Tamiya spray ps 46 en ps 47. Paarlemoer

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Roel, 22 sep 2005.

  1. euuhhmm rick

    let ff op dat deze verf speciaal is voor polycarbonaat (lexaan)

    voor een auto kap dus ... ik denk dat die kap van je heli van polyurethaan is of iets dergelijks ....
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dat gaat prima, ik gebruik ook vaak faskolor lak op mijn fiberglass helikappen

    de truuk is aflakken met een blanke lak
     
  3. sankaman

    sankaman Guest

    hallo je kan eigenlijk alle kleuren neemen die je wil je kan ze gewoon laaten mengen in een verf zaak voor auto lak alleen moet je er bij vermelden dat ze er wel weekmaker door heen moeten mengen voor je lexaan kapje weekmaker zorgt er voor dat de lak flexibel blijft
    dus kan je de gekste kleuren laaten maaken alleen is het vaak dat het per halfe liter,s gaat ook kan je spuiten bussen laaten maaken nou weet ik alleen niet of dat het ook kan voor lak met weekmaker

    eff over de zakkers in de flip flop kleur

    die zie je wel ook al met de kleur zelf breng dune laagen aan zorg dat het een goede temp is en spuit hem zeker niet te dik als je hem te dik doe dan spuit je het efeckt weg(en zakkers) en heb er erg in dat je wel over al even dik spuit dus met een vloeiende beweeging van voor naar achter over de breete van de body (of van achter naar voor :wink:)

    LETOP het is net of er niks op de body zit de eerste laag(en)denk niet van ow ik spuit daar nog wat (of ik spuit nog maar snel eff een laag) bij en daar nog wat als hij droogt begint hij wat meer te kleuren

    goetjes marcel
     
  4. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Marcel, hoeveel lagen moet je er op doen? Hele dunne lagen doe ik dan voor de zekerheid. Erik spuit er een heel busje op!! Is dit niet wat te veel 8O.

    Jij zegt ook het volgende: "en spuit hem zeker niet te dik als je hem te dik doe dan spuit je het efeckt weg(en zakkers) "

    Bedoel je hiermee dat je er in totaal niet te veel lak op moet doen, of bedoel je per laag?
     
  5. sankaman

    sankaman Guest

    wat voor kap ga je spuiten een 1:10 ?

    in zijn totaal niet te dik en 15 min wachten voor volgende laag.
    Zorg dat het zo,n 20 graden is waar je spuit
    de eerste laag het dunst daarna wat dikker maar de eerste laag is je hecht laag zorg ook dat je die wel gelijk goed verdeelt anders krijg je het wel bekende wolken effect met normaale kleuren heb je daar niet zo snel last van omdat die veel beeter dekken

    laat is een foto van je kap zien ?
     
  6. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Dat is gewoon een 1:10, de lotus elise van hpi

    Pkracing zegt dat je 30 seconden moet wachten tussen 2 lagen en jij 15 minuten!!! :? Daar klopt iets niet :p

    Shit, ik durf hem echt niet zelf te spuiten, ik ben bang dat ik hem echt verknal.... :(
     
  7. sankaman

    sankaman Guest

  8. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    oke, 15 minuten wachten? En hoeveel lagen nu opelkaar? Spuit voor de zekerhedi HEEEL dun. Steeds maar zo'n "waas"
     
  9. sankaman

    sankaman Guest

    ja wel moeilijk uitleggen :roll: ook weer niet al te dun en ook niet te dik.
    je eerste laag zeg maar eff wat meer als alleen nevel daarna kan je wat dikker spuiten denk dat je aan een busje zat heb

    dus een voorlaag
    en dan twee goede laagen hoeven niet echt vloeiende laagen te zijn
    maar ook weer niet alleen nevel

    en je zwart doe je ook niet in een keer dekend spuiten maar die moet je wel laaten vloeien.
    twee lagen moet goed zijn
     
  10. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Voor mensen die ps 46 gespoten hebben:

    Hoe kan ik het beste de eerste laag aan brengen? Ze zeggen namelijk dat dit heel moeilijk te zien is waar je hem spuit omdat de verf doorzichting is....
     
  11. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    27 mrt 2004
    Berichten:
    385
    doe het heel erg rustig beter iets te weinig spuiten en je doet er een week over voor dat het klaar is dan dat je te veel spuit en het in 2 min klaar is
     
  12. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Ja, maar als ik een laag spuit, en die is gedroogt...en dan spuit ik weer.. En zo een aantal lagen, Dan heb ik dalijk op het ene stuk veel meer dan het andere... Dit zie ik pas als ik het zwart erachter spuit? Kan ik het tegen een zwarte achtergrond spuiten (karton ofzo) ?

    Ik ben zo bang dat ik mijn kap ga vernaaien
     
  13. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    27 mrt 2004
    Berichten:
    385
    haha nee gewoon beetje egaal proberen te spuiten om het zo maar te zeggen en als de laag beetje Droogt Word die wat dof en dan ga je weer nevelen tot dat ie weer helemaal glanst zeg maar :p snapje
     
  14. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Dat laatste snap ik niet :p

    en dan ga je weer nevelen tot dat ie weer helemaal glanst zeg maar...
     
  15. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    27 mrt 2004
    Berichten:
    385
    haha ja als je Lak nat is glanst het altijd en als het weer beetje op droogt slaat het dof

    dan spuit je het over tot het weer glanst Je moet het even door hebben werk zelf nu `s avond wel wat in een Auto schade bedrijf voor de eigenaar en in ruil leert hij mij spuiten :)
     
  16. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Kan ik het ergens op uitproberen?

    Kan het op elke stuk doorzichting plastic wat ik heb?

    Ik heb namelijk nog een buigzaam plastic raampje zeg maar (15 bij 20 centimeter. Kan ik het hier op uit proberen?
     
  17. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    27 mrt 2004
    Berichten:
    385
    ja koop gewoon een spuitbus met HOOGglans zwart en oefen daar mee en neem wel de hoog glans omdat je alles daar op ziet alle oneffen heden
     
  18. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Ik moet juist oefenen met de kleur die ik ook op mijn body wil hebben!!

    Ik ga dat stukje plastic eens goed wassen (ontvetten) en dan proberen zo goed mogelijk te spuiten..

    5 lagen PS46 en dan gewild zwart erachter? ik neem aan, hoemeer lagen zwart hoe donker de uiteindelijke kleur wordt?
     
  19. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    27 mrt 2004
    Berichten:
    385
    nee dat is niet waar als de lak 1 keer goed dekt heeft het geen zin om er meer achter te doen
     

Deel Deze Pagina