tamiya lak

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door eric, 28 dec 2004.

  1. eric

    eric Guest

    Hoi
    Mijn Juggernaut 2 is verknalt. Ik heb verf gebruikt van Tamiya en ook verdunt met verdunner van Tamiya. De kap is maanden geleden gespoten
    en vandaag wou ik er blanke lak op aanbrengen. toen ik dat gedaan had is al de verf in elkaar gaan vloeien. Alles is gebeurd met een airbrush.
    Heeft iemand dit ook mee gemaakt of kan iemand verklaren wat ik verkeerd gedaan heb? Ook zou ik graag willen weten hoe ik dit het beste op kan lossen. Alvast bedankt. Groeten Eric
     
  2. Roger B.

    Roger B. Guest

    SLIK...... ik heb ook tamiya potjes voor lexan gekocht om de body voor mijn FW05 te spuiten.... 8O

    Het is ten alle tijde heel erg aan te raden om voordat je een ander merk/type lak over lak heen spuit/kwast dit ergens op een teststukje te proberen. :roll:

    Het is namelijk zo dat bepaalde laksoorten elkaar (ook na lang drogen) niet verdragen en de nieuwe lak de oude weer doet oplossen, meestal gaat de oude lak daarbij verrimpelen (schiften). 8)

    Ik heb geen idee hoe je het probleem nu nog kunt verhelpen, anders dan aan de buitenkant spuiten............ :? .

    sterkte ermee...
     
  3. eric

    eric Guest

    Het probleem is, dat al het gebruikte materiaal van Tamiya is.
    Ik ben naar mijn leverancier geweest en die zou informeren hoe het mogelijk is dat dit is gebeurd.
     
  4. RonK

    RonK Guest

  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dat geld niet alleen voor tamiya lakken maar voor alle lakken, goed informatieve tabel.
     
  6. eric

    eric Guest

    Bedankt, hier heb ik wat aan.
    Ik ben de kap al aan het schuren. Het zal er wel weer goed uit komen zien, hoop ik.
     
  7. speedy consales

    speedy consales

    Lid geworden:
    2 feb 2004
    Berichten:
    342
    Locatie:
    Delden
    Je kunt het met spiritus heel goed de verf verwijderen mits je de x serie verf gebruikt
     

Deel Deze Pagina