T-rex 450 vs 500

Dag allemaal.

Ik ben een beginnend Heli vlieger njah echte heli vlieger.

Ik heb al een 3 channel helikopter en ik wil graag verder met de hobby, ik ben van de week naar een heli club geweest en zij adviseerde mij omdat ik al wat ervaring heb de T-rex van alain met de minimale maat van 450.

Nu is mijn twijfel of ik met mijn ervaring gelijk naar de 450 gaan of toch beter de 500 kan nemen, de 500 is stabieler en ook beter met wat meer wind maar ik vindt de 200 euro extra toch een heel flink bedrag.

Ik ga eerst veel oefenen met de flightsim en daarna ga ik pas met goede begeleiding van een expert van de club beginnen met het echte werk.

Terug komend op de kern van deze post is het de 200+ euro echt waard om de 500 te nemen.

Alvast bedankt voor alle reply's

Tsja ze zijn beide goed, ik zou als je het met begeleiding gaat anders doen en meteen een 550E halen, die is nog stabieler en vele malen beter te zien.

als beginner zou ik je adviseren ook een sim er bij te nemen, maar dat gaf je al aan.

Een 450 (pro of sport van Align) zijn super stabiel !!!! hoe je je geen zorgen om te maken. Het bij komende voordeel vind ik het formaat. Een 450 kun je bij na overal vliegen , een 500 heeft toch wat meer ruimte nodig.

Komt ook je budget bij. Als je je een 500 kan veroorloven ( qua aanschaf en bij een evt crash) zou ik hem toch wel overwegen, Groter is idd stabieler.

Maar als beginner is crashen onvermijdelijk en een 500 is gewoon duurder in onderdelen als een 450.

Dus mijn advies zou zijn kijk eens naar een 450 Sport supercombo. Dit is voor een beginnende vlieger zeker een goede heli. Mits goed gebouwd en afgesteld een super stabiele heli waar je veel plezier van gaat hebben

just my 2 cents ;)

ik zou zeggen voor die 200 extra als je de 450 neemt kun je er een hoop spares voor hebben en ben je zo weer in de lucht. Een gemiddelde crash met een 450 zit je zo aan 70 tot 80 euro. En met een 500 aan het dubbele denk ik.

Maar komt wel bij veel onderdelen van Align ( main, feathering shaft tailbooms en main gears) komen per 2 of 3 in de verpakking. dus een keer aanschaffen en je hebt al een voorraadje.

Laatst bewerkt:
als beginner zou ik je adviseren ook een sim er bij te nemen, maar dat gaf je al aan.

Een 450 (pro of sport van Align) zijn super stabiel !!!! hoe je je geen zorgen om te maken. Het bij komende voordeel vind ik het formaat. Een 450 kun je bij na overal vliegen , een 500 heeft toch wat meer ruimte nodig.

Komt ook je budget bij. Als je je een 500 kan veroorloven ( qua aanschaf en bij een evt crash) zou ik hem toch wel overwegen, Groter is idd stabieler.

Maar als beginner is crashen onvermijdelijk en een 500 is gewoon duurder in onderdelen als een 450.

Dus mijn advies zou zijn kijk eens naar een 450 Sport supercombo. Dit is voor een beginnende vlieger zeker een goede heli. Mits goed gebouwd en afgesteld een super stabiele heli waar je veel plezier van gaat hebben

just my 2 cents ;)

Bedankt voor je reply

ik had idd er even bij kunnen zeggen dat voor de 450 de (Pro super combo) mijn voorkeur heeft en het is een goed idee om dat extra geld in onderdelen te steken.

waarom zou jij de SPORT ipv de PRO combo nemen???
door mijn onervarenheid zie ik niet echt een verschil

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Het is niet alleen stabieler een grotere heli, maar ook nog eens makkelijker inelkaar te zetten met minder problemen.
Zelf heb ik geen 500, maar wel een 250 en 450, wat een verschil met bouwen zeg.

Ik vlieg zelf met de PRO.

De PRO sleutelt iets lastiger door zijn frame opbouw en is door de torque tube aandrijving ook wat duurder bij een evt crash. Als beginner is een heli met belt aandrijving misschien een betere optie

De torque tube kan minder hebben als een belt aandrijving. Verder is een sport door zijn opbouw makkelijker in het onderhoud en de plaatsing van de electronica.

Maar het zij alle 2 top helis met dezelfde electronica. Het verschil zit hem in de frames en rotorkop. Door de opbouw van de kop van de PRO is deze wat wendbaarder en reageert sneller op de sticks vergeleken met de Sport.

Ik zou zeggen kijk eens op Helifreak. In Finless Bobs techroom staat een heel video bouw verslag van de PRO zeker erg leer zaam ( wel even aanmelden om de videos te kunnen bekijken)

ook de heli-skills and setup 101 video's zijn aan te raden om te bekijken !!!!

Ik vlieg zelf met de PRO.

De PRO sleutelt iets lastiger door zijn frame opbouw en is door de torque tube aandrijving ook wat duurder bij een evt crash. Als beginner is een heli met belt aandrijving misschien een betere optie

De torque tube kan minder hebben als een belt aandrijving. Verder is een sport door zijn opbouw makkelijker in het onderhoud en de plaatsing van de electronica.

Maar het zij alle 2 top helis met dezelfde electronica. Het verschil zit hem in de frames en rotorkop. Door de opbouw van de kop van de PRO is deze wat wendbaarder en reageert sneller op de sticks vergeleken met de Sport.

Ik zou zeggen kijk eens op Helifreak. In Finless Bobs techroom staat een heel video bouw verslag van de PRO zeker erg leer zaam ( wel even aanmelden om de videos te kunnen bekijken)

ook de heli-skills and setup 101 video's zijn aan te raden om te bekijken !!!!

Bedankt voor alle info.
ik ga gelijk ff naar die vidz kijken.
nogmaals bedankt gevaho

Daarbij, het is geen 200 euro extra...... Denk erom dat de accus die erin gaan veel duurder zijn, alsook de snellere lader...

Wat Nwolsink hierboven zegt, laat het budget het toe, 550E.. Veeeel stabielere, sneller..

Bedankt voor al jullie reacties.

helaas laat het budget op dit moment geen 550E toe.

met de 450 Pro super combo + zender/receiver + accu's + spare parts zit ik eigenlijk al boven mijn budget dat ik op dit moment kwijt wou maar ik wil wel goed beginnen dus dan maar wat extra.

gevaho: ik heb net alle fimlpjes van de 450 Pro gedownload en ga ze zo op mijn gemak bekijken maar ziet er echt goed uit in de stukjes die ik al gezien heb, nu hoef ik het wiel niet voor de tweede keer uit te vinden.

Onzin.. de 550 is iets van 22 cm groter als de 500, en 8cm kleiner als de 600.. zou een beetje rare stap zijn.........

Ik ben begonnen met een 500 maar omdat ik deze iets te intimiderend vond heb ik een 450pro gekocht. Met deze heb ik het nodige vertrouwen gekregen en nu heb ik 2 500 en 1 550.

Ik ben eruit.

Ik heb een T-rex 550 bestelt en ga hem vanavond ophalen.
het valt wel buiten het budget maar ik ga toch voor meer stabiliteit.
Ik heb het grote verschil tussen de 450 en 550 gezien en dat is echt een groot verschil.
Nu snap ik ook waarom mensen zeggen dat het een stuk stabieler is.

Zeker een goede keus !!!! Als je het geld er voor hebt gewoon doen!!!

Ik heb de 550 zien vliegen afgelopen weekend en in een woord geweldig!!!

Veel succes met het bouwen en houd ons op de hoogte zou ik zeggen !!!

Zeker een goede keus !!!! Als je het geld er voor hebt gewoon doen!!!

Ik heb de 550 zien vliegen afgelopen weekend en in een woord geweldig!!!

Veel succes met het bouwen en houd ons op de hoogte zou ik zeggen !!!

Thx Gavaho.

Ik heb net de doos uitgepakt en ziet er strak uit.
bij de 550 is er nog niets voor gemonteerd dus kan lekker compleet aan de slag en heb ik alles zelf in de hand.

Gelukkig krijg ik hulp van clubleden iig in het begin dus dat gaat wel goed komen.

ik hou jullie op de hoogte.
nu eerst ff lekker oefenen op de SIM.
Ik heb FMS gekocht voor de zender en ga 2e hands real flight kopen.

Back