T2M Pirate Puncher 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Alex van den B, 1 mei 2018.

  1. Alex van den B

    Alex van den B

    Lid geworden:
    18 apr 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Almere
    Sinds 3 weken ben ik in het bezit van de pirate puncher 2 van t2m..

    En aangezien ik nergens een topic kon vinden van dit model dacht ik start maar 1.
    Mocht er wel al ergens een topic van zijn, let me know!

    Ik heb inmiddels al aardig wat accu's leeg gereden en behoorlijk wat gekke dingen gedaan met deze auto, en ik moet zeggen, de auto blijft het prima volhouden.

    Het is een rtr met 2.4 gh en brushed motor, 2 wd en gaat ongeveer 30 a 35 kmh. Er zitten aardig wat metalen onderdelen op die het tot een leuk totaal pakketje maken..

    Hij ploegt bij mij prima door het gras, zand, en natuurlijk over de weg.
    Prima weg ligging en stuurt fijn en snel.

    Aankoop prijs was 179 euro plus een 3000 mah accu kwam tie op 200 euro.

    Zijn er meer mensen met deze auto en wat zijn eventueel hun ervaringen?

    Groet alex.
     
  2. Alex van den B

    Alex van den B

    Lid geworden:
    18 apr 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Almere
    Paar foto's voor de beeldvorming ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Mijn vriendin haar zoontje heeft er een.
    Op zich een leuke auto enige wat er stuk is gegaan zijn 2 tandwielen in de aandrijflijn totaal 15 euro na 4 keer rijden en flink wat jumps. Dit komt waarschijnlijk doordat de auto niet voorzien is van een slipperclutch.

    We hebben ook nog een Arrma granite in het arsenaal. Deze was 40 euro duurder maar voelt wel een stuk degelijker aan en heeft een slipperclutch.

    Bij de pirate loopt alles net wat stroever ook met de nieuwe tandwielen. Ben benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden.
    Hij rijdt overigens op 2s.
    We zullen er nog flink mee gaan rijden en de verdere ervaringen zal ik hier posten.
     
  4. Alex van den B

    Alex van den B

    Lid geworden:
    18 apr 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Almere
    Oke..ja bij mij heb ik nu de pignon tandwiel vervangen..
    En heb er een van traxass in zitten met 23 tanden wat iets meer snelheid zou moeten opleveren.
    Origineel zat er een 21 t in geloof ik.
    Daardoor geleerd dat ik na een paar keer rijden dat kapje eraf moet halen en de 2 tandwieltjes plus kapje even moet schoonmaken om de levensduur zo lang mogelijk te houden.
    Heb al gehoord dat de diff tandwielen ook aan slijtage onderhevig wat dan ook waarschijnlijk aan het ontbreken van een slipperclutch?

    Verder rijd de mijne op ni-mh accu's en is brushed dus heeft alles wss wat minder te lijden.

    Ben zelf al weer verder aan het kijken naar een andere auto die wat degelijker is en wat sneller gaat,
    En waar ook wat meer upgrades voor te krijgen zijn want dat valt me wel tegen met deze puncher 2.

    Maar ik vermaak me, en als ik er klaar mee ben mag mijn zoontje hem hebben haha ;)
     
  5. Alex van den B

    Alex van den B

    Lid geworden:
    18 apr 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Almere
    Die arrma granite is die brushless?
    Heb hem ff opgezocht maar die ziet er zeker wel goed uit.
     
  6. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Je heb ze brushed en brushless. Wij hebben de brushed versie.
    Dit bevalt niet zo goed. Van beiden is de motor al een keer overleden. Nu komt er een brushless setje in.
     
  7. Alex van den B

    Alex van den B

    Lid geworden:
    18 apr 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Almere
    Vandaag heeft me buurman de pirate tegen een betonnen muurtje geparkeerd..niet eens zo hard, want zo hard gaat tie nu eenmaal niet..
    Maar toch een schroefgat afgebroken op de bodemplaat.
    Heb hem zo goed mogelijk gelijmd maar de test morgen zal laten zien of het werkt of niet.
    Kan altijd nog een nieuwe bodemplaat halen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Daarom hou ik zo van de oudere modellen: alu bodemplaat...
    Zwaarder en oldschool look neem ik er graag bij
     
  9. Alex van den B

    Alex van den B

    Lid geworden:
    18 apr 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Almere
    Ja helemaal mee eens, aan het kijken voor een nieuwe en die zal ook zeker een alu bodemplaat moeten hebben..
     
  10. Ken Dierickx

    Ken Dierickx

    Lid geworden:
    13 jan 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zwalm (Belgie)
    Ik heb ook een pirate puncher brushless, maar heeft le wel 249 gekost olus nog es 30eur vr de 2s lipo 3200 batterij en dan nog eens 30eur voor de snellader. Sinds kort heb ik een 3s 4000mah bash batterij gekocht en rijd idd wel leuk :)
     

Deel Deze Pagina