T-Rex 250 DFC + MiniVbar

Discussie in 'Electronica' gestart door PD5DJ, 9 okt 2018.

  1. PD5DJ

    PD5DJ

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    727
    Locatie:
    Avenhorn
    Ik ben een poging aan het wagen om een MiniVbar te plaatsen in(op) een T-Rex 250 DFC.
    Probleem is dat de MiniVbar te breed is om in het frame te plaatsen. (SE is iets breder)
    Daarom heb ik een opvul stukje 3D geprint om de MiniVbar te plaatsen onder het frame tussen de Skids.
    Dit is nu klaar en ik ben begonnen met het afregelen ervan.

    Nu kom ik tot mijn verbazing dat ik door de geometrie van het hele gebeuren net aan 14 graden kan halen.. (niet lager) als ik de collective travel slider volledig naar beneden schroef, dat geld ook voor de 8 graden instelling.. de slider helemaal naar beneden.
    Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

    Nu heb ik de ballinkages op de servo armpjes ook al wat naar binnen gezet om te kijken of ik dan wat meer ruimte krijg om de sliders weer omhoog te krijgen.
    Dit is minimaal, de moeite niet aangezien de linkages ook beginnen met aanlopen op de servo zelf.

    Mijn vraag is wat, kan ik verwachten als ik zo ga vliegen?

    Of zijn er andere opties tot het verbeteren hier van.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2018
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    12.868
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ga er stiekem van uit dat je zelf de opties al een beetje bent doorgewandeld..
    Uit mijn hoofd gezegd, had mijn oude (eerste generatie) 250 ook wat uitdagingen bij de volle uitslagen.
    anders misschien wat foto's voor het beeld?
    heb al lang geen 250 meer gezien ;-)

    Wat kun je doen?
    meestal wil een stabilisatie 12 graden pitch zien, en 8 cyclic.
    Waarbij die 8 graden vrij belangrijk zijn. dat is je bewegingsvrijheid.
    tegelijk moet je wel voldoende pitch hebben, die kleintjes hebben wel wat enthousiasme nodig in de lucht.

    Dat je de opgegeven waardes niet helemaal haalt, is geen extreme ramp.
    het is gewoon voor de estab intern een idee van hoe ver hij alles uitstuurt. Zijn "grens"
    haal je het niet, ligt de grens wat dichterbij. Houdt in vlieggedrag in dat hij wat rustiger zal sturen.
    hij denkt bijvoorbeeld dat hij 6 graden cyclic geeft om aan de stuurinput te voldoen, maar in werkelijkheid is dat misschien maar 5.
    Dit "rustiger" vlieggedrag kun je natuurlijk weer aanpassen in de software etc.

    je kan ook ff kijken of er een cyclic ring mogelijkheid is in je zender of estab.
    Dat is een functie die speciaal hiervoor is gemaakt, en gaat er van uit dat je niet allebei de functies voluit gebruikt tegelijk (pitch en cyclic)
     
  3. PD5DJ

    PD5DJ

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    727
    Locatie:
    Avenhorn
    Even een screenshot gemaakt wat ik bedoel:

    Slider geheel naar beneden en dan haal ik minimaal 14graden pitch in werkelijkheid.

    upload_2018-10-10_10-55-44.png

    Zelfde geldt hier ook:

    Slider helemaal naar beneden en dan heb ik 8 graden uitslag
    upload_2018-10-10_10-57-4.png
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    12.868
    Locatie:
    Rotterdam
    oooooooh..
    ik dacht dat je die waardes helemaal niet haalde.

    De vstab wil in principe 12 graden pitch zien, en 8 cyclic.
    dus met 14 collective zit je al ruim.
    en die 8 haal je gewoon.

    de mijne stond toen op 12 graden, en daarmee trok je de motor al redelijk onderuit.
    nu zit er tegenwoordig een zwaardere versie in geloof ik..

    gewoon vliegen, no problemo.
    wel voldoende toeren op de kop, het is een giftig dingetje.. en vind lage toerentallen helemaal niets.
    de mijne had dat al, en jij hebt een dfc variant (dus vindt de jouwe lage toeren nog minder leuk).
     

Deel Deze Pagina