Tamiya spray ps 46 en ps 47. Paarlemoer

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Roel, 22 sep 2005.

  1. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Dus gewoon het hele busje ps46 is verschillende lagen erop spuiten?


    en dan nog wat over het afplakken: kan ik dit gewoon met schilders tape doen?
     
  2. serpent950-r

    serpent950-r

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Roosendaal
    jep... maja.. fijn werken is het niet.. (ik bedoel voor de fijne afplak klusjes..)

    die tape kun je bestellen op uhhmm die link is ook al ergens gegeven.. die dunne blauwe tape
     
  3. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    nou ja, die koop ik dan ook wel ion de modelbouwwinkel :wink:
     
  4. sankaman

    sankaman Guest

    ha ha.. lol is hij nou nog niet gespoten ?

    ene je moet niet bang zijn. 8)

    en spuit beter te dun als te dik.
    maar wel goed verdeelt over de body, en je spuit bus zo houden dat als je met je hand de links rechts beweeging maak.
    dat als je naar links gaat je ventieltje naar rechts houd. en als je weer terug naar rechts gaat je ventiel naar links houd.
    zo dat je dus een mooie zwaai beweeging maak.
    en niet met je hand door de nevel gaat, wat dus gebeurt als je naar rechts gaat ook je ventiel naar rechts houd.
    ik ga binne kort mijn nieuwe body spuiten ook 1:10 ik zal dan wat foto,s posten hoe ik het doe.
    ik ga met ps 47 en 46 in elkaar over laaten lopen meschien dat ik het kan filmen

    en als je echt bang bent om je body te verknallen moet je gewoone kleuren koopen maar die moet je ook niet te dik spuiten
     
  5. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Ik ga over 2 uurtjes naar de winkel. Ik ga vragen of zij hem voor mij tegen een klein prijsje willen spuiten. Kan hij noooit mislukken.
     
  6. sankaman

    sankaman Guest

    maarja zo leer je het nooit iedereen heeft denk ik wel is een body verknalt
     
  7. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Ik ben naar de winkel geweest, ze hadden ps46 niet mer staan :evil:
    Nu heb ik maar metallic blauw genomen. De body is erg goed gelukt. ik zal vanavond wat foto's plaatsen..
     
  8. sankaman

    sankaman Guest

    ik denk dat je daar goed aan heb gedaan heelemaal als je voor het eerst een body gaat spuiten en al bang bent om hem te verknoeien :xmas:
     
  9. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Ik ga dalijk foto's maken. Mag ik ze in dit topic ook plaatsen? (omdat het eigelijk aalleen voor ps46 en 47 is...) ?
     
  10. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Hier zijn de foto's. Niet met het kleurtje ps46, maar ik vind hem zelf toch mooi gelukt!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Laat even weten wat jullie ervan vinden...
     
  11. sankaman

    sankaman Guest

    is toch netjes zo 8)
     
  12. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    Inderdaad. Ik vind hem zelf ebst mooi, en dat is het belangrijkste :wink:
     
  13. sankaman

    sankaman Guest

  14. ik ga over poosje nieuwe kap kopen en spuiten met parelmoer, (paarse-groen / roze-goud) en dan wil ik zegmaar dak,deurstijlen + nog stukje motorkap in andere kleur.

    moet ik dat dan eerst helemaal spuiten en daarna met zwarte verf overheen.. dat dan 24 a 48 uur laten drogen. en daarna de rest van de auto? of heb ik dan ook kans dat het op het dak te donker gaat worden?

    of kan ik eerst beide parelmoerkleuren spuiten en daarna in 1x zwart eroverheen?
     
  15. Guest

    Guest Guest

    Eerst parelmoer kleuren, dun spuiten en let op dat je geen zakkers krijgt, de verf is nl. erg dun maar droogt snel. Dus meerdere lagen parelmoer dun spuiten en tussen de lagen wachten tot de verf droog is. Als je klaar bent met de parelmoer kleuren dan overspuiten met zwart. En als dat goed droog is dan begin je met de rest.

    Succes en nogmaals neem de tijd. (Veeeeeel tijd)

    Mankracht2004
     
  16. stomme vraag misschien maar waar kan ik die lak eigenlijk halen?
     
  17. CEN TR4

    CEN TR4

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Sint-Oedenrode
    In iedere winkel waar ze tamiya-verf verkopen! Meestal hebben ze het dan wel, soms is het op... Maar wordt het dan weer bij besteld...

    Maar bij welke winkel zou je het willen kopen? Ze kunnen het namelijk meetal ook wel bestellen. Stuur ze anders een mailtje of bel ze even.
     
  18. tintel

    tintel Guest

    bij pk hebben ze het ook
     
  19. DeWoert

    DeWoert Guest

    Even misschien rare vraag:
    Ik heb een spoiler nu in de PS47 kleur gespoten. Aantal lagen op de achterkant, en dan zwart erover. Ziet er geweldig uit aan de bovenkant van de spoiler.
    Maar kan ik nu over die zwarte laag weer een aantal lagen PS47 spuiten zodat de onderkant van de spoiler ook het 2-kleuren effect krijgt ??
     

Deel Deze Pagina