Tamiya TT-02 Chassis Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door RCMofo, 3 apr 2015.

  1. rcflip

    rcflip

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    47
    Locatie:
    westbroek
    het zijn toch altijd drie maten?
    zo had je bij mijn vorige tamiya 11x5x4mm
     
  2. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    je kunt ook zelf even zoeken,

    5 x 11 x 4mm 4 stuks voor de centrale as
    8 x 12 x 3.5mm 4 stuks voor de diffs
    5 x 10 x 4mm 8 stuks voor de wiel assen
     
  3. rcflip

    rcflip

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    47
    Locatie:
    westbroek
    dankje dat had ik nodig.
    ik had wel gezocht alleen ik kon het niet vinden. maar dat maakt niet uit want nu heb ik de specs. om het zo maar even te noemen nog even een vraag
    is het lengtexbreedtexdiameterbinnenkant of anders
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2016
  4. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    binnendiameter x buitendiameter x breedte
     
  5. rcflip

    rcflip

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    47
    Locatie:
    westbroek
    thanks
     
  6. JD Skyline

    JD Skyline

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    35
    Heeft iemand ervaring met de TT-02 Type S? Denk erover om met deze auto weer te starten met clubracen!
     
  7. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Mooie auto, goede kruising tussen een TT-02 en een TRF41x qua setupmogelijkheden. Ik zou eerder een TT-02 Type S nemen dan een Team Magic waar ik net je topic over las, onderdelen beter verkrijgbaar, hij is om te bouwen naar een normale TT waardoor je ook met de Tamiya Top Stock mee kan doen en je kan sowieso meedoen in de EuroTW klasse. Betere support, er rijden meer mensen mee, meer hopups voor verkrijgbaar dan een TM etc. Persoonlijk zou ik de TM om die redenen niet nemen en de TT-02S nemen.
     
    JD Skyline vindt dit leuk.
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik sluit mij aan bij het bovenstaande!
     
    JD Skyline vindt dit leuk.
  9. JD Skyline

    JD Skyline

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    35
    Afgelopen zondag werden bij RCMACD clubwedstrijden gehouden. Een TT-02s reed in de kwalificatie de snelste tijd. Nu is de bestuurder ook zeer ervaren maar hij reed tegen X-Ray's T4 en TB03. Uiteindelijk won deze ook de wedstrijd. Haha ik ben om Ga ook rijden met de type S. Geweldig vind ik dit....superrr
     
    LeoG vindt dit leuk.
  10. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ervaring doet zeer veel,maar uiteindelijk gaat de auto de rijder beperken en als je dan een xray of ander competitie chassis hebt geraakt die persoon wel verder.Ik reed tot vorig jaar wedstrijden mini-z stock klasse,ik reed redelijk goed en was met mijn auto (enkel carbon t plaatje en bandjes aangepast) dikwijls even snel,zoniet sneller,dan andere mensen met bijna volledig aangepaste wagens.Op een gegeven moment moet je wel gaan upgraden want je merkt dat je net dat beetje tekort komt.Ging weer een lange tijd beter en beter met een wagen die volledig aangepast en afgesteld was,maar dat laatste tikje ging weer net niet om bijvoorbeeld 2de of 1ste te worden.Ik reed namelijk nog met het stock kt18 zendertje en de winnaars hadden een dure,instelbare zender van ko propo.Alles werkt goed tot op bepaalde hoogte,maar dan wordt je beter dan de auto :)
     
    JD Skyline en Schots en Scheef vinden dit leuk.
  11. The Great D

    The Great D

    Lid geworden:
    10 jan 2016
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Nijmegen
    Even een vraagje: ik wil mijn schokdempers gaan upgraden en kom 50 en 55mm schokdempers tegen. Wat zouden jullie aanraden?
     
  12. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Je originele dempers opmeten en dezelfde maat nemen,tenzij je vind dat de auto lager moet hangen dan neem je kortere.
     
  13. motonoelke

    motonoelke

    Lid geworden:
    16 nov 2013
    Berichten:
    5
    Locatie:
    eindhoven
    Hallo allemaal.
    Ik heb net een TT02 R gekocht om topstock mee te gaan rijden. tot nu toe een leuke wagen en leuk om te bouwen.
    Alleen ik heb een probleempje met de bovenste wishbones van de voorwiel ophanging.. ik vind dat er nogal veel speling op zit. (as heeft speling in de kogel)
    Nu heb ik hier en daar al wat gezocht over dit probleem en merkte dat het een standaard iets is.
    een oplossing is om een alu wielophanging aan te schaffen maar die moet je ook weer aanpassen om de speling kwijt te raken.
    is er een mogelijkheid om met de standaard ophanging iets te doen zodat de speling weg is?
     
  14. motonoelke

    motonoelke

    Lid geworden:
    16 nov 2013
    Berichten:
    5
    Locatie:
    eindhoven
    en ten tweede.. Waarom rijden ze in de topstock in godsnaam met brushed motoren is dat niet stenen tijdperk?
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Omdat het goedkoop is en en zeker met de carson cup motor een goede gelijkheid garandeerd.
     
  16. motonoelke

    motonoelke

    Lid geworden:
    16 nov 2013
    Berichten:
    5
    Locatie:
    eindhoven
    Ok u have a point.
    Maar als ik een brushless motor wil om gewoon op de baan wat te spelen liefst n beetje snel.
    wat voor motor KV en hoeveel ampere voor de regelaar kan ik dan het beste pakken?
     
  17. kitcar

    kitcar

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    2
    Locatie:
    belgie
    Hoi, hopelijk is dit topic nog open en krijg ik antwoorden.
    Ik heb reeds een tt02d. Maar de vraag naar jullie toe is, zou ik die upgraden of zou ok onmiddellijk een tt02 R of S chassis kopen.
    Want denk dat die upgrade me meer zal kosten dan het chasis te verkopen en centen bij te leggen om volledig nieuwe te kopen. Graag jullie meningen.
    Thx!!
     
  18. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ligt er aan wat je wilt gaan upgraden natuurlijk.
    En ook wat je nog voor je TT-02D terug krijgt.
     
  19. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    heel veel verschil zit er niet tussen een normale TT-02 en een TT-02D muv de bandjes en de olie shocks (CVA) (zover ik snel kon zien in de handleiding)
    de TT-02R heeft standaard de nodige hop-ups zoals een alu centrale as, kogellagers, alu toe-in blokken achter en olie shocks (CVA)
    de TT-02S heeft meer andere onderdelen (TRF gebaseerd) dan de andere TT-02 modellen (TT-02B uitgezonderd is een Off-Road)
    dus is het afhankelijk wat je wilt gaan doen

    kijk even hier voor de verschillende handleidingen
    https://www.tamiya.com/english/rc/manuals.htm
     
  20. guidoh

    guidoh

    Lid geworden:
    7 dec 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Nederland
    Hoi allemaal, nieuw hier en ga mijn eerste RC bouwen! Heb een TT-02B aangeschaft maar moet nu nog op zoek naar servo en zender. Voor zender heb ik de Carson 500500048 op het oog maar voor de servo heb ik nog geen idee. Welke kunnen jullie aanraden?
     

Deel Deze Pagina