Syma S107 3 kanaals coaxje

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Indoorvlieger, 26 aug 2010.

  1. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    Ik vergat ook nog te vermelden dat er een leuk spelletje is : ledige petflessen omvervliegen, zonder zelf te crashen. Niet zo gemakkelijk als je kleine petflesjes neemt! Je zet ze op 5m afstand op een kleine tafel. Zodra je dichtbij komt verandert je heli van koers, wegens het grondefekt met de tafel. Dus zelf op een afstand van 5m blijven!
     
  2. ijssiej

    ijssiej

    Lid geworden:
    23 jan 2012
    Berichten:
    5
    Dit was inderdaad het probleem, ik vond op youtube een filmpje waar ze de mainshaft repareerden! Er is inderdaad een pinnetje afgebroken, na overleg met de winkel waar ik deze gekocht had sturen ze een volledige nieuwe "rotorhead" naar mij toe. Kan ik tenminste weer vliegen!!

    Wat is het internet toch handig tegenwoordig :)
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Blij dat ik kon helpen de oorzaak te vinden.
     
  4. ijssiej

    ijssiej

    Lid geworden:
    23 jan 2012
    Berichten:
    5
    Overigens gelijk een 2e Syma 107 besteld, kan ik wat vaker vliegen! Wat een verslavende hobby is dit zeg.
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Is de beste strategie met deze kleintjes. Je hoeft niet te wachten tot de accu weer vol is, of ze aan te passen zodat je losse accu's kan gebruiken, en je kan gewoon blijven vliegen als er eentje wacht op onderdelen.
     
  6. JaapDub

    JaapDub

    Lid geworden:
    31 jan 2012
    Berichten:
    6
    Waar S107G onderdelen kopen of bestellen in NL...

    Hallo Forum, Nadat ik zo ongeveer een maandje vlieg met die geweldige S107 heb ik wat onderdelen nodig.
    Waar halen jullie deze zoal vandaan?
    Ik heb verschillende Chinese sites gevonden met scherpe prijzen en 'free shipment' maar dan zit je wel 2-3 wkn te wachten. Ook zie je vaak sites die lang niet alle onderdelen hebben.
    Nederlandse webshops hebben of weinig of rekenen stevige prijzen. 5 of 6 euro voor een klein dingetje op een complete heli van 25 euro vind ik te gek. Vaak komen daar dan ook nog verzendkosten bij.
    Noemen jullie eens wat shops waar jullie goeie ervaringen mee hebben?
    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2012
  7. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    doe zoals ik : bestel ineens 125 heli's. Altijd wisselstukken, en doorverkopen à 200% van de prijs. Ik verkoop ze tegenwoordig aan 75/stuk. Aardige bijverdienste.
     
  8. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    Heb net een Syma i-copter (Syma S107g) gekocht, maar heb al direct een vraagje over het opladen van dat ding.
    Als ik de USB kabel aansluit gaat er een rood ledje branden in de USB stekker.
    Dit is normaal als ik de handleiding lees enkel na het volledig opladen zou deze led uit moeten gaan en dit doet hij niet...

    Men vraag is : Moet normaal dat ledje niet uitgaan ?
    Of kan ik al terug naar de winkel om in te ruilen... :(
     
  9. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Bij mij is het zo dat ik een s001 heb en op de lader staat dat de led knippert als hij laadt en rood wordt als hij vol zit.

    Het is zo dat hij groen brand als hij laadt en het lampje uit gaat als hij vol zit haha. Totaal anders dus. Als jou accu gewoon goed oplaad dan zal het goed zijn. Zitten er geen 2 lampjes op de lader? 1 van dat er stroom op staat en 1 voor het laden?
     
  10. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    Er zit maar 1 ledje in de USB stekker en die blijft rood branden.
    Op de S107G staat geen led indicatie van opladen.
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Als het een originele Syma is, en geen kloon, dan zou de USB lader vol moeten branden als de heli niet is aangesloten, en uitgaan als je hem in de heli plugt. Als de accu bijna vol is gaat het lampje steeds feller branden, totdat het net zo fel brandt als toen de heli niet aangesloten was.

    De handleiding die bij deze heli's zit, klopt vaak niet. Of gekopieerd van een heli met lader die wel zo werkt, zo is het bij de Phantom 6010 inderdaad andersom. Ledje gaat pas branden bij aansluiten van de heli, en dimt langzaam tot volledig uit als de accu voller raakt.
     
  12. Jempi

    Jempi

    Lid geworden:
    31 jul 2011
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Antwerpen-Belgie
    Het laadproces van àlle syma's : de usb stekker licht pas op als het laadproces gedaan is, of als je er geen heli op aansluit. Bij andere merken (oa blue racer) is het juist andersom. Je moet opletten bij verschillende merken : de aansluitingen zijn hetzelfde, maar het 'systeem is anders! Als je een heli laadt met een verkeerde kabel is de batterij ONMIDDELLIJK defekt!
     
  13. JaapDub

    JaapDub

    Lid geworden:
    31 jan 2012
    Berichten:
    6
    Een vergissing van mijn kant. Bericht verwijderd.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2012
  14. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    waar woon je, dan weten mensen waar ze ze eventueel kunnen afhalen.
    Leuke aanbieding maar volgens mij mocht je niks aanprijzen en verkopen op deze manier.
     
  15. Ballerman

    Ballerman Guest

    S107 Staartrotor doet het niet

    Hallo,

    Mijn S107 staartrotor doet het niet meer goed,
    Als hij draait dan gaat hij niet meer vooruit of achteruit,
    Kan iemand mij helpen??
     
  16. JaapDub

    JaapDub

    Lid geworden:
    31 jan 2012
    Berichten:
    6
    Zit de rotor misschien te ver op de motoras waardoor hij niet makkelijk kan draaien? Er moet wat ruimte tussen de rotor en de motor zitten.
    Is het toerental van de motor te laag?
    Uiteindelijk kan de motor vervangen worden. Hij is los te koop.
     
  17. Walther

    Walther

    Lid geworden:
    6 nov 2011
    Berichten:
    5
    Goeiemorgen, ik wil graag de gewichtjes uit de balance bar verwijderen.
    Ik las hier in dit topic dat ik eerst een klepje zou moeten verwijderen.
    ik zie alleen geen klepje of schroefjes, de uiteinden zitten hellemaal dicht.

    Heeft iemand misschien een uitleg zodat ook ik dit snap?:help:

    Alvast bedankt.
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Er moet aan de onderkant of bovenkant van het kapje om het gewichtje een schroefje te zien zijn. Is dat niet zo, dan kan het zijn dat je een kloon hebt, dus namaak. Plaats anders eens een foto, dan kunnen we dat beter beoordelen.
     
  19. Walther

    Walther

    Lid geworden:
    6 nov 2011
    Berichten:
    5
    Ik ga straks nog even kijken, dank voor je antwoord ;)
     
  20. bricky

    bricky Guest

    afstandsbediening s107g

    Hoi
    Ik heb een vraag ik heb namelijk een syma i-copter s107g gekocht
    Men zei dat deze heli ook met een android smartphone kon besturen
    Nu gaat dat ook wel maar helaas niet met mijn gsm .
    Dus wilde ik vragen of er toevallig iemand een afstandsbediening heeft liggen (tegen een kleine vergoeding)
    voor de s107g ik neem namelijk aan dat deze i-copter gewoon te bedienen is met een gewone afstandsbediening dan kan ik hem toch gewoon gebruiken.
    Alvast bedankt Bricky
     

Deel Deze Pagina