Swift II bouwverslagje

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
Rctechnics raadde mij de 1750kV fietbel aan. Is dit een goedde keuze? Of heeft iemand anders er een andere mening over.

kan je heel leuk mee vliegen! lekkere thrust.
Ik vlieg zelf met een typhoon 6/15. Deze trekt m ook nog makkelijk vetrticaal maar heeft veel meer snelheid.
Je hoeft natuurlijk niet per se een typhoon 6/15 te halen, maar iets met een hoger KV gaat vaak wel wat sneller.
Ook moet je letten op de propellor, Als je een grotere prop gaat gebruiken dan het orgineel moet je in het schuim gaan snijden.

Succes met je keuze

Hoe groot is de standaard propellor dan? 8x4 toch? ofzoiets?

Nou, heb het inmiddels al besteld. Het is de 1750KV fietsbel geworden. Moest nu beslissen, omdat rctechnics gesloten is in de vakantie, maar dan wil ik juist gaan vliegen :P

Miss hier een bouwverslagje maken over de swift II?

okè. Ik denk dat ik maandag of dinsdag wel alle spullen binnen heb.

Met welke motor bedoel je?
Ik ga met een GWS 7x3.5 prop met de fietsbel vliegen.

En met die lipo van je kan je prima vliegen hoor.

met de 1750KV
Ik had een 6*5.5 prop, maar nu doet ie het niet meer, ik denk dat het aan de lipo ligt maar dat week ik niet zeker.

Woehoe!! Vandaag pakketje binnen gekregen. Dus hier is het bouwverslagje. :D :P
Heel groot verslagje word het niet, je hoeft maar weinig te doen. Alleen 2 vleugels aan elkaar lijmen :P

Inhoud: 2 vleugels en wat kleine dingen.
kit.JPG

Daarna vleugels aan elkaar lijmen:
swift.JPG

En de aandrijving:
elec.JPG

Moet alleen nog servo's, ontvanger en glasvezeltape hebben en dan is hij vliegklaar :P

Owhjah, hoe zit het met het tapen? Uit een heeeel oud draadje over de swift, staat dat het tapen volgens de handleiding van de swift niet goed is. Uit deze draadje: klikk

Hoe moet het dan?
Moet ik het tapen volgens deze site?? klik
Maar als ik kijk naar deze plaatje (uit het zagi topic):
Heeft hij veeeel meer zitten tapen volgens die site :?
verkoop116ta3.jpg

Dussss....hoe moet ik het nou tapen...??

Lees eerst eens de instructies van jou Swift 2. volgens mij staat daar niets in over tapen. Ik heb bij de mijne dan ook geen tape gebruikt om het model te versterken, maar wel om enkele onderdelen (servo's, accu, regelaar en ontvanger) op hun plaats te houden. En op de bovenzijde over de scharnierlijn, maar die tape is alweer weg om dat die vanzelf los liet.

Er staat wel een heel klein beetje over het tapen, maar niet echt veel.
Maar ik denk dat ik hem wel ga tapen.

En dan tape ik hem wel volgens deze foto:
swift_bottom_400x300.jpg

Theo, er moet volgens de beschrijfing wel getapet worden.
Niet zoveel als op mijn gebouwde Zagi om dat die uit styropor is.

Foto van de swift 2
werkmaaier023aq2.jpg

Ik heb op de bovenkant ook 2 keer Filamentband over getrokken.

Mvg Johan

haha, nee niet echt. Hij was vrijdag verzonden dus dan zou ik hem maandag of dinsdag verwachten.
Maar ik heb hem toch vandaag gekregen. Meestal krijg ik zaterdag geen pakketjes, maar vandaag wel :D

Back