Tamika King Tiger, gearbox stiller maken?

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Klamath, 29 jan 2018.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Hallo mensen. Het is alweer een aardig tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost. De hobby staat op een laag pitje momenteel, maar het klooit langzaam maar zeker nog wel door. :)
    Ik ben nog steeds bezig met mijn tamiya king tiger, welke een elmod fusion pro besturing heeft gekregen.
    Ook heb ik de extra 3:1 reducties geplaatst zodat de snelheid waarop de tank rijdt wat realistischer is.
    Nu vind ik echter nog wel bij het rijden dat de tamiya gearbox vrij luid is, en vroeg ik me dus af of iemand hier, daar misschien een oplossing voor weet. Hetzei in de vorm van een andere gearbox, of evt een modificatie aan de tamiya.

    Dit filmpje heb ik vorig jaar een keer gemaakt, en laat het probleem qua geluid wel mooi horen. :)

     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik ken het helemaal niet, desondanks: schuine vertanding?
    Introduceert wel axiale krachten.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vertrraging helemaal volduwen met vet, wil nog wel eens helpen....
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Gearbox inpakken in rubber en/of schuim?
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Bedankt voor de tips. Ik heb aan de binnenkant van de upper hull al wel zzel zo'n geluids isolerend schuim geplakt (had een stuk over van dat audio-schuim spul wat voor auto's bedoeld is.
    Dat maakte niet zoveel uit helaas. Verder zijn de gearboxen helemaal open, dus als ik er teveel vet in doe, komt het er sws wel weer ergens uit. Maar kan uiteraard eens op zoek gaan naar wat voor vet geluid iig zou moeten kunnen verminderen.

    Schuine vertanding zou idd erg mooi zijn. Maar dat kan ik zelf helaas niet fabriceren (zitten ook aardig wat tandwielen in om een best extreme reductie te hebben.)
    Was al wel aan het kijken naar vervangende gearboxen, maar daar nog niet echt wat zinnigs op gevonden. (denk dat op dit gebied dus niet zoveel te koop is.)
     

Deel Deze Pagina