Tamiya Nitro Force --- verhogen + zwaarder motortje

• Topicstarter Topicstarter kilzone
  • Startdatum Startdatum
K

kilzone

Guest
Hallo, ik heb een Tamiya Nitro Force (buggy) en dacht dat je hiermee wel over gras enz kon rijden, na proberen klapt de onderkant telkens op de grond waardoor ik geen vaart maak. ook loopt hij zeer snel vast als hij op een klein hobbeltje staat. De 4wd doet wel zn werk, maar krijgen geen grip.

Is hier wat aan te doen? Zojah wat?

Ik vind het een zeer leuk autotje, alleen al ga ik over een hobbeltje (ook op wegen) dan klapt de onderkant op de grond, en dat vind het motortje enz echt niet lekker denk ik.

Dacht aan verhogen, en stuggere vering.

En als ik een zwaarder motortje wil kopen, zal hij dan harder lopen, of is hij dan sterker? Heeft het uberhouwd wel nut om een zwaarder motortje te kopen als er nu standaard een 2,5 in zit?

Alvast bedankt iedereen.

Deze buggy kan haast alleen op vlakke wegen omdat hij weing bodemspeling heeft. Het is gewoon een onroad auto in de vorm van een buggy.

Je kunt proberen of je er langere schockdempers op kunt zetten(bij conrad hebben ze een groot assortiment) als dat niet voldoende is zou ik er NIET zo maar grotere wielen onder zette. Je kunt wel proberen om er een 21 motor(3,5cc) in te proppe en dan heb je genoeg vermogen om er grote wielen onder te knalle.Vergeet niet om er een krachtigere stuurservo in te zetten. En dat verhoogt zeker de snelheid;)

Als je er een 3,5cc in krijgt (ipv 2,5cc), vergeet dat niet om de gehele aandrijflijn te versterken. Die zal het wel heel zwaar gaan krijgen vermoed ik.

Leuk projectje, succes met de upgrade en houd ons op de hoogte.

Back