tamiya motors getest

johnson 540
56.6W
12283 rpm
76.3 %
85.2N

mabuchi 540
58.3 W
13200 rpm
78.9 %
77.6N

mabuchi 540 sport tuned
66.3 W
16915 rpm
73 %
60.8 N

lightly tuned
74.2 W
13.235 rpm
81 %
92.7N

superstock RZ
99 W
22.182 rpm
75 %
49.6 N

GT tuned
76.6 W
13.678 rpm
79.1 %
87.6 N

technituned
58.3W
17.488 rpm
72.1 %
63.6N

acto power F1
21.672 rpm
92.1 W
67.8 %
41 N

technigold
18.265 rpm
98 W
81 %
63.5 N

dynatech 01r
23.830 rpm
115.7 W
84.7%
47.1 N

rs 540 sd black sprint motor
17.868 rpm
72.3 w
73.9 %
59.9 N
 
Zou je ook is een Johnson en Mabuchi 540 kunnen testen waarbij de tanden van de koolborstels zijn versleten?

Ben erg benieuwd wat deze doen. Zal wat minder koppel hebben denk maar wel een stuk meer toeren. Op verschillende circuits gezien dat deze heel erg snel zijn op het rechte stuk.
 
Ik heb een oude mabuchi motor (zo'n grijze) die meer als een jaar wekelijks in een tt-01 heeft gereden. Als iemand me uitlegt hoe ik dat test wil ik het gerust doen ;)
 
je hebt nodig :

robi2.jpg

getimage.php


dan kan je beginne spelen :p
 
hee thomas,

welke motor kroon je tot:
"beste koop"
als je de prijzen erbij zet kunnen beginners het mooi bekijken..

groeten
 
de motors onder de GT tuned motor zijn oude tamiya motoren , en vind je haast niet meer in de winkel , soms wel op ebay enz .
als je als beginner een motor zoekt die niet zoveel kost is de super stock motor RZ , TZ , BZ
wel een goeie keuze , voordeel is dta je ze kan openhalen omte kuisen , wat bij een standaard motor of sporttuned al wat moeilijker is ;)
andere merken zullen ook goeie standaard motoren hebben , maar ik had alleen tamiya motoren om te testen :)
 
de robitronic stond op 6.0 volt ingesteld
mss wel wat laag maar de verhoudingen blijven wel hetzelfde .
de dyno hangt aan een auto batterij ;)
 
Back
Top