t28 fms1400 v2 storing

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Rob de bouwer, 5 mrt 2018.

  1. Rob de bouwer

    Rob de bouwer

    Lid geworden:
    5 mrt 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

    Ik heb een aantal storingen met mijn vliegtuig. Ik heb al diverse nieuwe onderdelen gebruikt, maar ik hou de onderstaande problemen:

    - 1 wiel klapt niet in of uit.
    - Hele tijd een zoemend/ storend geluid.
    - de motor loopt, terwijl ik geen gas geef.

    Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.

    Groet,
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    De esc weet niet waar het begin en eindpunt is van je gas.
    Meestal is dit de oplossing:
    Prop eraf !!
    Zender uit.
    Zet de zender vol gas.
    Sluit de lipo van je vliegtuig aan.
    Wacht tot een piep en doe het gas dicht. Nu moet je een bevestigings-piep horen en het zou normaal moeten werken.
    Werkt het niet doe dan het gas dicht voor de eerste piep.
     
  3. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Hele tijd een zoemend/ storend geluid.:waarschijnlijk de digitale servo's? Die piepen en werken 'altijd'.

    En retracts: retracts kunnen sneuvelen, zeker bij goedkopere schuimen modellen. Het kan ook zijn dat de kabel niet goed zit, of het motortje in de retracts stuk. Zonder de voorgeschiedenis van deze kist te kennen is dit gewoon gissen. Eens een harde landing gezet?
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    om problemen uit te sluiten, kun je eens wat stekkers in de ontvanger wisselen. wel even de link van de servo's losgooien, zo voorkom je schade als een servo opeens de hoek in gaat.
    op deze manier kun je uitsluiten of de servo kapot is, het kanaal gewoon niet wordt aangestuurd, etc.
    immers, als het wiel het wel op een ander kanaal doet.. doet hij het wel.
     
  5. timmybeetle

    timmybeetle

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Helden
    Manual ESC

    https://www.fmsmodel.com/fileuploader/download/download/?d=0&file=custom/upload/File-1470887600.pdf

    https://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=4362440&d=1319170377

    Retract, landinggestel zit een electronic board ivm deuren in.
    Als je pech hebt is een van de micro switchen defect van je retract unit, een beetje hobbiest krijgt dit wel gefikst.
    Vlieg zelf de V1.

    groet Hans

    uit manual

    Powering up the ESC for the first time and setting the Automatic Throttle Calibration
    The ZTW ESC features Automatic Throttle Calibration to attain the smoothest throttle response and resolution throughout the entire throttle range of your transmitter. This step is done once to allow the ESC to ―learn and memorize‖ your Transmitter’s throttle output signals and only repeated if you change your transmitter.
    1. Switch your Transmitter ON and set the throttle stick to its maximum position. 2. Connect the battery pack to the ESC. Wait for about 2 seconds, the motor will beep for twice, then put the throttle in the minimum position, the motor will also beep, which indicates that your ESC has got the signal range of the throttle from your transmitter.
    The throttle is now calibrated and your ESC is ready for operation.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2018
  6. Rob de bouwer

    Rob de bouwer

    Lid geworden:
    5 mrt 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik wil iedereen bedanken, sommige problemen zijn al opgelost en ik ga verder met de overige tips/ adviezen van jullie. Dus gaat goed komen.
     
    dries_neyrinck vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina