Tailrotor boutmaat probleem....

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Tonyschmitz, 12 mei 2018.

  1. Tonyschmitz

    Tonyschmitz

    Lid geworden:
    8 feb 2010
    Berichten:
    251
    Hallo,

    Ik wil de originele bladegrips van mijn Trex 600 EFL PRO vervangen voor de V2 versie. Echter.... de blade grips bij de originele zitten vast met M2x8 en de V2 met M2.5x8. Om de originele zit een messing bus van 3mm. Opboren gaat niet want het materiaal van de bus is nu nog maar 0.5mm dik..

    Iemand een oplossing?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Flyingfloris78

    Flyingfloris78

    Lid geworden:
    26 dec 2016
    Berichten:
    338
    Locatie:
    Zwolle
    Waarschijnlijk moet je ook de bijbehorende slider erbij kopen.
    Of je moet zelf een boutje draaien met een borstje van 3mm en op het uiteinde M2,5.
    Denk dat de eerste optie het makkelijkst is.

    Flyingfloris
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    De enige reden waarom je die busjes niet kunt uitboren, is omdat je ze niet fatsoenlijk in kunt spannen.

    Als je een draaibankje hebt, koop je gewoon een lengte 3 mm uitwendig messing buis bij de modelbouwwinkel, en druk je daar voorzichtig een boortje 2,5 mm in. Dat gaat wel zolang je niet te diep boort (zeg, ongeveer een centimeter). Daarna steek je voorzichtig een busje af van de juiste lengte. Herhalen voor het tweede busje, en klaar ben je.

    Alternatief boor je in een stukje rond staal een gaatje 3mm, lijmt het messing busje er in met Loctite, boort de binnendiameter op tot 2,5 mm, verwarmt het geheel om de Loctite te lossen, en dan hebb je je originele busjes opgeboord.

    OF.... je koopt gewoon de benodigde onderdelen, zoals Floris ook al zegt....
     
  4. Tonyschmitz

    Tonyschmitz

    Lid geworden:
    8 feb 2010
    Berichten:
    251
    Ik heb op partfinder gekeken. Wordt inderdaad een andere slider... Kan hem alleen in Nederland niet vinden. H60077B moet het worden. Ik heb de A-versie...
     
  5. Flyingfloris78

    Flyingfloris78

    Lid geworden:
    26 dec 2016
    Berichten:
    338
    Locatie:
    Zwolle
    Live-hobby.de heeft ook altijd veel op voorraad, levert snel en goedkoop
     
  6. Tonyschmitz

    Tonyschmitz

    Lid geworden:
    8 feb 2010
    Berichten:
    251
    Inderdaad in Duitsland veel te krijgen. Alleen overal 10,- verzendkosten....... dan wordt hij ipv 17 euro 27 euro....:eek:
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    ja.. dat is altijd ### bij align.
    ga je wat vervangen, blijkt dat ze niet alleen onderdeel 1 maar ook meteen alles er omheen minimaal veranderd hebben.
    en dan vaak zodanig dat je echt alles eromheen ook moet vervangen :D

    misschien een rare opmerking: als je een winkel in nederland benaderd met de vraag of ze hem voor je willen bestellen?
    of zit er een stevige levertijd op?
     
  8. Tonyschmitz

    Tonyschmitz

    Lid geworden:
    8 feb 2010
    Berichten:
    251
    Ik ga het via een collega in Duitsland doen..
     

Deel Deze Pagina