Tamiya Sherman Tank - Full Option Kit

Cor

In Memoriam
Tamiya Sherman Tank - Full Option Kit

01.jpg


02.jpg


03.jpg
 
Ziet er goed uit dat bouwpakket, zijn die rollers en de tracks nu ook van metaal? Veel bouwplezier,

Bram
 
De rollers zijn van plastic. De grote achter hebben rubber banden evenals de steunwielen aan de onderkant. De tracks zijn van kunststof.
 
Laatst bewerkt:
mooie bouwdoos he die sherman, heb die ook gebouwd rijd zonder enige problemen, hele goeie ophanging heeft de sherman en de tracks zijn subliem kwa ontwerp ... de mijne is 15j oud en nog altijd de eerste tracks erop :)
 
Had bij mijn zoektocht ook al gezien dat de techniek binnen de tracks
bij het gros der foto's en video's anders is.

Zag wel een video uit het Museum in Overloon dat er daar 1 binnenstaat
met dezelfde opstelling/techniek binnen de tracks als het Tamiya model.

Dat museum ga ik binnenkort eens bezoeken.

Loop natuurlijk dan wel het risico dat ik weer naar huis ga
met een kop vol fantasie voor nieuwe Army projecten.

[media=youtube]5iw36FRA7Sg[/media]

[media=youtube]Ns6l7sCoWX4[/media]

[media=youtube]MPTdxq_v7y8[/media]

De radiale motor was een Continental 9 cilinder 4 takt met luchtkoeling.
16 liter inhoud en een vermogen van 460 Pk bij 2400 tpm.

[media=youtube]KF6KQ0uTmTE[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
460 PK uit 16 liter motorinhoud, de techniek is wel met sprongen vooruit gegaan nu er uit een inhoud van 1 liter al 130 pk gegenereerd wordt! Die metalen ophanging en veerelementen zien er goed uit, dat verdient toch een paar fraaie metalen tracks nu je toch al goed bezig bent :)
Veel bouwplezier weer,

Bram
 
There's no substitute for cubic inches

Een bekende USA kreet. Wil je meer vermogen? Neem een grotere motor.
Dat geld ook vandaag nog.

Een kleine motor met veel vermogen heeft een nerveus karakter. Relatief laag koppel bij een hoog toerental en ook het vermogen komt pas vrij bij een hoog toerental.
Ook de betrouwbaarheid en levensduur worden minder.

Kijk maar naar de racemotoren. Tijd tussen revisie wordt uitgedrukt in uren !

Veel koppel bij een laag toerental is wat je nodig hebt bij een zwaar voertuig.
Een grote (veel cilinderinhoud) motor is laag belast. Daarom betrouwbaar en zal het lang volhouden met weinig onderhoud.
 
15.jpg

Front beplating.

16.jpg

Onderdelen aan de achterkant.

17.jpg

De tracks aandrijving.

18.jpg

Chassis momenteel.
 
19.jpg

Chassis en onderdelen in de Tamiya Fine Surface Primer.

20.jpg


20a.jpg

Alles in de Tamiya TS28 Olive Drab 2.
 
In Broek op Langedijk (stuk dichterbij) staat ook een Sherman langs de Voorburggracht. Eigenaar is een bekende WO2 voertuig-verzamelaar. Hij heeft mooi spul in de loods staan.
 
Enorm bedankt voor de tip. Heb al op Google Maps
gekeken en zag hem staan !

Ga dit weekend er heen om foto's te maken :D
 
21.jpg

Onderdelen aan de voorkant.

22.jpg

18 steunen gemonteerd rondom.

23.jpg

Onderdelen aan de achter- en bovenkant.

33.jpg
 
Het is een beetje lastig te zien maar de afgebeelde Sherman heeft de zelfde steunwielen als jou model

Mvg Roy

 
Hier een tip gekregen dat er een Sherman tank stond in Broek op Langedijk.

Dus vandaag in de auto gestapt en er heen gereden.
Machtig !! Een imposant brok historie.

En petje af voor Tamiya dat ze het model zo treffend en gedetailleerd
hebben gemaakt.

Sherman Tank 1944

Broek op Langedijk
Voorburggracht 57

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


De Video - Muziek: American Patrol

bvOB8Ty7dEs[/media] Tank 1944 - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top