tamiya trucks waar voordelig bestellen?

Discussie in 'Model truckers' gestart door bigscale.1, 6 okt 2017.

  1. bigscale.1

    bigscale.1

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Blerick
    Hoi
    Ik ben aan het kijken waar je voordelig tamiya trucks kunt krijgen,heb mijn eerste bij berlinski in Dortmund gekocht,dat scheelde toen al aardig wat tegenover hier in Nederland.
    En ik wilde even weten of er meer mensen uit het buitenland bestellen en waar?
     
  2. marcelinets

    marcelinets Guest

    Ik had goede ervaringen met Modellbau-Seidel.de helaas leverd deze niet meer aan Nederlandse klanten. Verder heb je nog Tamico.de, RS Modellbau - mein-rc-shop.de ,rcbrmin.com en op ebay.com diverse truck parts en trucks en trailers.

    Je mag geen shops bespreken op het forum, ik noem enkel de namen van shops waar je eens kan kijken ter informatie.
     
  3. marcelinets

    marcelinets Guest

    Kijk anders even op de startpagina en kennisbank voor rc trucks als je informatie wilt hebben.
     
  4. rallyfreak

    rallyfreak

    Lid geworden:
    27 apr 2012
    Berichten:
    18
    Was eens aan het kijken op Tamico.de... de prijzen daar zijn wel niet slecht... iemand ervaring met daar bestellen via internet??
     
  5. marcelinets

    marcelinets Guest

    Zie prive berichtje van mij
     
  6. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Tamico is prima :)
     
  7. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    of gewoon Wetronic in ons eigen Nieuwegein
     
  8. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Beter als al die reclame voor het buitenland.
     
  9. marcelinets

    marcelinets Guest

    Ieder zijn eigen keuze om truck,trailer en onderdelen te kopen waar hij wil, en tja het is vaak goedkoper in het buitenland.
    Net als mensen boodschappen halen in het buitenland.
     
  10. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    prijzen tussen Wetronic en het buitenland liggen niet zo heel ver uit elkaar, maar aan ieder om zijn eigen keuze te maken....:beer:
     
  11. RC Truckers Haaglanden

    RC Truckers Haaglanden

    Lid geworden:
    1 feb 2017
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Zoetermeer
    Het feit is dat wanneer je in het buitenland blijft kopen er in Nederland straks weer een winkel dicht gaat
    zeg nu eerlijk een stukje service zegt toch ook wat.

    Of het nu bij Wetronic of Mini-trucks of een andere zaak is je kan altijd met een probleem bij hun terecht.
    En als je wat speciaals zoekt zij ook de moeite doen om je tegemoet te komen.
    Vaak krijg je als je meerdere dingen koopt als een zender en servo's ook in Nederland wel een mooi prijsje.

    en ja er zijn altijd wel is dingen die uit het buitenland moeten komen maar als je dan via de winkel goed contact heb
    gaan zij ook op zoek naar deze dingen en willen ze die met alle plezier voor je bestellen.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  12. marcelinets

    marcelinets Guest

    Op bepaalde punten heb je ook wel gelijk, misschien dat nederlandse webshops ook wel aan dingen kunnen komen voor een leuk prijsje.
    Zelf heb ik goede ervaringen met aantal nederlandse rc truck webshops zonder namen te noemen.

    Er zijn nou eenmaal onderdelen die bij een buitenlandse rc truck webshop goedkoper zijn, en dan is de keuze snel gemaakt.
    Voor een nieuw project kijk ik echt wel waar wat te koop is, en soms moet je dingen zelf maken maar dat hoort bij modelbouw, zo blijft het spannend en uitdagend.
     
  13. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    De inkoop in NL is hoger dan de verkoopprijs in D. Dus ja.... Wetronic zit soms zelfs nog onder onze inkoopprijs......
     
  14. bigscale.1

    bigscale.1

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Blerick
    Het is natuurlijk ieder voor zich waar je de spullen vandaan haalt,en het is ook jammer dat het internet veel zaken kapot maakt.
    Ben zelf ongeveer al 35 jaar bezig met modelbouw van auto`s tot vliegtuigen,en hadden vroeger hier in de stad ook een winkel waar je van alles kon krijgen,maar moet nu ongeveer een dik uur rijden om bij een zaak te komen die redelijk goed gesorteerd is.
    En als ik aan een nieuw project begin heb ik het liefst alles in een keer in huis,en dat was ook het geval bij mijn eerste truck bijna 2 jaar geleden,ben toen bij een zaak in Zuid-Limburg geweest,die had destijds alles op voorraad wat ik wou hebben,en zou mij ook een leuk prijsje maken,maar ik ben blij dat ik het toen niet heb gedaan.
    Ben toen twee a drie weken later met mijn schoonzoon die naar Bochem moest zijn mee gereden en op de terug weg even gestopt in Dortmund waar ik toch zowat 200 euro goedkoper uitwas en dat is veel geld,en ik ben ook niet iemand die zijn geld zomaar over de balk gooit en even verder kijkt dan zijn neus lang is:thumbsup::thumbsup:
     
  15. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Heartl in Duitsland heeft boven de 29,-- euro geen verzendkosten en is ook de goedkoopste met Tamiya spuitbussen.
     

Deel Deze Pagina