat jij het ook wel eens (vaker) mis hebt :mrgreen:
 
Het gaat mij niet om die ene uitzondering van een persoon die een keer wilde bewijzen dat het kán werken in zo'n toestel, maar het gaat mij erom of het zinvol/verstandig/nuttig/slim en handig is:D Ik denk van niet, de techniek is gewoon veel te zwaar; koelwater, radiator, slangen, waterpomp, etc, etc:)

Ain't gonna work, maar goed, dat is mijn mening:x-mas:
 
Het is wel een goed idee om de neus van een spit of P-51 eindelijk eens in de juiste vorm te krijgen.
Daarbij is de P-51 nog een beter geschikt object omdat alles in de romp ligt.
Ik denk er in elk geval ook al serieus over na. Er zijn geen echte beperkingen, gewoon een grotere uitdaging.
En of het haalbaar is....Ach, wat Alexzzz denkt dachten ze 20 jaar geleden ook van jets.
 
En of het haalbaar is....Ach, wat Alexzzz denkt dachten ze 20 jaar geleden ook van jets.

Ik sta overal voor open hoor, dat is het niet, maar ik zie het op korte termijn gewoon niet gebeuren, maar goed...........verbaas me! zou ik zeggen:mrgreen:
 
Back
Top