tail control rod probleem

Super john

verslagschrijvers
Ik heb een probleem met het uitlijnen van de tail control rod van mijn 700. Ik heb van alles al geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om de rod zonder spanning gemonteerd te krijgen. Ik heb de tip van Rob (bouwdraadje F3C) om een extra moertje te monteren al geprobeerd maar zonder succes.

De rod zit vast op de hevel van de heckrotor en zit tussen de twee bevestigingen gemonteerd en dan kom ik zo (zie foto) uit bij de servo. Te hoog dus, zijn er piloten met hetzelfde probleem en weet iemand misschien een goede oplossing?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Lastig te zien op de foto.. gaat het echt om de hoogte, of ook om de lengte? als het alleen de hoogte is, kijken of het teveel wrijving geeft als je hem evengoed monteerd.. anders de pushrod guides wat naar achter zetten/weghalen(1 laten zitten). tis immers een carbon pushrod. die buigt al veel minder dan een stalen versie.

Het is alleen de hoogte, maar vreemd dat het bij andere mensen die hem bouwen wel goed zit. Ik had al te horen gekregen om 1 van de pushrod guides weg te laten, ook heb ik al wat geprobeerd om hem naar achteren te verplaatsen maar dan zit hij bijna bij die andere en dan heeft het volgens mij geen nut en zal ik hem moet weglaten :confused:

Ik snap hier niets van...:hammer:

Heb nu 2 700's gezien, beide hadden dit probleem... wat je nog zou kunnen doen is 600 tailboom mounts kopen, en de servo op de boom monteren. 600N rod gebruiken en hij zit ook niet halverwege dan.

Dit is een carbon pushrod met daarin nog eens een stalen pushrod..
Probleem is dat hij te veel naar beneden getrokken wordt.. waardoor er flinke stress ontstaat.

zonder die carbon staaf, gaat ie wel naar beneden maar nauwelijks stress.

Ik wil toch twee steunen gebruiken en heb een van de steunen iets aan gepast. Ik ben er geen voorstander van omdat ik het niet "mooi" vind maar het werkt wel.

Zoals het zat:

full

Aanpassing:

full

Eindresultaat:

full

Esthetisch niet de mooiste oplossing maar ik zal de komende weken eens een ander steuntje verzinnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back