Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
mooie bouwdoos he die sherman, heb die ook gebouwd rijd zonder enige problemen, hele goeie ophanging heeft de sherman en de tracks zijn subliem kwa ontwerp ... de mijne is 15j oud en nog altijd de eerste tracks erop
460 PK uit 16 liter motorinhoud, de techniek is wel met sprongen vooruit gegaan nu er uit een inhoud van 1 liter al 130 pk gegenereerd wordt! Die metalen ophanging en veerelementen zien er goed uit, dat verdient toch een paar fraaie metalen tracks nu je toch al goed bezig bent
Veel bouwplezier weer,
Een bekende USA kreet. Wil je meer vermogen? Neem een grotere motor.
Dat geld ook vandaag nog.
Een kleine motor met veel vermogen heeft een nerveus karakter. Relatief laag koppel bij een hoog toerental en ook het vermogen komt pas vrij bij een hoog toerental.
Ook de betrouwbaarheid en levensduur worden minder.
Kijk maar naar de racemotoren. Tijd tussen revisie wordt uitgedrukt in uren !
Veel koppel bij een laag toerental is wat je nodig hebt bij een zwaar voertuig.
Een grote (veel cilinderinhoud) motor is laag belast. Daarom betrouwbaar en zal het lang volhouden met weinig onderhoud.
In Broek op Langedijk (stuk dichterbij) staat ook een Sherman langs de Voorburggracht. Eigenaar is een bekende WO2 voertuig-verzamelaar. Hij heeft mooi spul in de loods staan.