Tamiya Dark Impact 4WD (DF-03 Chassis)

Vroeger ooit begonnen met een Grasshopper, daarna nog een of andere buggy van Academy gehad. Ondertussen ook nog electrozwevers en boten gehad. Een jaar of 4 terug de hobby weer opgepakt met een TT-01, deze helemaal getuned, en voor de gein heb ik nog een Lunchbox.

Het werd dus wel weer eens tijd voor iets nieuws. Ik heb gekozen voor de Dark Impact van Tamiya. Een leuke buggy om te zien. Wat ik er over lees is allemaal zeer positief, en er zijn ook nog voldoende tuningparts te krijgen. In eerste instantie bouw ik hem helemaal standaard. En in de toekomst kijk ik wel wat ik er aan ga verbouwen...Alu schokdempers worden denk ik wel de eerste upgrade.

Van de bouw van de Dark Impact hou ik een soort foto dagboekje bij. Aangezien ik geen zin heb in dubbel werk (ik ben nogal lui...;))volgt hier de link:

Tamiya 58370 Dark Impact - Windows Live

Mocht iemand nog tips, commentaar of opmerkingen hebben...spam ze gerucht...

M.vr.gr.,
Martin

welkom op het forum:)
volgens mij is de dark impact idd een goede keuze,ik lees en hoor er ook alleen maar goede dingen over.

Zoals zichtbaar is op de foto's (http://cid-b2d19aff153454fd.skydrive.live.com/browse.aspx/Tamiya%2058370%20Dark%20Impact), is de achterwielophanging nu klaar en is deze op de badkuip gemonteerd.

Zoals ik gewend ben van Tamiya ging dit allemaal vlekkeloos:p. Er is een dingetje waar ik me echter flink aan irriteerde:confused:. Ik snap ook niet wat hier de reden van is. In de achterwielblokken (en ook in de voorwielblokken) moet je zelf nog een gaatje boren van 2,5mm, waar je vervolgens een imbusje in draait om het asje vast te zetten van de wielblokken:confused:.

Ik weet, het is een kleine moeite om dit zelf te doen:rolleyes:...maar waarom hebben ze dit in de fabriek niet gedaan?

Morgenavond ga ik een Guitar Hero toernooitje spelen:cool:, komend weekend zijn we in Groningen bij mijn ouders. De body wordt met een beetje geluk wel gedaan in het weekend:p, maar de rest zal tot volgende week moeten wachten.

:sleepy::sleepy::sleepy:

Martin

Laatst bewerkt:
Ik kon het toch niet laten om verder te gaan. De body en spoiler heb ik uitgesneden, en gespoten. Ik heb niet voor de originele kleur (Tamiya PS05) gekozen. Deze kleur is op dit moment namelijk niet te krijgen:confused:. Bij Quartel wist men mij te vertellen dat er een fabriek in Duitsland tijdelijk stil ligt vanwege aanpassing van automatiseringsprocessen. En dat hierdoor bepaalde lakken en zelfs parts tijdelijk niet leverbaar zijn:rolleyes:.

Dus dacht ik, ik doe eens gek:D. Ik heb voor een transparante kleur gekozen (PS40). Een behoorlijk aantal lagen geeft een prima resultaat, echter moet je wel even tijdje wachten tussen het aanbrengen van de lagen. Ik heb dus hier en daar wat verdikkingen zitten (omdat ik dus te snel was) helaas:rolleyes:. Gelukkig komen er op een aantal van deze plekken stickers, en als de body op het chasis zit, zie je er ook bijna niks van.

is dit vergelijkbare kwaliteit met bv. associated t4?

Nee, de Associated T4 is eerder gemaakt voor competitie gebruikt en is beter. Maar om gewoon wat rond te crossen is dit een leuke auto, ik heb hem ook gehad en ik heb er veel plezier aan beleeft.

ok, ik heb namelijk voor iets meer heb ik de t4. dan neem ik die wel. ik cross ook maar een beetje wat, maar wil toch eigenlijk wel veel in stelle.

on-topic: mooi verslag. blijf foto's maken! jammer van de body, geduld is goud waard ;)

Back