Tamiya TA05 - HPI Sprint 2

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
M

Mattijn

Guest
Hey,

Ik ben nieuw op dit forum dus dit is effe me 1e post,
Ik wil een nieuwe auto kopen [Ga me TT01 Verkopen, en heb net me blitzer beetle verkocht], en ik denk dat ik voor de TA05 ga, ik heb een beetje rond gekeken op het internet en heb veel goede dingen erover gehoord [ook op deze site]. Maar nu zag ik op de HPI site dat zij de Sprint 2 hebben, die er het zelfde uitziet, nu is mijn vraag: Welke is er beter, voor welke kun je meer onderdelen krijgen, en wat zijn de voor/tegen argumenten voor de HPI.
En alle goede informatie die ik hoor te weten erover :P [dat geld ook voor de TA05].

-Mattijn

Ik zou om te beginnen zeggen lees het TA05 topic eens door en laat je overtuigen :)

Verder is de TA05 in mijn ogen gewoon een beter chassis,ik heb hem zelf ook en het is mijn eerste 4wd touringcar en het afstellen er aan is allemaal redelijk te doen voor een beginner.

Verder heb ik niets over de Sprint te zeggen omdat ik die niet heb.

Succes met je keuze

Jep ik heb die 22 pagina's al gelezen, toch word daar weinig over de sprint 2 gezegt. Wel heeft dit forum [weet niet meer welk topic] mij overtuigd dat ik de TB02 moet wegstrepen tegenover de TA05

-mattijn

EDIT: Zijn er hier wel mensen met een HPI sprint 2? Zo ja: wat zijn jullie ervaringen ermee.

Heb de HPI Pro 2 gehad (is een sprint met carbon) en is echt een super auto, maar ik zou toch voor de ta-05 gaan. De ta05 is zeker een betere wagen.

Ga voor de TA-05, de sprint 2 is meer bedoelt als instapmodel.

GetnFunky zei:
Ga voor de TA-05, de sprint 2 is meer bedoelt als instapmodel.

Beide auto's zijn duidelijk bedoeld als instapmodel.

Beide zijn zeer degelijke modellen.

Ik denk echter dat de TA-05 goedkoper is en een nieuwer model waar iedereen zeer enthousiast over is.
Wat onderdelen betreft is de TA-05 nu al in het voordel terwijl deze auto pas 2 maanden te koop is.

Een HPI-sprint 2 zou ik alleen kopen als hij nieuw onder de 100 euro is.

Mattijn zei:
ik ge denk ik voor een Xray T1, is wel wat duurder maar dan heb je ook wat
http://www.teamxray.com/teamxray/pr...Xnet_Session=34ca744d9cc69d67c91fbb8b4846e25d
wat denken jullie ervan? en nog tips voor de dingen die ik erin zou kunnen zetten? bijv. wat is een goede ESC [rond de 10 turns] enzo

Je kan natuurlijk ook mijn HPI Pro4 kopen .. Prima auto en je krijgt er een boel extra dingen bij... Pinions, veren, spurs en alu hop ups.
Zie: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=33147

Of stuur me een PB.

Voor de T1R zijn steeds minder onderdelen te krijgen (volgens mij).

Roger zei:
Voor de T1R zijn steeds minder onderdelen te krijgen (volgens mij).

das ook minder zeg voor de Xray-rijders, je koopt een actueel model, en na verloop van tijd is er geen nieuw onderdeel er meer voor tekrijgen.
die T1R, zolang ie die toch nog niet uit?

Op de site van X-ray staat een nieuws bericht dat ze gewoon door gaan met het supporten van het T1 platform. Dit is laatst zelfs nog gepost op het forum.

stevenkoiter zei:
Op de site van X-ray staat een nieuws bericht dat ze gewoon door gaan met het supporten van het T1 platform. Dit is laatst zelfs nog gepost op het forum.

Is dat niet voor de FK05? Bij Roal bijvoorbeeld is de T1R al niet meer te krijgen....

oops :lol:

ben ik ff blij dat ik geen Xray T1 heb, zal over een jaartje of 2, ook wel zo zijn met de T2

achtelijk van Xray

HansGSI zei:
oops :lol:

ben ik even blij dat ik geen Xray T1 heb, zal over een jaartje of 2, ook wel zo zijn met de T2

achtelijk van Xray

Voordeel van Xray is dat je niet veel reserve onderdelen nodig hebt, want ze zijn niet erg breekbaar...

ik ben niet zo iemand die elke zo veel tyd een nieuwe onderdelen koopt, en volgens my gaat het ook niet zo snel stuk, heel misschien hier en daar stukje carbon ofzo.
Maar voor de rest heb ik bijna alleen maar goede reacties en revieuw over de t1r gezien..

Maar ... ik heb NOG een chassis gezien, de corally Assasin, de uitleg op de site is wel een heel stuk minder uitgebreid, maar ze kosten alleby ongeveer hetzelfde maar de corally heeft alles carbon...
Is de rest van de auto gewoon poep of is het gewoon heel goedkoop... Me vraag is dus eigenlijk, welke is er beter en wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met de corally Asassin

-Mattijn

Ik zou niet de assassin nemen,het is wel een hele goede auto maar wat lastig af te stellen voor een beginner.
Je kunt dan beter kijken naar de Mission 2 van Schumacher.
En over dat carbon,jij zult er tijdens het rijden echt niets van merken hoor.
Het staat natuurlijk wel mooi maarja daar betaal je dan ook voor.

T1R zou ik ook niet kopen omdat deze zoals gezegd als wat verouderd is,je kunt mischien voor een Associated TC4 kijken staat er overgens nog eentje 2e hands te koop op 't forum ook.

ik zoek wel een auto met een snaar en niet een as, hoe oud is de T1R dan? en is de opvolger er al? Maar ik denk omdat ie juist wat ouder is dat ie ook goedkoper is of niet?

Ohja: die hele grote lijst met info op de site van xray over de t1r is dat allemaal echt zo goed als ze zeggen of is het allemaal zooi om het beter te laten verkopen [ja natuurlyk willen ze verkopen:P]

In iedergeval vin ik de T1R wel een heel mooi ding en mij maakt het denk ni zoveel uit dat ie wat verouderd is... of zou dat wel moeten :P

-mattijn

nee natuurlijk maakt het niet uit of het wat verouderd is,maar onderdelen zijn nu nog te koop maar dat zal in de toekomst ook lastiger worden.

En ja... er zijn al een paar opvolgers nu net uit is de T2

Ik weet trouwens niet of er ook een T2R komt kan iemand dat mischien even zeggen?

Corally zei:
Ik weet trouwens niet of er ook een T2R komt kan iemand dat mischien even zeggen?

Heb ik anders nog niks over gehoort. Zal dit jaar denk ik ook niet uitkomen.

Cees

effe iets HELEMAAL anders... HPI Savage :D
Weet iemand hoe snel deze gaat ongeveer: http://www.pkracing.nl/hpisavagepage-nl.jsp

en kun je die misschien niet RTR kopen zodat ie iets goedkoper is? :P
en is hij makkelijk te onderhouden?
Als ik veel dingen ga vrage misschien beter nieuwe topic openen... of gewoon ff kijke of er al eentje open is hierover :P

-mattijn

Das wel even hééél iets anders ja,de Savage is nitro he... voor het geval je dat nog niet door had.

Hij zal ongeveer standaart en goed afgestelt rond de 60 lopen.
Hij is RTR te koop,ook bij PKracing voor 399 euro.

Back