Hallo allemaal, Ik heb een aantal storingen met mijn vliegtuig. Ik heb al diverse nieuwe onderdelen gebruikt, maar ik hou de onderstaande problemen: - 1 wiel klapt niet in of uit. - Hele tijd een zoemend/ storend geluid. - de motor loopt, terwijl ik geen gas geef. Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben. Groet,
De esc weet niet waar het begin en eindpunt is van je gas. Meestal is dit de oplossing: Prop eraf !! Zender uit. Zet de zender vol gas. Sluit de lipo van je vliegtuig aan. Wacht tot een piep en doe het gas dicht. Nu moet je een bevestigings-piep horen en het zou normaal moeten werken. Werkt het niet doe dan het gas dicht voor de eerste piep.
Hele tijd een zoemend/ storend geluid.:waarschijnlijk de digitale servo's? Die piepen en werken 'altijd'. En retracts: retracts kunnen sneuvelen, zeker bij goedkopere schuimen modellen. Het kan ook zijn dat de kabel niet goed zit, of het motortje in de retracts stuk. Zonder de voorgeschiedenis van deze kist te kennen is dit gewoon gissen. Eens een harde landing gezet?
om problemen uit te sluiten, kun je eens wat stekkers in de ontvanger wisselen. wel even de link van de servo's losgooien, zo voorkom je schade als een servo opeens de hoek in gaat. op deze manier kun je uitsluiten of de servo kapot is, het kanaal gewoon niet wordt aangestuurd, etc. immers, als het wiel het wel op een ander kanaal doet.. doet hij het wel.
Manual ESC https://www.fmsmodel.com/fileuploader/download/download/?d=0&file=custom/upload/File-1470887600.pdf https://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=4362440&d=1319170377 Retract, landinggestel zit een electronic board ivm deuren in. Als je pech hebt is een van de micro switchen defect van je retract unit, een beetje hobbiest krijgt dit wel gefikst. Vlieg zelf de V1. groet Hans uit manual Powering up the ESC for the first time and setting the Automatic Throttle Calibration The ZTW ESC features Automatic Throttle Calibration to attain the smoothest throttle response and resolution throughout the entire throttle range of your transmitter. This step is done once to allow the ESC to ―learn and memorize‖ your Transmitter’s throttle output signals and only repeated if you change your transmitter. 1. Switch your Transmitter ON and set the throttle stick to its maximum position. 2. Connect the battery pack to the ESC. Wait for about 2 seconds, the motor will beep for twice, then put the throttle in the minimum position, the motor will also beep, which indicates that your ESC has got the signal range of the throttle from your transmitter. The throttle is now calibrated and your ESC is ready for operation.
Ik wil iedereen bedanken, sommige problemen zijn al opgelost en ik ga verder met de overige tips/ adviezen van jullie. Dus gaat goed komen.