Dag allen, Ik weet niet waar ik mijn vraag precies moet neerleggen maar wie heeft ervaring met het plaatsen van een T-REX 600 EFL Pro in een Hughes 500. En dan specifiek over de rudder control rod.. Wat is de beste manier om dit aan te passen? Thnx!
Die servo hoeft niet in je mechaniek te blijven, je kunt ook een servo houder maken en die in de romp lijmen met epoxy.
Dat is inderdaad een idee maar zit ik nog met de rod. Ik zie op YouTube filmpjes andere rods maar niemand die er iets over verteld. Er zijn er een hoop die de EFL in deze romp plaatsen. Verhaal erbij is dat je de Trex iets moet verhogen en mogelijk een uitsparing moet aken voor de motor maar over de rod wordt niet gepraat.. Ik moet iets hebben met een knikje lijkt wel..
Toevallig net mee bezig. Ik heb de staart rotor omgedraaid zodat deze links zit, daarna een sullivan kabel op de buis vastgezet en met een bocht naar het midden gericht van onder af. Zal foto straks maken , is een 700 , maar idee is het zelfde. Gr rinie
Zoals Rinie al aangaf, met een Sullivan kabel verlijmd in je staart (vliegtuigbouwers gebruiken dat ook en waarom het wiel opnieuw uitvinden als dit gewoon goed werkt)
Zo heb ik het gedaan, zet op de buisjes nog een tie rap , zodat de kabel zelf niet word vervormd. Kabel verlijmd met zap a goo, dit blijft een beetje elastisch, maar is zeer sterk. Rc heliparts verkoopt het. Zoals je ziet is mijn staart rotor gereversed, dit omdat ik de trex in een vario romp ga plaatsen , daar zit hij standaard links ipv rechts. Gr rinie
Ziet er goed uit. Ik denk ook dat ik de staart draai. Origineel is dat ook zo. Eerst kijken of hij soepel genoeg gaat en dan bepalen. Thnx voor de tip en foto's!
Ik ben even aan het surfen.. In voorraad: Dikke kabel. https://www.rchobbyparts.nl/index.p...on=article&group_id=10000089&aid=1075&lang=nl Stuk dunner. https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikeleninformatie.php?artikelcode=SUL-577 Lijkt op de vorige alleen ander nummer en verder weet ik niet... https://www.rcheliparts.nl/nl/helik...en/4721-stuurkabel-lang-sullivian-su-504.html Gevoelsmatig heeft de dikke mijn voorkeur omdat deze (moglijk) minder speling geeft... Maar is daarin tegen wel (mogelijk) minder felxibel... keuzes.....
Zoals bij mij loopt het geheel soepel, daarom loopt hij ook gelijkmatig naar de bovenkant buis, in een rechte lijn naar de stuurhevel. Ik gebruik de rode nrod , buigt makkelijk en is niet Te dik voor in de staart. Succes met je keuze. Gr rinie
Ik zou niet voor de stranded kabel gaan , maar voor een vaste kern ivm het duwen en trekken van de kabel. Gr rinie